Je hebt content gemaakt zodat echte shoppers je winkel kunnen ontdekken, maar weet je of je harde werk zijn vruchten heeft afgeworpen?
Zorgt uw lange, dure, lange inhoud en linkbuilding voor conversies en het genereren van verkoop?
De meeste inhoud converteert niet omdat het niet ingaat op hoe mensen zoeken, hun koopvragen of wat die echte mensen motiveert om te kopen.
Op 21 september heb ik een webinar gemodereerd door Duane Sprague, Chief Marketing Officer van Shopper Approved, en James Arnold, mede-oprichter van Answerbase.
Ze lieten zien hoe je de zoekintentie van echte shopper gemakkelijk kunt begrijpen en meetbare, hoog-converterende inhoud kunt creëren die de omzet daadwerkelijk verhoogt.
Hier een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de hele presentatie.
belangrijkste punten:
Om de koopintentie van de echte wereld te begrijpen en hoog-converterende inhoud te creëren, moet u:
Identificeer automatisch wat uw klanten vragen en converteren. Plaats deze informatie in een vraag-en-antwoordformaat dat organische zoekresultaten vindt en indexeert. Zorg ervoor dat bezoekers deze inhoud gemakkelijk kunnen zien wanneer ze uw site bezoeken. Betrek bezoekers en stel automatisch antwoorden voor op basis van productbeschrijvingen, specificaties en vragen en antwoorden. Optimaliseer het bijhouden van conversies om in de toekomst nieuwe contentmogelijkheden te ontdekken.
Samenvatting van de nieuwste inhoudsupdate van Google
De laatste drie Google-updates (nuttige inhoudsupdate, september Core Update en Product Review Update) zeggen hetzelfde:
Google wil inhoud bieden die nuttig en nuttig is voor de consument.
Dus als u een vraag niet beantwoordt, geen oplossing biedt of hoogwaardige inhoud levert, zal het noch Google noch de consument iets schelen. En het zal zeker niet converteren.
Hoe maak je content die converteert
Overweeg om jezelf in de geest van je doelgroep te verplaatsen.
Waar zoeken zij naar? Wat zijn uw problemen en vragen?
Als je ze kunt beantwoorden met kwalitatieve, doordachte en nauwkeurige antwoorden, dan zal Google er veel om geven.
Traditioneel zou u uw verkoop- of klantenserviceteam vragen welke vragen klanten stellen, maar soms kan het moeilijk zijn om op te schalen.
[Find out how to do this in a scalable way] Direct toegang tot het webinar →
Weet waar klanten naar zoeken
Om de vragen van klanten beter te kunnen beantwoorden, is het essentieel om te begrijpen waarnaar ze op zoek zijn.
Doorgaans zoeken uw potentiële klanten niet rechtstreeks naar uw producten.
In plaats daarvan zijn ze op zoek naar vragen die ze beantwoord willen zien.
Dus uw doel is om deze vragen te achterhalen en inhoud te creëren die ze beantwoordt.
[See how to use Google to provide better answers] Direct toegang tot het webinar →
Begrijp de bedoeling van de klant
Begin met het identificeren van vragen met een hoge koopintentie van uw klanten. Dit zijn vragen over uw merk, categorie en producten die uw toekomstige klanten hebben tijdens hun koperstraject.
U kunt deze vragen ontdekken door uw klanten, verschillende zoekmachines en uw concurrenten te onderzoeken.
Deze aanpak geeft u de juiste zinnen en vragen die mensen stellen over uw merk, product of trefwoorden, wat natuurlijk uw kansen vergroot om in organische zoekresultaten te verschijnen.
Ontdek hoe real-world SEO helpt
Uit een Google-onderzoek bleek dat deze mindmap is hoe mensen zoeken wanneer ze beginnen met winkelen.
Ze gebruiken zoekmodifiers om de juiste pasvorm, het juiste antwoord, het product en de juiste oplossing te vinden.
Goedgekeurd door koper, september 2022
Mensen beginnen niet per se met een hoog niveau en eindigen dan met een prijs. In plaats daarvan stuiteren ze hier en daar heen en weer, maar zullen uiteindelijk de meeste zoekmodifiers dekken.
[Find out the 5 search modifiers used to get found] Direct toegang tot het webinar →
Bezit de hele kopersreis
Inhoud en SEO-inspanningen moeten beginnen met nuttige antwoorden op echte vragen van klanten.
Dit is wat mensen willen weten over elk onderdeel van hun reis:
Toptrechter: brede oplossingen. Middelste trechter: oplossing of productcategorie. Bodemtrechter: specifieke producten.
[See the specific questions asked in each level] Direct toegang tot het webinar →
Plaats nuttige inhoud
U kunt waardevolle en nuttige inhoud creëren als u weet waar uw huidige klanten om vragen en waar uw prospects naar op zoek zijn.
Goedgekeurd door koper, september 2022
De goede plek zit ergens tussenin en technologie maakt het veel gemakkelijker om snel te identificeren wat die vragen zijn.
Waar begin je?
Stap 1: Identificeer de vragen van uw huidige klant.
Stap 2: Vul eventuele hiaten in het “Klantinhoudverzoek” in.
[Dive deeper into each step] Direct toegang tot het webinar →
Beantwoord effectief de vragen van uw klanten en maak gebruik van deze nuttige inhoud die nieuwe bezoekers en conversies naar uw site genereert.
Door Q&A-specifieke informatie te combineren met conversies, weet u ook beter wanneer het rendabel is om te investeren in uitgebreide content.
[See real-world SEO in action] Direct toegang tot het webinar →
[Slides] Real World SEO: hoe mensen online zoeken, winkelen en kopen
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Marketingeffectiviteit meten: wat u moet weten
Shaubhik Ray, Senior Director of Digital Analytics bij iQuanti, legt uit hoe u uw vermogen om het succes van uw marketingprogramma’s te voorspellen kunt verbeteren.
Afbeeldingscredits
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!