fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Nieuwe automatisering in Facebook Ads?; Dagoverzicht van maandag

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.


Goedemorgen, Marketeers, en denken jullie al aan 2022?

Nu we dichter bij het vierde kwartaal komen, realiseer ik me alleen maar hoe dicht we bij volgend jaar zijn. Slok. Ik zag een post op StreetFight over hoe digitale reclame een krachtig herstel heeft doorgemaakt van de dips van de aanvankelijke pandemische paniek.

De meeste sectoren, waaronder gaming, e-commerce, gezondheid en welzijn, fintech, reizen en meer, zien groei (hoewel sommige langzamer dan andere). "Veel van dit herstel kan worden toegeschreven aan een algemene verschuiving van de fysieke naar de digitale wereld als gevolg van wereldwijde shutdowns", schreef Jane Handel.

Maar ik vraag me af wat voor soort fluctuaties we in 2022 zullen zien. Meer mensen wagen zich weer op openbare plaatsen, hoewel vaak op hun hoede, en sommigen hebben besloten grotendeels digitaal te blijven totdat pandemische vooruitzichten minder gevaarlijk voor hen zijn.

Hoe bereid jij je voor op 2022? Welke voorspellingen heb je? Ik zou graag uw mening willen weten, zoekmarketeers. E-mail mij op clyden@thirddoormedia.com .

Caroline Lyden,
Directeur van zoekinhoud


"Ad Strategies gebruikt automatisering om u te helpen bij het bouwen van complete klantpijplijnen", aldus een e-mail aan adverteerders. We zagen dit voor het eerst in een tweet van Matt Navarra . Het idee is om een gebruiksvriendelijkere advertentieconfiguratie te bieden die adverteerders niet zoveel moeite kost.

In de thread toont Navarra screenshots van de stap-voor-stap die managers van sociale media zouden doorlopen om advertentiestrategieën op te zetten. Het is een proces van vijf stappen dat het beantwoorden van vragen omvat over de door u gekozen advertentiestrategie, inclusief wat u verkoopt, uw verkoopcyclus, of u prioriteit wilt geven aan verkopen of leads en wat uw budget is. Van daaruit kunt u locaties instellen, advertentiemateriaal toevoegen en de campagne beoordelen voordat deze wordt gelanceerd.

Waarom het ons iets kan schelen. Facebook zegt al een tijdje dat het om kleine bedrijven geeft, en dit lijkt een stap te zijn om dat aan te tonen. Advertentiestrategieën zouden het voor het MKB een stuk makkelijker maken om social media campagnes op te zetten. Maar net als met de geautomatiseerde tools van Google en Microsoft Advertising, bestaat de kans dat mensen de controle verliezen die veel adverteerders graag behouden. De meest voorkomende klacht over automatisering in advertentietools is dat het vertoningen voorrang geeft boven conversies, en we zijn benieuwd of de Facebook Ad Strategies-tool hetzelfde patroon volgt.


Nomineer een zoekmarketeer voor de Search Engine Land Award for Advancing Diversity and Inclusion in Search Marketing

Zoekmarketing heeft een diversiteitsprobleem. Uit oudere gegevens van de American Marketing Association blijkt dat de meeste marketingleiders nog steeds overwegend blank en mannelijk zijn. Het is een onderwerp dat we meerdere keren hebben behandeld bij Search Engine Land:

Maar het is niet één en klaar. Diversiteit, rechtvaardigheid en inclusie zijn voortdurende inspanningen en iets waar we ons elke dag voor moeten inzetten. Daarom zijn we verheugd om de tweede jaarlijkse Search Engine Land Award voor het bevorderen van diversiteit en inclusie in zoekmarketing aan te kondigen om die individuen of organisaties te vieren die echte verandering teweegbrengen. De prijzen van dit jaar omvatten een gastrechter, de winnaar van vorig jaar Areej AbuAli, een pijler in de SEO-gemeenschap en de oprichter van Women in Tech SEO.

U mag zoveel organisaties of personen nomineren als u vindt dat ze de erkenning verdienen. We vragen u om specifieke initiatieven van de genomineerde te benadrukken en om in het nominatieformulier de contactpersoon op te nemen van iemand die die nominatie kan 'detacheren'.

Nomineer nu een persoon of organisatie.


Consumenten vinden dat merken verantwoordelijk moeten zijn voor het verwijderen van nepproducten van marktplaatsen

Uit nieuwe gegevens van merkbeschermingsbedrijf Red Points blijkt dat kerstkopers van plan zijn vroeg te beginnen (denk nu na) en dezelfde consumenten vinden dat online retailers het moeten "repareren" als ze per ongeluk nepproducten kopen. "Met een grotere pool van online shoppers om op te jagen, hebben oplichters nog meer redenen om te profiteren van online shoppers en hen voor de gek te houden door te geloven dat hun kortingen op nepartikelen deel uitmaken van legitieme verkoopevenementen van verkopers", aldus het rapport.

“In feite erkent 56% van de Amerikaanse consumenten het slachtoffer te zijn geweest van het online kopen van een nep- of namaakartikel tijdens eerdere winkelseizoenen voor de feestdagen. Het duurt slechts enkele minuten voor een oplichter om een illegale site op te zetten, maar de gevolgen kunnen langdurig zijn voor het merk waarvan ze stelen.”

Dus wie moet het oplossen als consumenten worden misleid om nepspullen te kopen? 40% zegt dat het merk primair verantwoordelijk moet zijn voor het verwijderen van nepartikelen van online kanalen.

Waarom het ons iets kan schelen. Omdat problemen met de toeleveringsketen nog steeds een probleem zijn voor veel retailers, is de kans groot dat namaakgoederen de e-commercemarkt kunnen infiltreren. Dit kan een probleem of een kans zijn voor adverteerders. Als uw merk ten prooi valt aan oplichters die misbruik maken van een online marktplaats, zullen uw klanten het gevoel hebben dat het uw schuld is en uw verantwoordelijkheid om het te repareren. Als u echter adverteert voor echte en authentieke producten, is er een mogelijkheid om dat in uw advertentietekst op te nemen om ervoor te zorgen dat klanten weten dat wat ze krijgen echt is.


Op jacht naar iets nieuws? Bekijk de nieuwste vacatures in zoekmarketing

Senior Paid Search Specialist @ d50 Media (Boston of USA remote)

  • Salaris: $ 95k-105k / jaar
  • Voer dagelijks accountbeheer uit van pay-per-click-accounts op Google Ads en Microsoft Ads
  • Beheer en optimaliseer weergaveplatforms zoals Verizon Media, GDN en MSAN

Betaald zoeken Account Manager @ Croud (New York City)

  • Salaris: $ 70k-80k / jaar
  • Focus op Google Ads met Zoeken en Shopping, met enige focus op YouTube, Discovery en Display
  • Eigen betaalde campagneprocessen van begin tot eind, inclusief onderzoek, planning, mensenhandel, probleemoplossing, optimalisatie en rapportage

Senior manager, contentstrategie @ Cox Communications (Atlanta, GA)

  • Salaris: $ 125k-140k / jaar
  • Werk samen aan het creatieve en optimalisatieproces voor inhoud en webpagina's in samenwerking met onze product-, juridische en webproductieteams om berichten en afbeeldingen op te bouwen die resoneren met onze klanten en onze digitale en bedrijfs-KPI's stimuleren
  • Leid de strategie en uitvoering voor digitale SEO-inhoud op digitale platforms

Organische zoekmanager @ GroupM (afstandsbediening in de VS)

  • Salaris: $90k/jr
  • Bekijk en analyseer sites van concurrenten en begrijp hun organische zoekbenadering
  • Optimaliseer campagnes dienovereenkomstig om de investeringen van klanten te maximaliseren en prestatieproblemen op te lossen

Wil je kans maken om je vacature op te nemen in de nieuwsbrief van Search Engine Land? Stuur hier de gegevens door.


Bedrijven wenden zich tot contentmarketing omdat het een effectieve methode kan zijn om merkbekendheid op te bouwen en klanten door hun verkooptrechter te leiden. Toch zijn velen niet in staat geweest om te profiteren van hun contentmarketinginitiatieven omdat ze niet alle aspecten van het klanttraject hebben behandeld, hun activa niet bijhielden en middelen verspilden aan dubbele inhoud, er niet in slaagden om unieke inhoud te creëren of simpelweg niet succesvol waren met hun outreach-inspanningen.

In haar sessie bij SMX Convert deelde Eve Sangenito, directeur bij Perficient, haar uitgebreide contentstrategie om potentiële klanten op elk punt van hun reis te betrekken en backlinks te genereren voor een grotere vindbaarheid en hogere rankings.

Uw inhoud moet bestaan om uw merk te dienen door uw publiek te bedienen – dat moet altijd centraal staan in uw planning en uitvoering. “Het gaat niet zozeer om wat je je publiek wilt vertellen; het is wat je begrijpt dat ze willen leren en wat voor hen nuttig zal zijn om meer te weten te komen over jouw oplossingen en/of over je branche als geheel,” zei Sangenito, eraan toevoegend: “Gewoon weten waar ze vandaan komen is een van de belangrijke elementen waarop u zich moet concentreren.” Bekijk hier de volledige sessieverslaggeving.


Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise op het gebied van SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore