Mark Zuckerberg, CEO van Meta, heeft aangekondigd dat het bedrijf een nieuw abonnementspakket genaamd “Meta Verified” gaat testen op Instagram en Facebook.
Het abonnementspakket omvat het volgende:
Een geverifieerde badge die het account van de gebruiker verifieert met een identiteitsbewijs van de overheid Proactieve accountbescherming Toegang tot accountondersteuning Grotere zichtbaarheid en bereik
Het bedrijf zal dit nieuwe aanbod later deze week testen in Australië en Nieuw-Zeeland om erachter te komen wat het meest waardevol is, en hoopt Meta Verified binnenkort naar de rest van de wereld te brengen.
Meta Verified is later deze week beschikbaar voor directe aankoop op Instagram of Facebook in Australië en Nieuw-Zeeland.
Gebruikers kunnen een maandelijks abonnement kopen voor $ 11,99 op internet en $ 14,99 op iOS en Android.
Om in aanmerking te komen voor Meta Verified, moeten accounts voldoen aan de minimale activiteitsvereisten en 18 jaar oud zijn.
Aanvragers moeten ook een door de overheid verstrekt identiteitsbewijs overleggen dat overeenkomt met de profielnaam en foto van het Facebook- of Instagram-account waarvoor ze solliciteren.
Meta zet zich in voor proactieve imitatiemonitoring, doorlopende monitoring en beoordeling van gemelde schendingen.
Meta Verified maakt deel uit van de visie van het bedrijf om de toegang tot verificatie uit te breiden en tegelijkertijd een waardevol abonnementsaanbod te creëren.
“Geldgreep”?
Hoewel de aankondiging van Meta Verified misschien opwindend nieuws is voor sommige makers, heeft het ook kritiek gekregen.
Veel gebruikers noemen het een “cash grab” en een flagrante Twitter Blue-zwendel.
De overeenkomsten tussen de twee services zijn moeilijk te negeren. Beide bieden een geverifieerde badge, verhoogde zichtbaarheid en toegang tot exclusieve functies.
Het enige echte verschil tussen Twitter Blue en Meta Verified is dat de laatste je een badge geeft op twee websites in plaats van op één.
Critici beschuldigen Meta ervan niet origineel te zijn en te proberen geld te verdienen met functies die geen geld zouden moeten kosten.
Het feit dat de service in slechts twee landen wordt getest, roept ook vragen op over de toewijding van Meta aan zijn wereldwijde gebruikersbestand.
Of gebruikers waarde zullen zien in Meta Verified valt nog te bezien. De service is momenteel alleen beschikbaar in Australië en Nieuw-Zeeland en het zal interessant zijn om te zien hoe gebruikers in die landen deze ontvangen.
bron: Doel
Uitgelichte afbeelding: 24K-productie/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!