fbpx

Microsoft kondigt naamswijzigingen van het platform aan te midden van marktversnelling

Microsoft kondigt naamswijzigingen van het platform aan te midden van marktversnelling

Share This Post


Microsoft heeft onlangs tal van naamswijzigingen aangekondigd voor een handvol van zijn platforms.

Microsoft Ads heeft de afgelopen jaren zijn digitale voetafdruk versneld door middel van gerenommeerde partnerschappen.

Platformnaamwijzigingen zijn het resultaat van wat de wijzigingen vertegenwoordigen.

Een snelle achtergrond

In de afgelopen vier jaar heeft Microsoft Ads zijn bedrijf getransformeerd om zich te concentreren op het creëren van een ecosfeer die adverteerders, partners, uitgevers en eindgebruikers ondersteunt.

Laten we een korte tijdlijn bekijken van de ontwikkelingen in het Microsoft Ads-partnerschap:

2019: Kondigde de overname aan van PromoteIQ’s retail media-oplossing
2022: De overname van Xandr (voorheen Appnexus) is aangekondigd.
2022: Netflix selecteert Microsoft als wereldwijde advertentietechnologie- en verkooppartner
2023: Roku Advertising bundelt de krachten met Microsoft Ads voor platformonafhankelijke samenwerking

Elke acquisitie en samenwerking leidde tot het veroveren van extra online marktaandeel.

Maximaliseer uw digitale oplossingen

Microsoft Ads staat meestal bekend om zijn zoekadvertentieplatform (voorheen Bing).

Hoewel de zoekfunctie van Microsoft Bing slechts 7% van het marktaandeel voor zijn rekening neemt, hebben het aanbod van het publiek en het native ad-platform andere groeimogelijkheden mogelijk gemaakt.

Microsoft ondersteunt momenteel veel meer aanbiedingen op zijn advertentieplatform, waaronder:

zoekopdracht
show
oorspronkelijk
Kleinhandelsmedia
video
Aangesloten tv (CTV)

Met geschaald aanbod en de toevoeging van nieuwe klanten en nieuwe verticals, Microsoft strategische expansie is “het samenbrengen van de kracht van een zoekmachine, nieuwsdistributie, besturingssysteem, bedrijfsnetwerk, browser en spelplatform gecombineerd met een aanbodplatform voor uitgevers, een vraagplatform voor adverteerders en een stapel retailmedia.”

Het Microsoft-merk verenigen

De twee aankondigingen van naamswijzigingen houden verband met de overnames van PromoteIQ en Xandr.

PromoteIQ zal nu converteren Microsoft Retail-media.
Xandr Solutions zal nu converteren Microsoft Monetize, Microsoft Invest en Microsoft Curate.

Volgens de aankondiging van Microsoft zullen de updates in de rest van 2023 worden uitgerold. Er zijn geen onmiddellijke wijzigingen in advertentiecampagnes, retailmediaprogramma’s of services voor het genereren van inkomsten met websites.

AI toevoegen aan advertentieplatforms

Naast de naamswijzigingen hintte Microsoft binnenkort op aankomende AI-ontwikkelingen.

In 2023 lanceerde Microsoft een op AI gebaseerde zoek- en Edge-browser voor gebruikers, die positieve feedback ontving.

Nu zet Microsoft zich in om generatieve AI naar zijn advertentieplatforms te brengen.

Eerder vandaag introduceerde Microsoft zijn tool voor voorspellende targeting op het advertentieplatform.

Hoewel Microsoft geen commentaar geeft op andere specifieke updates, merkte Microsoft de volgende gebieden op waar adverteerders AI in konden zien ingebouwd:

Automatiseer het maken van campagnemiddelen op schaal
Efficiëntie in campagnebeheer
Ondersteun een bredere reeks advertentiedoelstellingen

Updates voor het AI-platform voor adverteerders en uitgevers volgen op enkele Google Ads-updates.

Google Ads ondersteunt al het automatisch maken van items voor best presterende campagnes, dus deze aankondiging lijkt erop dat de versie van Microsoft snel zal volgen (hoewel dat niet is bevestigd).

Waarom zijn deze veranderingen belangrijk?

Het punt van deze naamswijzigingen is hoe Microsoft praat over de waarde en het aanbod van elk platform.

Vanuit het perspectief van adverteerders en uitgevers zijn de naamswijzigingen logisch.

Een vereenvoudigde en herkenbare naam geeft Microsoft een voordeel bij het aantrekken van meer merken, grote retailmerken.

Omdat Xandr meerdere oplossingen heeft, is de strategie van Microsoft om het aanbod van oplossingen te segmenteren de juiste zet. Oplossingen zijn eenvoudiger voor adverteerders en uitgevers om te begrijpen welk platform voor hen geschikt is.

Er kunnen andere concurrerende factoren zijn die de naamswijziging beïnvloeden.

Eerder deze maand kondigde The Trade Desk (TDD) belangrijke updates aan voor zijn programmatic platform om het monopolie van Big Tech op te schudden.

Naarmate er meer merken opduiken en hun oplossingen geavanceerder worden, zoekt Microsoft naar een plek aan tafel. Microsoft is snel een grote internationale kracht aan het worden met advertentiemogelijkheden in 187 markten en 35 talen.

Samenvatting

Microsoft breidt zijn zoekvoetafdruk uit en diversifieert tegen andere spelers.

De overname van PromoteIQ toont zijn strategische focus op de detailhandel en zijn aanbod is uniek en iets dat Google niet heeft.

Use-cases voor verschillende industrieën komen ook duidelijk naar voren in het aanbod van Microsoft.

Als u op geen enkele manier met Microsoft adverteert, blijf dan niet te lang bij de gelegenheid stilstaan. Zijn vermogen om te groeien lijkt te beginnen.

Uitgelichte afbeelding: Primakov/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!