fbpx

Moet u zich concentreren op zoekwoorden met nul zoekvolume?

Moet u zich concentreren op zoekwoorden met nul zoekvolume?

Share This Post


In deze Ask an SEO vraagt ​​Mouna:

“Moeten we een zoekwoord gebruiken, zelfs als we geen zoekwoordvolume of moeilijkheidsgegevens hebben? Soms is er geen informatie [tool name redacted] over enkele zoekwoorden?”

Goede vraag, Mouna!

En het antwoord is ja, u moet zich richten op zoekwoorden zonder zoekvolume wanneer dit zinvol is voor uw bedrijf.

Hier zijn vier voorbeelden om de businesscase uit te leggen als u wordt gevraagd: “Waarom zouden we ons concentreren op vragen waar niemand naar op zoek is?”

Maak een sitestructuur. Klanten kunnen vragen stellen, en dit biedt een oplossing voor zowel hen als toekomstige klanten. Het is goedkoper om aan iemand te remarketen dan te betalen voor alle acquisitiecontactpunten. De vraag heeft mogelijk geen zoekvolume, maar er worden antwoorden weergegeven voor de hoofdzin met een aanzienlijk zoekvolume.

Laten we elk van deze voorbeelden eens nader bekijken.

1. U bouwt een sitestructuur

In e-commerce en merksites is het aantal pagina’s en basiswebsite-inhoud meestal beperkt.

Als u deze onderwerpen hebt die relevant zijn voor wat uw bedrijf of organisatie doet, kunt u zoekwoorden en entiteiten zonder zoekvolume gebruiken om inhoud te maken die vandaag relevant is.

Deze inhoud helpt zoekmachines en potentiële klanten te weten wat u doet en welke pagina’s deze oplossingen bieden.

Wanneer u een product of dienst vermeldt of demonstreert, kunt u de conversiepagina krijgen met een interne link. Dit is een natuurlijke manier om een ​​sitestructuur voor SEO te creëren en tegelijkertijd de websitebezoeker te helpen.

En als de pagina backlinks krijgt van kwaliteitsbronnen, kan dit uw andere pagina’s een boost geven voor een grotere SEO-boost.

Professioneel advies: Alleen omdat een tool geen zoekvolume laat zien, wil nog niet zeggen dat er nul mensen zoeken.

Door een kwaliteitservaring te creëren, zou u de website kunnen worden die wordt geciteerd door journalisten en bloggers die op zoek zijn naar bronnen.

2. Omdat klanten erom vragen

Een SEO-tool weet niet waar uw klanten om vragen. Ze kunnen alleen variaties op vragen bedenken en aannames doen over hoeveel mensen actief zoeken.

Praat met uw klantenondersteuningsteam en ontvang de database met live chatvragen.

Als uw klanten deze vragen actief stellen en de vraag of woordgroep verschijnt in SEO-tools, betekent dit dat er inderdaad wat zoekvolume is, en waarschijnlijk ook een hoge intentie.

Een zoekwoord met een hoge intentie met 100 maandelijkse zoekopdrachten kan meer inkomsten genereren dan een zin met een lage intentie met 10.000 omdat de persoon zich verder in de verkooptrechter bevindt en op zoek is naar conversie.

Professioneel advies: Omdat u weet dat de persoon op zoek is naar een specifiek antwoord en uw klantenserviceteam heeft bewezen wat de vraag beantwoordt en de klant converteert, heeft u een datagestuurd voordeel ten opzichte van iemand die een gok in het duister waagt en naar online onderzoek gaat.

Een optie is om een ​​blogpost te maken die aan het onderwerp is gewijd.

Als er een how-to-gedeelte is, probeer dan een videodemo toe te voegen en zoek naar YouTube- en Google Video-resultaten.

En als het iets is dat mensen vragen dat rechtstreeks verband houdt met het gebruik van een product of dienst, overweeg dan om het toe te voegen aan de tekst van uw product- of dienstpagina, aangezien dit kan leiden tot een hogere conversieratio . Dit zou ook een goede aanvulling kunnen zijn op de FAQ.

Door deze vragen te beantwoorden voor mensen die overwegen bij u te kopen of uw diensten te gebruiken, kunt u hen laten weten dat ze op de juiste plek zijn.

Dit vermindert de werklast van klantenondersteuning omdat ze niet meerdere keren hetzelfde antwoord geven en geeft sociale media en PPC-teams een nieuwe troef voor mensen.

3. Remarketing is goedkoper dan acquisitie

Als u de persoon via SEO binnen kunt krijgen, kunt u deze taggen met remarketingpixels.

In plaats van te bieden op grote zoekwoorden waarvoor u een enorm budget nodig heeft, kunt u de persoon hoger in de verkooptrechter taggen en deze terugkrijgen voor centen op de dollar.

Het extra voordeel hier is dat je ze een inhoudsoplossing hebt gegeven zonder een hard verkooppraatje. Als je goed werk hebt geleverd, win je hun vertrouwen.

Nu uw remarketingadvertenties ze laten zien, heeft u geloofwaardigheid en vertrouwen opgebouwd en kunt u ze terugleiden naar relevantere posts of directe conversies.

Maar het hangt allemaal af van het onderwerp en waar de persoon zich in uw verkooptrechter bevindt.

4. Uw inhoud kan worden weergegeven voor grotere zinnen

Zelfs als de long tail-zin of vraag geen zoekvolume heeft, typt u de kortste volume-zin in een incognitozoekmachine. Mogelijk ziet u dat de vraag hieronder wordt weergegeven en kunt u verkeer krijgen van:

Mensen vragen ook. Verwante zoekopdrachten Videos. Kennis panelen. anderen

Als de titels hiervan, of de antwoorden, hetzelfde zijn als uw onderwerp, kunt u ze vervangen om een ​​relevantere en betere gebruikerservaring te creëren. Hoewel uw woordgroep geen zoekvolume heeft, wordt deze nog steeds weergegeven voor een woordgroep met 20.000 maandelijkse zoekopdrachten. Het is een truc die we gebruiken bij sommige van onze klanten die nieuwe sites hebben en nog niet klaar zijn voor linkbuilding.

Kijk naar wat ontbreekt, maar noodzakelijk is om een ​​oplossing voor het probleem te geven en creëer het. Als de huidige topsites een geweldig antwoord hebben, maar het antwoord is begraven, maak dan inhoud die eerst het antwoord geeft en vervolgens meer oplossingen biedt.

Professioneel advies: Soms doe ik het op YouTube. Ik zoek naar video’s die in de topresultaten verschijnen voor grote zinnen en kijk dan wat er achter elke zin wordt afgespeeld.

Van daaruit bestudeer ik waarom deze video’s worden aanbevolen, wat ze missen en wat de andere video’s gemeen hebben.

Dan maak ik een betere video en probeer ik de kijker te pakken zonder voor de hoofdzin te gaan.

Ten slotte

Ja, zoekwoorden zonder zoekvolume zijn de moeite waard om naar te zoeken, maar alleen als ze relevant zijn voor uw bedrijf.

Ze kunnen conversies voor mensen in uw trechter verhogen, door meerdere kanalen worden gebruikt en verkeer genereren waar SEO-tools geen rekening mee houden.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Roman Samborskyi/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!