fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Zoekmarketing in het donker: Google, geef ons meer data!; Dagelijks overzicht van woensdag

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.

Goedemorgen, Marketeers, we verwachten dat Google wijzigingen aanbrengt, daarom houden zovelen van ons van de zoekruimte. Maar het uitzoeken in het donker is niet leuk.

Iedereen die al enige tijd in de zoekmarketingbranche actief is, weet dat verandering een constante is. Google verandert voortdurend algoritmen, gebruikersinterfaces en functies. We veranderen onze sites, terwijl concurrenten nieuwe sites lanceren of hun eigen sites aanpassen. We omarmen verandering en benutten verandering in ons voordeel.

Maar het in het donker benaderen, in zo'n datacentrische wereld, is niet leuk. Zoals je hieronder zult zien, zijn we vorige week een aanzienlijke hoeveelheid gegevens kwijtgeraakt in het prestatierapport in Search Console. Het meten van de impact van onze wijzigingen of die van Google (dwz titelwijzigingen ) is al moeilijk genoeg, maar moeilijker als er gegevens verloren gaan.

Als Google deze wijzigingen wil aanbrengen, waarvan sommigen denken dat ze enorm en storend zijn, geef ons dan tenminste de gegevens om te zien hoe dit onze klikfrequenties, posities en onze bedrijfsresultaten beïnvloedt. In 2021 is er geen reden om ons in het ongewisse te laten als de gegevens zo beschikbaar zijn. Laat ons de voor- en na-titels zien, laat ons de voor- en na-CTR zien en laat ons ons afmelden voor die titelwijzigingen.

Barry Schwartz,
Ogen wijd open verslaggever

Google-advertenties om uitgebreide tekstadvertenties voor responsieve zoekadvertenties te verwijderen

Vanaf 30 juni 2022 zijn responsieve zoekadvertenties het enige Google-zoekadvertentietype dat kan worden gemaakt of bewerkt in standaard Google-zoekcampagnes, zo maakte het bedrijf bekend. Dat betekent dat u geen nieuwe ETA's meer kunt maken of bestaande ETA's kunt bewerken in Google Ads. “Uw bestaande uitgebreide tekstadvertenties blijven naast responsieve zoekadvertenties worden weergegeven en u zult in de toekomst nog steeds rapporten over hun prestaties zien. Bovendien kunt u uw uitgebreide tekstadvertenties onderbreken en hervatten of indien nodig verwijderen. U kunt ook nog steeds beladvertenties en dynamische zoekadvertenties maken en bewerken”, aldus de aankondiging.

Waarom het ons boeit . Dit is de nieuwste stap die Google zet om automatisering via hun advertentieproducten te stimuleren. De aankondiging zegt dat "elke dag 15% van de zoekopdrachten nieuwe zoekopdrachten zijn die we nog nooit eerder hebben gezien" en dat daarom "automatisering de sleutel is om gelijke tred te houden met deze trends." Veel adverteerders gebruiken RSA's goed, maar ze willen ook graag de controle en mogelijkheden hebben die ETA's bieden. De toekomstige uitfasering van ETA's betekent dat adverteerders steeds verder weg gaan van directe controle over hun accounts en moeten werken met de machine learning en AI van Google Ads.

Lees hier meer.

Google is wat gegevens kwijt in het prestatierapport van Search Console

Wanneer u het prestatierapport in Search Console bekijkt, ziet u op 23 en 24 augustus een annotatie waarin staat dat Google tussen die datums Search- en Discover-gegevens is kwijtgeraakt. De gegevens kunnen niet worden aangevuld en zijn waarschijnlijk voor altijd verdwenen, zei Google. Sommige sites zien enorme vertoningen en teruglopende klikken, terwijl andere dat niet zijn.

“Een intern probleem heeft in deze periode geleid tot gegevensverlies in de prestaties van Search and Discover. Gebruikers kunnen gedurende deze periode een aanzienlijke daling van de gegevens in hun prestatierapporten zien. Dit weerspiegelt geen daling in klikken of vertoningen voor uw site, alleen ontbrekende gegevens in Search Console”, schreef Google.

Waarom het ons boeit . Het is belangrijk dat u deze gegevensfout annoteert in uw eigen rapportage of klantrapportage. Google heeft een annotatie toegevoegd aan de Search Console-rapporten, maar vergeet niet dat gegevens van 23 tot 24 augustus waarschijnlijk voor altijd verdwenen zijn. Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat u op die dagen meer vertoningen en klikken had dan wat Google u laat zien. Maar zorg ervoor dat u het gegevensprobleem met uw klanten communiceert wanneer u uw maandelijkse rapportage doet.

Lees hier meer.

Google gebruikt nog steeds uw HTML-titels voor rangschikking

Het feit dat Google enkele van de titels heeft gewijzigd die in de zoekresultaten worden weergegeven, betekent niet dat Google uw HTML-titeltag niet gebruikt voor rangschikkingsdoeleinden. John Mueller van Google bevestigde dat HTML-titeltags nog steeds een rankingfactor zijn en dat de titelwijziging niets te maken heeft met ranking. Het kan van invloed zijn op uw klikfrequentie van de zoekresultaten, maar het zou geen invloed moeten hebben op uw positie in Google Zoeken.

"Dit verandert alleen de weergegeven titels, het verandert de rangorde niet en houdt geen rekening met [sic] iets anders", legt John Mueller van Google uit.

Waarom het ons iets kan schelen. Dit betekent dat de door u geschreven titels nog steeds door Google in aanmerking kunnen worden genomen bij het rangschikken van resultaten. Stop dus niet met het optimaliseren van uw titels alleen omdat ze in de zoekresultaten kunnen veranderen. Dat gezegd hebbende, Google brengt heel vaak wijzigingen in de rangschikking aan, dus u kunt fluctuaties in de rangschikking ervaren, maar deze zullen niet te wijten zijn aan titelwijzigingen.

Lees hier meer.

N95-maskers zijn terug voor Google Ads en Google Shopping

Google staat adverteerders nu toe om de verkoop van N95 en N95 aangrenzende maskers (dwz KN95's, FF2's) te promoten in zowel Google Ads als Google Shopping – zowel betaalde als gratis versies. Er is een aanvraagproces, beheerd door externe bedrijven genaamd LegitScript en ProjectN95, om verkopers door te lichten die advertenties voor ademhalingsmaskerproducten op Google Shopping willen vermelden of weergeven.

  • N95 aangrenzende maskers (wereldwijd) : Google-verkopers moeten via LegitScript goedkeuring aanvragen om KN95's, FFP2's en KF94's te vermelden. LegitScript vereist aanvullende informatie over de handelaar, de toeleveringsketen en voor bepaalde producten moet een onafhankelijke laboratoriumtest worden uitgevoerd om de authenticiteit van claims te verifiëren.
  • ProjectN95 (alleen VS, om te beginnen) : Google-verkopers moeten goedkeuring aanvragen via ProjectN95, Google zei dat Project N95 de toonaangevende non-profitorganisatie voor snelle reacties is die optreedt als het National Clearinghouse voor kritieke PBM- en diagnostische tests.
    • Via ProjectN95 zullen fabrikanten worden verplicht om meer informatie over hun bedrijf, toeleveringsketen te delen en documentatie van relevante medische certificeringen (dwz NIOSH) te verstrekken.
    • ProjectN95 voegt ook een extra laag van doorlichting toe door de best presterende chirurgische N95's te reserveren voor gezondheidswerkers, terwijl standaard N95's aan consumenten worden geleverd.
    • Google zei dat dit ervoor zorgt dat N95's eerst naar de meest kritieke populaties worden geleid en in overeenstemming is met de federale richtlijnen.

“Sinds het begin van Covid-19 hebben we prioriteit gegeven aan de veiligheid van de consument en de bescherming van kritieke maskerbenodigdheden voor gezondheidswerkers. Op basis van recente richtlijnen van de CDC en FDA waarin staat dat benodigdheden voor ademhalingsmaskers niet langer in een noodtoestand verkeren, zullen we beginnen met het toestaan van N95 en N95 aangrenzende maskers van goedgekeurde fabrikanten op Shopping. We zijn van mening dat dit gebruikers zal helpen meer soorten maskers te vinden die aan hun behoeften voldoen, terwijl ze ook worden beschermd tegen namaakgoederen", vertelde Google aan Search Engine Land.

Paywall-inhoud is niet dun, verander niet blindelings uw titels en vertrouw op uw rijke resultaten

Inhoud van de betaalmuur . John Mueller van Google zei dat " inhoud achter betaalmuren niet automatisch dun is en dat mensen verschillende manieren kunnen kiezen om inkomsten te genereren met hun sites ."

Verander je titels . Sommigen denken dat het misschien een goed idee is om uw HTML-titeltags te wijzigen in wat Google als titels in de zoekresultaten gebruikt. Dat is waarschijnlijk niet het beste idee, zegt John Mueller van Google .

Rijke resultaten Google-bestelling . Ik zou het gebruik van meerdere opmaak voor uitgebreide resultaten op dezelfde pagina vermijden, omdat je Google een beetje wilt helpen welk type rijke resultaten in de zoekresultaten moet worden gebruikt. Google heeft geen gedefinieerde volgorde waarin het type uitgebreid resultaat moet worden weergegeven, dus blijf bij één , stelt Google voor.

We hebben onze keuzes op internet samengesteld, zodat u uw feedlezer kunt stopzetten.


Over de auteur

Barry Schwartz een bijdragende redacteur van Search Engine Land en een lid van het programmeerteam voor SMX-evenementen. Hij is eigenaar van RustyBrick , een in New York gevestigd webadviesbureau. Hij runt ook Search Engine Roundtable , een populaire zoekblog over zeer geavanceerde SEM-onderwerpen. Barry's persoonlijke blog heet Cartoon Barry en hij is hier op Twitter te volgen.

More To Explore