fbpx

Nuttige inhoud schrijven met onderwerpmodellering en onderwerpclusters

Nuttige inhoud schrijven met onderwerpmodellering en onderwerpclusters

Share This Post


Dit bericht is gesponsord door MarketMuse. De meningen in dit artikel zijn die van de sponsor.

Vraagt ​​u zich af hoe u omgaat met de nuttige inhoudsupdate van Google?

Weet u niet zeker hoe u organisch verkeer terug kunt krijgen als uw zoekwoordstrategieën niet langer effectief zijn?

In plaats van ervoor te zorgen dat uw zoekwoorden aanwezig zijn in elk afzonderlijk stuk inhoud, kunt u zich concentreren op algemene onderwerpmodellering en onderwerpclusters om uw SEO-inhoudsstrategie te stimuleren.

Onderwerpmodellering en onderwerpclusters gaan hand in hand als het gaat om het creëren van nuttige inhoud. Het is als pindakaas en jam, bakken en gebak. Je hebt de foto!

Hier is een recept om het te laten werken.

Gebruik onderwerpmodellering en onderwerpclusters, niet alleen trefwoordonderzoek

Onderwerpmodellering is hoe machine learning onderwerpen en gerelateerde onderwerpen in meerdere stukjes informatie detecteert en begrijpt. Dit kan je helpen te begrijpen welke stukken je moet maken als onderdeel van een themacluster.

Onderwerpgroepen zijn eigenlijke groepen gekoppelde gerelateerde inhoud met een vergelijkbaar thema.

Naarmate het algoritme van Google blijft evolueren, is het duidelijk dat het de voorkeur geeft aan onderwerpclusters omdat ze beter aansluiten bij het volledige zoektraject en de gebruikersintentie van een gebruiker.

Het verschil tussen trefwoordenlijsten en onderwerpmodellen

Wanneer je een zoekwoordenonderzoek doet, kom je meestal honderden verschillende termen tegen en heb je nog steeds geen duidelijk beeld van wat er nodig is om een ​​onderwerp adequaat te behandelen. Het is een geval waarin meer niet altijd beter is.

Met onderwerpmodellering heeft u een duidelijkere routekaart naar meer succesvolle inhoud.

Onderwerpmodellering laat zien hoe experts over dat onderwerp schrijven, wat direct weergeeft hoe lezers doorgaans door een onderwerp navigeren.

Hier is een kort voorbeeld met het trefwoord en het onderwerp “tomaten kweken”. Zoals u kunt zien, is het vergelijken van trefwoordonderzoek met onderwerponderzoek als appels en peren vergelijken. Het zijn fundamenteel verschillende benaderingen.

Idealiter beveelt ons MarketMuse-onderwerpmodel 50 semantisch gerelateerde onderwerpen aan, maar zelfs het kleine fragment hieronder geeft essentieel inzicht in de benodigde dekking.

Hoe u nuttigere inhoud kunt maken met onderwerpmodellering en onderwerpclusters

Afbeelding door MarketMuse, oktober 2022

In SEO heeft een onderwerpmodel een dubbele rol: prescriptief en beschrijvend.

voorschrijvend het betekent dat het aangeeft welke onderwerpen aan bod moeten komen.
Beschrijvend betekent dat u kunt controleren of een artikel deze verplichte onderwerpen behandelt.

Google houdt hiervan.

Hoe ontdek ik mijn eerste themamodel?

In het geval van MarketMuse analyseert onze eigen technologie voor onderwerpmodellering duizenden pagina’s om u te helpen deze onderwerpen sneller te ontdekken.

Probeer nu naar uw eerste themasjabloon te zoeken.

Hoe onderwerpmodellering inhoud van hoge kwaliteit oplevert

Onderwerpmodellering dient als een kaart voor het produceren van volledige inhoud.

In het geval van “hoe tomaten telen”, blijkt uit het volgen van de kaart:

Er is één bepaalde ziekte (bloesemrot) waar veel tomatentelers mee te maken hebben. U moet dit op zijn minst erkennen in uw artikel, maar het is beter om een ​​oplossing te bieden. Er is een plaag (tomatenworm) die moet worden aangepakt, evenals de ziekte. De bodem is een belangrijke factor voor het succes van de tomatenteelt. Je zult moeten overwegen om verschillende variëteiten te kweken (bepaald en onbepaald). Tomatenkooien zijn een handig en populair accessoire voor het kweken van tomaten. U wilt praten over het kopen van tomatentransplantaten en het kweken ervan uit zaad.

Plus vele andere gerelateerde onderwerpen die het artikel relevanter maken.

Hoe u nuttigere inhoud kunt maken met onderwerpmodellering en onderwerpclusters

Screenshot van MarketMuse Research, oktober 2022.

Onderwerpmodellering gebruiken om originele inhoud te maken

Originele inhoud is niet alleen een herhaling van wat anderen hebben gezegd.

Originele inhoud gaat verder dan wat er al is en voegt waarde toe aan het gesprek.

U kunt dit vrij eenvoudig bereiken met behulp van een robuust onderwerpmodel, gebaseerd op de analyse van verschillende datasets.

Stap 1. Vergelijk uw themamodel met uw concurrenten

Nu je je eerste themamodel hebt gemaakt, heb je gezien dat ons optimalisatiescherm ervoor zorgt dat we alle gerelateerde onderwerpen behandelen als een expert.

U moet dan de top 20 SERP-resultaten toewijzen aan uw onderwerpmodel om tekortkomingen te bepalen.

Voer modellen uit op elk van uw inhouds-URL’s om inzicht te krijgen in uw modellen en onderwerpgroepen en bepaal vervolgens waar uw inhoudslacunes zich bevinden.

De makkelijke manier: Voer deze stap automatisch uit met MarketMuse. Ga naar het tabblad ‘Concurreren’ en creëer inhoud rond de rode vierkantjes.

Hoe u nuttigere inhoud kunt maken met onderwerpmodellering en onderwerpclusters

Screenshot van MarketMuse Compete, oktober 2022

Hier ziet u een heatmap met de top 20 resultaten samen met hun URL en inhoudsscore. Daarnaast staan ​​alle gerelateerde onderwerpen in volgorde van relevantie.

De gekleurde vierkantjes laten zien hoe goed elke URL het onderwerp dekt, gebaseerd op het aantal vermeldingen.

Rode vierkantjes geven aan dat deze onderwerpen nul keer worden genoemd door concurrenten; dit zijn degenen die inhoud moeten bouwen.

Je hebt nu een geverifieerd themamodel om inhoud te maken.

Nog steeds niet overtuigd van de noodzaak om verder te gaan om uw inhoud te differentiëren?

Houd er rekening mee dat Google een patent heeft (US20200349181) dat elk document kan analyseren om te bepalen of het aanvullende informatie biedt. Volgens de geschiedenis van octrooiaanvragen werken ze al geruime tijd met dit type algoritme.

Stap 2. Maak onderwerpgroepen met uw geverifieerde inhoudsmodellen

Tot nu toe hebben we onderwerpmodellering gebruikt om hoogwaardige, uitgebreide individuele leads te ontdekken en hiaten in uw branche op te vullen.

Laten we nu eens kijken hoe het kan helpen bij het ontwikkelen van onderwerpgroepen.

Laten we teruggaan naar het themamodel “tomaten kweken”.

Hoe creëren we een contentcluster, een sectie of een hele site over hetzelfde onderwerp?

In plaats van deze onderwerpen kort op één pagina te noemen, zullen we voor elk onderwerp speciale pagina’s maken. Dit biedt een veel grotere kans om deze onderwerpen diepgaand te onderzoeken.

Begin met “Tomaten kweken” als een pijlerpagina en maak vervolgens aparte pagina’s voor elk ondersteunend onderwerp, zoals “eindrot van de bloem”.

Hoe u nuttigere inhoud kunt maken met onderwerpmodellering en onderwerpclusters

Afbeelding door MarketMuse, oktober 2022

Maak vervolgens afzonderlijke themasjablonen voor elk van deze pagina’s en maak hun ondersteunende inhoud van hoge kwaliteit.

Voeg ten slotte nog een laag toe aan het cluster met behulp van modelonderwerpen voor de term ‘aardstroom’ als individuele ondersteuningspagina’s.

Hoe u nuttigere inhoud kunt maken met onderwerpmodellering en onderwerpclusters

Afbeelding door MarketMuse, oktober 2022

Herhaal dit proces indien nodig om het onderwerp te verkennen en het cluster naar een nog hoger niveau te tillen.

Stap 3. Koppel uw onderwerpgroepen om te schalen met onderwerpmodellering

Het laatste stukje van de puzzel is om intern pagina’s te koppelen om autoriteit op te bouwen en een pad te bieden voor uw publiek om het onderwerp verder te verkennen.

Nogmaals, we gebruiken onderwerpmodellering om te helpen.

Op de pijlerpagina “Hoe tomaten kweken” waar je het hebt over bloesemrot, link je naar de nieuwe pagina over dat onderwerp met ‘blossom end rot’ als ankertekst.

Door het op deze manier te doen, worden alle SEO-sterren als het ware op één lijn gebracht.

Hoe u nuttigere inhoud kunt maken met onderwerpmodellering en onderwerpclusters

Afbeelding door MarketMuse, oktober 2022

Zowel uw pijlerpagina (over het telen van tomaten) als uw ondersteunende inhoud (over bloem-eindrot) zijn semantisch verbonden omdat “bloem-eindrot” voorkomt in het onderwerpmodel voor “tomaten kweken”. De schakel zelf versterkt de verbinding omdat het ook de term “bloemeindrot” gebruikt.

Vaak heb je al bestaande inhoud die past binnen een onderwerpgroep waarvan je misschien niet weet dat die bestaat.

MarketMuse Connect helpt deze inhoud te ontdekken door uw site te analyseren om pagina’s te vinden die overeenkomen met de onderwerpen van het model.

Hoe u nuttigere inhoud kunt maken met onderwerpmodellering en onderwerpclusters

Screenshot van MarketMuse Connect, oktober 2022

Het kan maximaal 10 onderwerpen vinden waarvoor er overeenkomende inhoud op uw site is. Daarnaast biedt MarketMuse Connect tot 10 unieke suggesties voor elk van deze onderwerpen. Zorg ervoor dat u dit onderwerp in uw artikel behandelt en linkt naar de suggestie.

Begin met het maken van gezaghebbende onderwerpgroepen en betere inhoud met MarketMuse.

Afbeeldingscredits

Uitgelichte afbeelding: afbeelding door MarketMuse. Gebruikt met toestemming.



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!