Mozilla, de non-profitorganisatie die de Firefox-browser heeft ontwikkeld, heeft de overname aangekondigd van een op AI gebaseerd softwarebedrijf dat neprecensies identificeert voor consumenten met behulp van browserextensies en een online review-analysator.
Mozilla
Mozilla is een non-profitorganisatie die gratis software levert en een open source AI-gemeenschap heeft opgericht die zich richt op het bouwen van bruikbare en betrouwbare producten.
Fakespot is een bedrijf dat zich richt op het helpen van consumenten bij het kiezen van producten van vertrouwde verkopers met behulp van de technologie voor het detecteren van neprecensies.
Hun browserextensies met kunstmatige intelligentie scannen recensies en kunnen neprecensies opvangen.
Consumenten hebben ook toegang tot de Fakespot Analyzer-technologie vanaf de Fakespot-website, waar een gebruikersinterface URL’s accepteert en neprecensies detecteert.
De technologie komt op een goed moment, aangezien louche verkopers ChatGPT zijn gaan gebruiken om neprecensies te genereren.
Talrijke neprecensies werden gedetecteerd door op Amazon te zoeken naar woorden die vaak door ChatGPT zijn gemaakt, zoals “Als een AI-taalmodel”, meldt CNBC.
Dit zijn de beoordelingen die worden vastgelegd, maar ongetwijfeld zijn andere verkopers slim genoeg om ChatGPT-handtekeningen te verwijderen.
Screenshot van Fakespot Analyzer
Fakespot maakt gebruik van kunstmatige intelligentie en machine learning-systemen om statistische patronen te detecteren die wijzen op neprecensies.
Het product geeft een beter beeld van wat de ware positie van een product is in reviews.
Fakespot voor Chrome somt deze functies op:
“Fakespot Bewaak directe verkopersbeoordelingen tijdens het winkelen. Koop nooit meer een slecht product van een slechte verkoper. Fakespot Instant Ratings. Laat u nooit misleiden door neprecensies tijdens het winkelen. Met de computer en het filter voor zoekresultaten kunt u sorteren en filteren op topscores. Hoogtepunten zal u in één oogopslag laten weten waar de beoordelingen over gaan met behulp van onze eigen AI-analyse.”
Het eindresultaat, volgens Mozilla, is een verkoop die leidt tot meer tevreden klanten en minder retourzendingen van verkopers, een overwinning voor consumenten en eerlijke verkopers.
Steve Teixeira, Product Manager bij Mozilla, zei tegen Search Engine Journal:
“We kunnen niet gelukkiger zijn om het Fakespot-team te verwelkomen bij Mozilla.
Alles wat we met Firefox doen, gaat over het beter maken van internet voor mensen: leuker, betrouwbaarder, lonender.
Fakespot past hier perfect bij, een product dat de ervaring van het online kopen van producten aanzienlijk verbetert, het vertrouwen vergroot en een betere ervaring biedt met behoud van privacy voor iedereen die het gebruikt.”
Fakespot-integratie met Firefox
Mozilla’s aankondiging vermeldde dat ze zullen investeren in de groei van het bedrijf en uiteindelijk de Fakespot-functionaliteit rechtstreeks in de Firefox-browser zullen integreren.
Gebruikers van browserextensies zullen dezelfde functionaliteit blijven genieten als voorheen.
Lees de aankondiging van Mozilla:
Fakespot wordt onderdeel van Mozilla en brengt vertrouwde winkelhulpmiddelen naar Firefox
Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Asier Romero

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!