fbpx

SEO en Google Algoritme Voorspellingen voor 2023

SEO en Google Algoritme Voorspellingen voor 2023

Share This Post


2022 was een wervelwind van een jaar voor de SEO-industrie en er zijn geen tekenen van vertraging.

Alleen al dit jaar liet Google acht bevestigde en onbevestigde updates vallen, waardoor veel bedrijven moeite hadden om bij te blijven.

Hoe kunt u met zoveel volatiliteit uw SEO-strategie aanpassen om deze fris en relevant te houden?

Welke invloed hebben de algoritmewijzigingen van dit jaar op uw SEO-strategie voor 2023?

Hoe kunt u zich voorbereiden op de volgende stap van Google en voorop lopen?

Op 14 december heb ik een webinar gemodereerd met Pat Reinhart, Vice President Customer Success bij Conductor.

Reinhart vatte de beste SEO-inzichten van dit jaar samen en deelde enkele voorspellingen van experts op basis van de algoritme-updates van 2022 om erachter te komen wat het komende jaar in petto heeft.

Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.

Voorspelling nr. 1: De volatiliteit van Google zal blijven toenemen

Er is veel volatiliteit en dit zou het nieuwe normaal kunnen zijn.

[Discover tips on how to navigate the new normal] Direct toegang tot het webinar →

Wat dit jaar, en mogelijk volgend jaar, zo intens maakt, is dat de tijd tussen algoritme-updates steeds korter wordt en ze over elkaar beginnen uit te rollen.

SEO en Google Algoritme Voorspellingen voor 2023Regisseursfoto, december 2022

Google blijft nieuwe functies en resultaattypen testen.

Wat betekent het? Er zullen meer algoritmeveranderingen plaatsvinden in minder tijd, wat gelijk staat aan meer volatiliteit.

3 dingen om op te letten:

Updates worden over elkaar heen en strakker na elkaar uitgerold. Updates beginnen steeds sneller te gaan. Google geeft niet meer om je gevoelens.

[Learn how to make these updates easier to handle] Direct toegang tot het webinar →

Het komende jaar zullen er meer tests en verzoeken om gegevens van Google komen vanwege wat er gebeurt in de jongere generaties, wat ons bij de volgende voorspelling brengt.

Voorspelling nr. 2: Visueel zoeken wordt prominenter

Gen-Z zal voor hun zoekbehoeften naar TikTok en Instagram gaan en Google effectief omzeilen.

Google verandert om bij te blijven.

Jongere generaties komen beter in contact met afbeeldingen omdat het hen een betere ervaring geeft.

Zo gebruikt Google nu meer visuele elementen bij het zoeken.

3 dingen om op te letten:

Zorg goed voor je afbeeldingen. Maak video-inhoud. Weet dat Google niet de enige zoekmachine is.

[How you should approach each “search engine”] Direct toegang tot het webinar →

Voorspelling nr. 3 – Meer bedrijven zullen technische SEO serieus nemen

Google wil gebruikers een goede ervaring bieden, dus het is belangrijker om ervoor te zorgen dat uw site op technisch niveau werkt.

Veel bedrijven weten nu dat de oplossing is om een ​​systeem op te zetten waarbij uw site constant wordt gecontroleerd, zodat u een ‘always on’-mentaliteit krijgt.

[See what “always-on” looks like] Direct toegang tot het webinar →

3 dingen om op te letten:

De gezondheid van uw site. Jouw aanpak. De algoritmen waarop u zich specifiek richt.

Voorspelling nr. 4: Bedrijven verspillen geld in de metaverse

Het is verstandig om nog niet in de Metaverse te investeren, omdat het niet bewezen is.

3 dingen om op te letten:

Het is niet klaar. Niemand gebruikt het. Het wordt waarschijnlijk super raar, super snel.

[Find out why] Direct toegang tot het webinar →

Voorspelling nr. 5: Iedereen zal de ondergang van Universal Analytics vergeten

Iedereen zal de ondergang van Universal Analytics op 1 juli 2023 vergeten. En het zal gek worden voor degenen die GA4 nog nooit hebben opgezet.

Hoewel de meeste voorspellingen veel te maken hebben met algoritmen, gaat het uiteindelijk om de inhoud die u maakt en de ervaring die u uw klanten biedt, dus zorg ervoor dat u deze effectief kunt volgen in 2023.

[Slides] SEO en Google Algoritme Voorspellingen voor 2023

Hier is de presentatie:

Beeldcredits

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!