fbpx

Schrijf ik voor elke categorie aparte pijlers?

Share This Post


De SEO-vraag van vandaag komt van Robert de St. Piet, die vraagt:

Ik ben nieuw en net begonnen, en ik ben in de war over Pillar Posts.

Als ik software, apparatuur en training heb voor een bepaalde niche die ik wil uitlichten, schrijf ik dan aparte pijlers voor elke categorie?

En ik zou al verschillende clusterposten moeten hebben geschreven en klaar om te posten, dus ik heb iets om heen en weer te linken vanaf de sprong?

Voor niet-ingewijden is het communiceren van een effectieve inhoudsstructuur een ontmoedigende taak.

Dit komt niet omdat de inhoudsstructuren moeilijk te begrijpen zijn.

Marketeers hebben geknoeid met ons vocabulaire en hebben termen als ‘pijlerpagina’s’ of ‘onderwerpclusters’ gemaakt.

Een onderwerpcluster is eigenlijk een groep inhoud rond een specifiek onderwerp.

Een pijlerpagina is een pagina die fungeert als categoriepagina voor een cluster van onderwerpen.

Helder als modder?

Oké, laten we er eens over nadenken vanuit een e-commerce perspectief.

Ik wil pagina’s voor elk product als mijn website widgets, weebots en doohickeys verkoopt.

Dit omvat de blauwe widget met kungfu-greep en de roze weebot met actiearmen.

Maar ik wil ook categoriepagina’s om bezoekers van mijn site naar mijn producten te leiden.

Categoriepagina’s bevatten meestal beschrijvingen en links naar een specifieke productcategorie.

Een categoriepagina kan bijvoorbeeld beschrijvingen bevatten van de kwaliteitswidgets, weebots en doohickeys die op mijn site worden verkocht.

Maar het zal ook linken naar een specifieke subcategoriepagina, in dit geval omdat we een pagina voor widgets, een pagina voor doohickeys en een pagina voor weebots willen.

Dus mijn sitenavigatie vanuit een e-commerceperspectief zou zijn:

Home > Categoriepagina > Subcategorie > Productpagina

O

Home > Widget|Weebots|Doohickeys > Weebots > Roze Weebots

Deze inhoudsstructuur biedt lijnen waar SEO-professionals en contentmarketeers de details kunnen schilderen.

Laten we dus dezelfde filosofie nemen en erover nadenken in termen van inhoudsstructuur, in plaats van e-commercetermen.

De navigatie moet er bekend uitzien:

Home > Pijlerpagina > Subcategoriepagina > Categoriepagina

Merk op dat zelfs in mijn voorbeeld de terminologie voor e-commercenavigatie en inhoudsstructuurnavigatie standaardpaginabeschrijvingen delen, zoals ‘categoriepagina’.

In mijn ervaring is het het beste om ervoor te zorgen dat iedereen die bij een project betrokken is dezelfde naam voor hetzelfde ding gebruikt, tenzij je wilt dat je categoriepagina’s verward worden met categoriepagina’s.

Moet je voor elke categorie pijlerposts schrijven?

Ik haat het om degene te zijn die die gevreesde zin uitspreekt, maar het antwoord is dat het ervan afhangt.

Hoe goed gedefinieerd zijn uw categorieën?

Is er overlap tussen categorieën?

Delen uw categorieën zoekwoorden?

Krijg een beeld: elke site is anders en ik vermoed dat als twee deskundige SEO-professionals naar uw inhoudsstructuur zouden kijken, ze het waarschijnlijk niet eens zouden zijn over wat er moet worden veranderd.

Uw inhoudsstructuur moet aansluiten bij uw inhoudsstructuur, niet andersom.

In een perfecte wereld zou de structuur van een site zijn opgebouwd rond de inhoud die nodig is om het doel en de waarde van de pagina te communiceren, niets meer en niets minder.

Wat is De Orde ook alweer?

Maar in werkelijkheid is het meestal efficiënter om de structuur van de site in te stellen en de inhoud dienovereenkomstig aan te passen.

Houd er rekening mee dat het bouwen van de site-architectuur in deze volgorde ertoe kan leiden dat er niet genoeg inhoud wordt ontwikkeld om een ​​specifiek thema te ondersteunen.

Dan zou het handig zijn om pagina’s te vinden die passen bij de site-architectuur om de inhoud en positie in de zoekresultaten te versterken.

Zo ontstaan ​​de “Frankenstein-sites”.

Het is makkelijker om te denken dat een vierkante pin in een rond gat past nadat je lang naar de pin en het gat hebt gestaard.

Hoe lang je ook kijkt, een vierkante pin past nooit in een gevonden gat.

Maar we merken dat content-architectuur deze vierkanten dwingt om elke dag gaten te prikken.

Heb je een vraag over SEO? Dien deze in via dit formulier.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Ugne Tei/Shutterstock



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!