Google rolt nieuwe functies uit voor best presterende campagnes en deelt best practices om marketeers te helpen de vakantieverkopen efficiënter te promoten.
Nieuwe functies voor Google Ads-campagnes die het beste presteren
Compatibiliteit met Prestatieplanner
Adverteerders kunnen nu de resultaten van best presterende campagnes voorspellen met de Google Ads Performance Planner.
Voorheen was Performance Planner beschikbaar voor zoek-, winkel-, display-, app-, video- en lokale campagnes. Ondersteunt nu Performance Max.
Google beweert in een advertentie:
“U kunt voorspellen hoe uw campagne in de toekomst zal presteren en simuleren wat er zou kunnen gebeuren als u zaken aanpast, zoals uw campagnebudget en ROAS- of CPA-doelen. Beoordeel hoe wijzigingen in uw campagnes van invloed kunnen zijn op belangrijke statistieken, zoals waarde De prognoses van Performance Planner worden ook aangepast voor seizoensgebonden evenementen, zodat u uw potentiële vakantiemogelijkheden in de komende weken kunt verkennen.”
Programmering van groepen activa
Resourcegroepen in Performance Max kunnen nu geautomatiseerde regels hebben. Hiermee kunt u uw campagne plannen om activagroepen te gebruiken wanneer dat nodig is.
Met geautomatiseerde regels kunt u instellen dat uw advertenties op specifieke tijden van de dag worden weergegeven. U kunt ook groepen activa plannen, zoals het voorbereiden van een set activa met een vakantiethema voor een speciale verkoop.
Meer koppen
Google verhoogt het aantal testtitels dat u kunt uploaden naar Performance Max-activagroepen van vijf naar 15.
Door meer koppen toe te voegen, kan Google meer combinaties testen en degene vinden die het beste werken.
Uitleg over online verkoopcampagnes
Google voegt specifieke nieuwe uitleg toe aan best presterende campagnes voor online verkopen met een productfeed.
Wanneer u een best presterende campagne uitvoert voor een online verkoop, ziet u mogelijk highlights die een analyse geven van de status van uw product en de bestverkopende producten.
Met deze gegevens kunnen retailers beter begrijpen welke producten de grootste verkoopboost hadden tijdens het winkelseizoen voor de feestdagen.
Statistieken van first-party doelgroep
Adverteerders kunnen gegevenssegmenten als doelgroepsignalen toevoegen aan best presterende campagnes, waardoor Google meer klanten kan vinden die waarschijnlijk zullen converteren.
Gegevenssegmenten worden de komende weken toegevoegd aan doelgroepstatistieken op de Insights-pagina. Hierdoor kunt u meer inzicht krijgen in de gegevens die u uit de eerste hand verzamelt en kunt u zien welke van uw klantenlijsten het beste converteren.
Praktische tips voor Google Ads-prestaties tijdens de feestdagen
Google deelt de volgende praktische tips voor adverteerders die Performance Max gebruiken tijdens de feestdagen:
Pas campagnebudgetten en ROAS- of CPA-doelen aan vóór piekvakantieperiodes. Dit helpt de zichtbaarheid te maximaliseren wanneer klanten actief winkelen. Overweeg om seizoensaanpassingen te gebruiken wanneer u een verkoop doet die de conversieratio’s gedurende meer dan zeven dagen drastisch zal veranderen. Om de verkoop van specifieke producten te promoten, maakt u afzonderlijke campagnes met hun eigen doelen en budgetten.
bron: Google
Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!