fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Privacyproblemen en de terugkeer van branding

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De toenemende bezorgdheid over privacy en het toenemende aantal regelgeving hebben de grootste technologiebedrijven ertoe aangezet om de informatie die ze over consumenten verzamelen en hoe deze wordt verwerkt, te herzien. In april 2021 heeft Apple een belangrijke stap gezet en hun gebruikers de mogelijkheid gegeven om te beslissen welke apps informatie over hen mogen verzamelen. Deze verschuiving naar meer privacycontrole houdt in dat mediaplatforms minder gegevens zullen hebben om mee te werken, wat van invloed is op hun targetingmogelijkheden en de efficiëntie van hun advertentie-oplossingen.

De onderkant van de trechter is nu wazig

Neem het geval van Facebook, dat zo'n robuust advertentieplatform had gebouwd met nauwkeurige targetingmogelijkheden. Door een stuk inhoud te produceren en dit naar een specifiek publiek te pushen, kunnen de aanschafkosten laag zijn. Het is eenvoudige wiskunde: als u concurreert om een advertentie te tonen aan een andere groep mensen die in zekere mate verschilt van de groepen die andere bedrijven targeten, betaalt u minder vanwege de lagere concurrentie. Als bovendien uw advertentie hen aanspreekt, zijn de klikfrequenties en conversiepercentages beter. Naarmate er minder gegevens beschikbaar komen voor Facebook, kan de effectiviteit van hun targeting alleen maar negatief worden beïnvloed. De omvang van de impact varieert afhankelijk van de branche of de doelregio, maar over het algemeen zullen bedrijven die op Facebook vertrouwen om klantenwerving te stimuleren, hogere CPM's en lagere conversiepercentages zien naarmate de relevantie afneemt. Hoewel je manieren kunt vinden om CPC-stijgingen op Facebook te verminderen met een goed begrip van het platform, zoals Akash Tripathi uitlegt in zijn artikel 5 manieren om de CPC van je Facebook-advertenties te verlagen , zal het onmogelijk zijn om niet te draaien.

Conversiedoelen draaien, naar het midden van de trechter verplaatsen

Proberen om een onmiddellijke transactie van iemand te krijgen, wordt natuurlijk duurder. We moeten er ook rekening mee houden dat het platform dat dergelijke conversies aan Facebook meldt, in toenemende mate onnauwkeurig en misleidend zal zijn. In wezen zal de manier waarop we denken over digitale betaalde media moeten veranderen. We moeten meer tijd nemen voordat we de efficiëntie van advertenties meten, de rapportageplatforms waar we naar kijken veranderen en streven naar minder directe respons.

Bedrijven zullen moeten overstappen op minder intensieve conversiedoelen, zoals e-mail- of sms-abonnementen voor e-commercewinkels. Etgar Shpivak bespreekt nieuwe conversieacties die bedrijven moeten uitvoeren als ze Facebook-advertentiemateriaal voor iOS 14 willen optimaliseren. Tegelijkertijd moeten bedrijven investeren in meer contentproductie, of het nu gaat om blogs of video's op YouTube en TikTok. Dit zal de consument meer informatie verschaffen en zal de sleutel zijn tot het opbouwen van een sterke merkaanwezigheid die op de lange termijn meer verkoop mogelijk maakt. Zoals Gary Vee, een pionier in de wereld van social media marketing zei: "Als je op de markt brengt, doe je veel dingen die niet binnen 30 seconden een zwart-wit ROI hebben, zo bouw je iets zinvols op". Dit is het moment om nieuwe kanalen te testen en te onderzoeken. Als je op zoek bent naar wat ideeën, laat Liam Johnson in dit artikel zien Drie sociale mediaplatforms om in te investeren (anders dan Facebook).

Dus… Heb je een merk?

Een bedrijf hebben is één ding. Een merk hebben is iets anders. Een merk is aanwezig en herkenbaar. Een merk is onderwerp van gesprek in de openbare ruimte. Een merk wordt door een ander aan de ene persoon aanbevolen. Er is al van een merk gehoord voordat de consument zelfs maar begint met onderzoeken. Naarmate de mogelijkheid om de onmiddellijke verkoop of actie te krijgen afneemt, zullen de koopbeslissingen van consumenten nog meer afhankelijk zijn van Brand. Als u nog niet bent begonnen met het bouwen van een account of hiermee doorgaat in de online ruimte, zullen updates van het privacybeleid aanzienlijke uitdagingen voor uw bedrijf met zich meebrengen.

More To Explore