fbpx

Offline conversies van uw Google-advertenties bijhouden

Offline conversies van uw Google-advertenties bijhouden

Share This Post


Als u voor veel bedrijven alleen conversies bijhoudt die rechtstreeks op uw website plaatsvinden, mist u waarschijnlijk het volledige beeld van de invloed van uw advertenties op de verkoop.

Een potentiële klant kan alleen op uw advertentie klikken om de telefoon op te nemen en met een verkoopvertegenwoordiger te spreken in plaats van een formulier in te vullen.

Als uw bedrijf fysieke locaties heeft, kan een koper u persoonlijk bezoeken om bij u te kopen nadat hij u in eerste instantie via een advertentie heeft ontdekt.

Bovendien beperken privacyregelgeving en aanstaande tracking-uitdagingen soms het vermogen van op pixels en cookies gebaseerde tracking om conversies correct te correleren met advertentieplatforms.

Hoewel geen enkele trackinginstelling ooit 100% schone gegevens zal hebben, kan het offline bijhouden van conversies helpen om elk scenario op te lossen.

Of u nu een robuuste CRM-configuratie heeft of leads opslaat in spreadsheets, het is mogelijk om uw Google Ads-conversie-instellingen bij te werken om offline gegevens op te nemen met de juiste aanpassingen aan uw proces.

In dit artikel leg ik drie manieren uit om offline conversies toe te voegen aan uw Google Ads-account:

Conversie importeren. Oproep volgen Bezoeken aan de winkel volgen.

Conversiegegevens importeren

Met Google Ads kunt u offline conversiegegevens importeren en attributie aan uw campagnes koppelen, zolang u de GCLID (Google Click Identifier) ​​van de oorspronkelijke gebruiker kunt vastleggen en opslaan om deze te koppelen aan elke conversieactie die de gebruiker heeft uitgevoerd.

Deze configuratie kan worden afgehandeld door ontwikkelingswerk op maat of een optie die uw CRM- of automatiseringsplatform automatisch kan regelen.

U wilt bijvoorbeeld gegevens importeren voor gesloten verkoopleads die in eerste instantie uw CRM zijn binnengekomen via Google-zoekadvertenties. Of, als een aankoop handmatig heen en weer moet worden voltooid, kunt u achteraf verkoopgegevens laden met het omzetbedrag inbegrepen.

Conversie-instellingen

Maak om te beginnen een nieuwe conversie en selecteer Importeren in de lijst met conversietypen.

Conversie importerenGoogle Ads-screenshot, september 2022

Vervolgens selecteert u de bron waaruit u conversies wilt importeren.

Als u Salesforce gebruikt, hebben ze een directe Google Ads-integratie waarmee u gegevens kunt importeren op basis van platformmijlpalen. U kunt ook importeren uit “andere gegevensbronnen of CRM” om een ​​spreadsheet of verbinding van derden te gebruiken.

Nadat u de laatste optie hebt geselecteerd, kunt u ervoor kiezen om op oproepen gebaseerde gegevens of op klikken gebaseerde gegevens te importeren. Voor nu zal ik me meer in detail concentreren op klikgegevens en adresoproepen.

Geef op het volgende scherm uw conversie een naam en kies de categorie. Stel dat u leads probeert te koppelen aan stappen in de verkooptrechter. In dit geval kunt u opties kiezen zoals Gekwalificeerde Lead of Geconverteerde Lead, of als een gebruiker een directe verkoop met kwantificeerbare inkomsten kan worden toegeschreven, selecteert u Aankoop.

Indien van toepassing, kunt u een specifieke waarde koppelen of een dynamische deal kiezen als de opbrengst per conversie verschilt.

Conversie-optiesGoogle Ads-screenshot, september 2022

Nadat u de gewenste opties heeft geselecteerd, slaat u de conversie op. Nu bent u klaar om te beginnen met het importeren van gegevens.

Uw importsjabloon voorbereiden

Om gegevens te importeren, begint u met een sjabloon in de bestandsindeling van uw keuze (Excel, CSV of Google Spreadsheets). Sjablonen zijn hier beschikbaar.

Pas eerst het tijdzoneveld aan om de juiste tijd voor uw regio weer te geven (bijv. Parameters:TimeZone=-0500 voor EST).

Vervolgens moet u de juiste gegevens aan het blad toevoegen, met een aparte rij voor elke conversie, inclusief de volgende kolommen:

Google Klik-ID: De GCLID die is gekoppeld aan de conversie.
Naam van de conversie: moet overeenkomen met de naam van de conversie in uw Google Ads-account.
Conversietijd: de datum en tijd van de conversie. Hier zijn de acceptabele formaten met dank aan de ondersteuningspagina van Google.
TijdnotatiesScreenshot door de auteur, september 2022
Conversiewaarde en valuta (optioneel): als u inkomsten bijhoudt, bevatten deze velden de bijbehorende waarde van de conversie, evenals de valuta, met behulp van valutacodes van drie tekens. Bekijk een lijst met acceptabele valutacodes.

Gegevens importeren

Om het document dat u heeft voorbereid te importeren, gaat u naar het gedeelte Conversies van uw account en selecteert u Uploads in de linkerzijbalk.

Klik op het plusteken om te beginnen met uploaden.

U kunt er vervolgens voor kiezen om een ​​bestand te uploaden, het te synchroniseren met een Google Spreadsheets-document of verbinding te maken met een bestand dat wordt gehost door HTTPS of SFTP.

ladingenGoogle Ads-screenshot, september 2022

Nadat u uw bestand heeft geüpload, klikt u op Voorbeeld om te controleren of de gegevens correct overeenkomen met de conversies in uw account.

De resultatenpagina markeert eventuele fouten met uw document.

Als u tevreden bent met de resultaten, selecteert u Toepassen om de conversies met uw account te synchroniseren.

Houd er rekening mee dat u een paar uur moet wachten voordat de conversies in de interface verschijnen.

Laadplanning

Naast handmatige uploads kunt u periodieke gegevensuploads plannen vanuit een Google Spreadsheets-document, HTTPS of SFTP.

Dit kan u helpen tijd te besparen en het proces te automatiseren als u automatisch een spreadsheet- of databasebestand kunt synchroniseren om conversiegegevens uit uw CRM te halen.

SchemaGoogle Ads-screenshot, september 2022

Selecteer Programma’s, klik op het plusteken om een ​​nieuwe upload te maken en kies de bron.

U kunt vervolgens de frequentie kiezen, die dagelijks of wekelijks kan zijn voor elke dag van de week en tijd.

Telefoongesprekken

Voor sommige bedrijven (vooral die in de dienstverlenende sector) zijn telefoontjes de belangrijkste bron van vragen.

Een eerdere klant voor technische ondersteuning ontving bijvoorbeeld ongeveer 80% van zijn PPC-leads via de telefoon.

Als u regelmatig nieuwe zakelijke vragen van oproepen ontvangt, moet u telefoontracering implementeren om deze leads correct toe te wijzen.

Oproepextensies

Zorg er eerst voor dat u oproepextensies heeft ingesteld in Google Ads, waarmee een telefoonnummer kan worden weergegeven bij advertenties in zoekresultaten.

Ga naar Advertenties en extensies > Extensies om ze in te stellen. Voeg een nieuwe extensie toe en selecteer Oproepextensie.

OproepextensieGoogle Ads-screenshot, september 2022

Mobiele gebruikers kunnen op het nummer klikken om het bedrijf direct te bellen.

U kunt zelfs alleen bellen-advertenties proberen om mensen de mogelijkheid te geven om te bellen wanneer ze browsen vanaf een telefoon.

Google biedt ook een optie om oproeprapportage in te schakelen, waarmee u een uniek doorschakelnummer kunt gebruiken. Met deze tactiek kunt u oproepen afstemmen op het advertentie- en zoekwoordniveau van het account.

U kunt er ook voor kiezen om alleen oproepen met een minimale duur te tellen, zodat u korte oproepen kunt elimineren die waarschijnlijk niet tot zaken hebben geleid.

Mijn klant ontdekte bijvoorbeeld dat oproepen die langer dan 3 minuten en 30 seconden duren meestal het meest geschikt zijn, dus hebben we oproepconversie ingesteld om alleen oproepen bij te houden die ten minste 210 seconden lang zijn.

Rapport website-oproep

Vervolgens moet u er ook voor zorgen dat u de oproepen van uw website bijhoudt nadat er op uw advertentie is geklikt.

Naast advertentie-extensies biedt Google de mogelijkheid om hun trackingnummerinstellingen voor uw site te gebruiken, waarbij gebruikers een uniek trackingnummer zien in plaats van uw normale nummer.

Nadat gebruikers hebben gebeld, worden de gegevens weergegeven in uw Google Ads-account.

Maak in het gedeelte Conversies van uw account een conversie en selecteer Telefoongesprekken.

Conversie van telefoongesprekkenGoogle Ads-screenshot, september 2022

U kunt kiezen tussen:

Oproepen naar een telefoonnummer op uw website (waarvoor een doorschakelnummer moet worden gebruikt). Klikken naar uw nummer op uw mobiele website (die geen doorschakelnummer gebruikt, maar waarvoor wel een tag aan uw site moet worden toegevoegd).

In dit voorbeeld gaan we met Oproepen naar een telefoonnummer op uw website om ervoor te zorgen dat alle oproepen worden bijgehouden en oproeprapportgegevens worden opgenomen in Google Ads.

U kunt details over de oproepconversie definiëren, inclusief de duur van de oproep, zoals hierboven besproken. Nadat u de conversie heeft ingesteld, ziet u instructies voor het toevoegen van een tag aan uw site om het doorschakelnummer te activeren wanneer gebruikers uw site bezoeken.

Zodra u conversie heeft ingeschakeld en uw sitetag heeft ingesteld om telefoonoproepen bij te houden, zou u oproepconversies moeten gaan zien die worden weergegeven in uw account.

Bezoek aan de winkel

Als u verkopen promoot op een fysieke locatie, kunnen conversies via winkelbezoeken bijhouden of gebruikers uw advertenties persoonlijk bezoeken nadat ze op uw advertenties hebben geklikt.

Google gebruikt locatiegegevens van mobiele apparaten om te bepalen of mensen die eerder interactie hebben gehad met of advertenties hebben bekeken, in uw winkel zijn aangekomen.

Conversies via winkelbezoeken zijn alleen beschikbaar voor adverteerders in in aanmerking komende landen die meerdere fysieke locaties hebben en veel klikken en vertoningen ontvangen, evenals voldoende gegevens over winkelbezoeken om aan de privacydrempels te voldoen.

Helaas is de documentatie van Google vaag over de exacte drempels waaraan moet worden voldaan. Houd er ook rekening mee dat sommige gevoelige productcategorieën mogelijk niet in aanmerking komen voor het bijhouden van winkelbezoeken.

U moet ervoor zorgen dat u uw winkellocaties heeft geclaimd en geverifieerd in uw bedrijfsprofiel.

U moet ook locatie-extensies inschakelen in uw account.

Zodra u deze stappen heeft voltooid en aan de vereisten van Google heeft voldaan, zou uw account winkelbezoeken moeten gaan rapporteren.

Zodra u gegevens over winkelbezoeken in uw account ziet, worden conversies weergegeven in zowel de kolommen ‘Alle conversies’ als ‘Conversies na vertoning’, en wordt een nieuwe conversieactie met de naam ‘Winkelbezoeken’ toegevoegd aan de rapporten.

Houd er rekening mee dat de gegevens anoniem en geaggregeerd zijn, dus de cijfers zullen niet exact zijn.

In de documentatie van Google staat dat rapportage nauwkeuriger zal zijn met grotere datasets, dus rapportage over perioden met ten minste 100 winkelbezoeken wordt aanbevolen.

Tijd om offline conversies in te stellen

Als u deze functie nog niet gebruikt, overweeg dan hoe het offline bijhouden van conversies u kan helpen uw PPC-inspanningen te verbeteren.

Heeft u meerdere stappen in uw lead nurturing-proces die u momenteel niet toeschrijft aan conversies in Google Ads?

Bellen nieuwe klanten uw bedrijf vaak als eerste aanspreekpunt?

Ziet uw bedrijf regelmatig verkopen op fysieke locaties?

Hoewel het werk dat gemoeid is met het voorbereiden van het importeren van offline conversiegegevens een beetje ingewikkeld kan zijn, maakt het resultaat het proces de moeite waard.

Uiteindelijk kunt u nauwkeurigere gegevens in het platform invoeren, zodat het beter kan worden geoptimaliseerd voor nauwkeurige conversies.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: fizkes/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!