Microsoft heeft vandaag zijn nieuwe ronde van updates voor advertentieproducten uitgebracht.
Een van de belangrijkste updates is de lancering van Microsoft Store-advertenties op desktopapparaten.
Updates voor advertentieproducten van Microsoft omvatten:
Microsoft Store-advertenties
Uitbreiding van het publiek in de markt
Responsieve zoekadvertenties geüpdatet
Laten we in elk ervan duiken bijwerken en hoe u ze als marketeer kunt benutten.
Vergroot uw bereik met Microsoft Store-advertenties
Als je in de app- of game-industrie zit, is deze update iets voor jou.
Deze nieuwe formaat toont uw advertentie in de Microsoft Store-app op Windows 10- en 11-desktopapparaten.
Meer specifiek worden advertenties weergegeven op de tabbladen Apps en Games van de winkel.
Hier is een voorbeeld van hoe Microsoft Store-advertenties eruit zullen zien:
Afbeelding tegoed: Microsoft Ads-blog, januari 2023
Enkele voordelen van de nieuwe Microsoft Store-advertenties zijn:
Uitgebreide vindbaarheid van uw app of game op extra apparaten
Eenvoudige configuratie en beheer van campagnes op het Microsoft Ads-platform
Ondersteuning voor de huidige UET-tag om gedrag te volgen
Om aan de slag te gaan met Microsoft Store-advertenties, moet u uw merk en winkelproducten koppelen aan uw Microsoft Advertising-account. Na goedkeuring kunt u dit formaat direct gebruiken.
Het marktpubliek breidt zich internationaal uit
Deze aankomende Microsoft Advertising-update is bedoeld voor internationale adverteerders.
Onlangs aangekondigd, zijn de segmenten van het marktpubliek uitgebreid naar nieuwe markten in het Midden-Oosten en Afrika.
Met de uitbreiding zijn er nu 71 in-market-doelgroepen beschikbaar in deze markten in het Midden-Oosten en Afrika:
Regio’s van het Midden-Oosten
Saoedi-Arabië
Jemen
Algerije
Azerbeidzjan
Bahrein
Egypte
Irak
Israël
Libië
Moldavië
Oman
Katar
Tadzjikistan
Verenigde Arabische Emiraten
Armenië
Georgië
Kirgizië
Regio’s van Afrika
Ethiopië
Malawi
Tanzania
Zimbabwe
Lesotho
Mauritanië
Mauritius
Namibië
Réunion eiland
Seychellen
Gambia
Congo
Guinea
Madagascar
Gaan
nigeria
Laatste oproep voor uitgebreide tekstadvertenties
Hoewel het geen nieuwe update is, herinnerde Microsoft marketeers eraan dat 31 januari de laatste dag is om uitgebreide tekstadvertenties te maken of te bewerken.
Vanaf 1 februari zijn de enige nieuwe zoekadvertenties die kunnen worden gemaakt responsieve zoekadvertenties.
Als u bestaande uitgebreide tekstadvertenties in uw account heeft, worden deze nog steeds weergegeven. Na de deadline van 31 januari kunt u echter geen ETA’s meer maken of bewerken.
Dit zal niet verrassend zijn als u uw Microsoft-zoekcampagnes naast uw Google-zoekcampagnes uitvoert. Google was de eerste die ETA’s officieel verwijderde op 30 juni 2022.
Wat te verwachten van de aankondigingen van Microsoft in 2023
Aan het einde van de productupdate van januari liet Microsoft enkele hoogtepunten zien van wat komend jaar gaat komen.
Op basis van de officiële aankondiging lijkt het erop dat Microsoft zijn advertentieplatform zal blijven onderscheiden van Google door zich te concentreren op het volgende:
Lokale zoekadvertenties
Markeer advertenties
Extra verticale advertenties
Mocht je er niet bekend mee zijn verticale advertenties van Microsoft Ads, officieel gelanceerd in september 2021. Verticale advertenties zijn momenteel beschikbaar voor de volgende producten:
automobiel
Kredietkaart
Cruise schepen
Ziektekostenverzekering
Professionele diensten
Bezoeken en activiteiten
Het zal interessant zijn om te horen welke aanvullende branches Microsoft prioriteit geeft in 2023.
Houd ons in de gaten voor de volgende productupdates van Microsoft op 7 februari.
Uitgelichte afbeelding: monticello/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!