fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

SEO Optimalisatie voor Antwerpen: Hoe kan je jou website optimaliseren van uw website.

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk maar even snel een Opmerking: Deze lijst dekt niet elke SEO-regel onder de zon. In plaats daarvan zijn de volgende 12 SEO-tips de factoren op de pagina om u op weg te helpen met een SEO-strategie voor uw blog.

1. Focus op 1-2 longtail sleutelwoorden die overeenkomen met de bedoeling van uw doelgroep gerelateerd aan Antwerpen.

Het optimaliseren van uw blogberichten voor zoekwoorden gaat niet over het integreren van zoveel mogelijk zoekwoorden in uw berichten.

Tegenwoordig doet dit eigenlijk pijn aan uw SEO omdat zoekmachines deze keyword stuffing (d.w.z., inclusief keywords zoveel mogelijk met als enig doel om hoog te rangschikken in organische zoekopdrachten) in overweging nemen.

Het zorgt ook niet voor een goede leeservaring – een ranking factor die zoekmachines nu prioriteit geven om er zeker van te zijn dat u de bedoeling van uw bezoekers beantwoordt. Daarom moet u in uw content trefwoorden gebruiken op een manier die niet onnatuurlijk of geforceerd aanvoelt.

Een goede vuistregel is om u te richten op één of twee longtail keywords per blogpost. Terwijl u meer dan één zoekwoord in een enkele post kunt gebruiken, houdt u de focus van de post smal genoeg zodat u tijd kunt besteden aan het optimaliseren voor slechts één of twee zoekwoorden.

Je vraagt je misschien af: Waarom lange-termijn trefwoorden?

Deze langere, vaak op vragen gebaseerde trefwoorden houden uw post gericht op de specifieke doelen van uw publiek. Zo is bijvoorbeeld het longtail keyword “hoe schrijf je een blogpost” veel effectiever op het gebied van SEO dan het korte keyword “blogpost”.

Bezoekers van de website die op zoek zijn naar longtail keywords hebben meer kans om de hele post te lezen en vervolgens meer informatie van u te krijgen. Met andere woorden, ze zullen u helpen het juiste type verkeer te genereren – bezoekers die converteren.

2. Neem deze 1-2 trefwoorden op in specifieke delen van uw bericht. SEO in Antwerpen.

Nu u uw één of twee trefwoorden heeft, is het tijd om ze in uw blogpost op te nemen. 3. Waar zijn de beste delen van je berichten om deze termen op te nemen zodat je hoog in de zoekresultaten staat?

Er zijn vier essentiële plaatsen waar u moet proberen uw trefwoorden op te nemen: title-tag, headers & body, URL en metabeschrijving.

Titellabel

De titel (d.w.z. de kop) van uw blogpost zal de eerste stap zijn voor een zoekmachine en lezer om de relevantie van uw inhoud te bepalen.

Het is dus van vitaal belang om hier een trefwoord in op te nemen. Google noemt dit de “title tag” in een zoekresultaat.

Zorg ervoor dat u uw trefwoord in de eerste 60 tekens van uw titel opneemt, dat is ongeveer waar Google titels afsnijdt op de SERP.

Technisch gezien meet Google op basis van de pixelbreedte, niet op basis van het aantal tekens, en het heeft onlangs de pixelbreedte voor organische zoekresultaten verhoogd van ongeveer 500 pixels naar 600 pixels, wat zich vertaalt in ongeveer 60 tekens.

Lange title-tag?

Wanneer u een lange kop heeft, is het een goed idee om uw zoekwoord in het begin te krijgen, aangezien het in SERPs naar het einde toe kan worden afgesneden, wat een tol kan eisen van de gepercipieerde relevantie van uw bericht.

In het onderstaande voorbeeld hadden we een lange titel die meer dan 65 karakters bevatte, dus we hebben hem voorin geladen met het trefwoord waarvoor we probeerden te rangschikken: “on-page SEO“.

Dit maakt allemaal een deel uit van zoekmachine optimalisatie

zoekmachine optimalisatie

Kopstukken & Lichaam

Vermeld uw trefwoord op een normale cadans door het hele lichaam van uw post en in de headers.

Dat betekent dat u uw trefwoorden in uw kopie opneemt, maar alleen op een natuurlijke, leesvriendelijke manier.

Ga niet overboord met het risico om gestraft te worden voor het vullen van trefwoorden.

Voordat u begint met het schrijven van een nieuwe blogpost, zult u waarschijnlijk nadenken over hoe u uw trefwoorden in uw post kunt opnemen.

Dat is een slim idee, maar het mag niet uw enige focus zijn, zelfs niet uw primaire focus.

Wanneer u inhoud creëert, moet uw primaire focus liggen op wat belangrijk is voor uw publiek, niet op het aantal keren dat u een trefwoord of trefwoordzin in die inhoud kunt opnemen.

Focus op hulpvaardigheid en het beantwoorden van alle vragen die uw klant heeft gesteld om op uw post te komen.

Doe dat, en je zult meestal vinden dat je natuurlijk optimaliseren voor belangrijke trefwoorden, hoe dan ook.

URL

Zoekmachines kijken ook naar je URL om erachter te komen waar je bericht over gaat, en het is een van de eerste dingen die het op een pagina zal kruipen.

Je hebt een enorme kans om je URL’s te optimaliseren op elke post die je publiceert, want elke post leeft op zijn unieke URL – dus zorg ervoor dat je je één tot twee trefwoorden erin opneemt.

In het onderstaande voorbeeld hebben we de URL gemaakt met behulp van het longtail sleutelwoord waarvoor we probeerden te rangschikken: “e-mailmarketing voorbeelden”.

zoekmachine optimalisatie

Meta Beschrijving
Uw metabeschrijving is bedoeld om zoekmachines en lezers informatie te geven over de inhoud van uw blogbericht. Dat betekent dat u uw lange-termijn moet gebruiken, zodat Google en uw publiek duidelijk zijn over de inhoud van uw bericht.

Tegelijkertijd moet u er rekening mee houden dat de kopieën van groot belang zijn voor de doorklikcijfers, omdat ze voldoen aan de bedoeling van bepaalde lezers – hoe boeiender, hoe beter.

3. Zorg ervoor dat uw blog mobiel vriendelijk is (of een responsief ontwerp heeft).

Wist u dat meer mensen een zoekmachine gebruiken vanaf hun mobiele telefoon dan vanaf een computer?

En voor al die waardevolle zoekopdrachten die op mobiel worden gedaan, geeft Google eerst de mobiel-vriendelijke resultaten weer.

Dit is het zoveelste voorbeeld van de grote voorkeur van Google voor mobiele-vriendelijke websites – wat al zo is sinds het bedrijf zijn Pinguin-algoritme in april 2015 heeft geactualiseerd.

Dus, hoe maak je je blog mobiel-vriendelijk? Door gebruik te maken van responsive design.

Websites die reageren op mobiele telefoons laten toe dat blogpagina’s slechts één URL hebben in plaats van twee – respectievelijk één voor desktop en één voor mobiel. Dit helpt uw post SEO omdat alle inkomende links die terugkomen naar uw site niet worden verdeeld tussen de afzonderlijke URL’s.

Als gevolg daarvan centraliseert u de SEO-kracht die u door deze links krijgt, waardoor Google de waarde van uw bericht gemakkelijker herkent en het dienovereenkomstig rangschikt.

Pro tip: Wat zoekmachines waarderen verandert voortdurend. Zorg ervoor dat u op de hoogte blijft van deze veranderingen door u te abonneren op de officiële blog van Google.

4. Optimaliseer de metabeschrijving en gebruik alle ruimte.

Een metabeschrijving is de extra tekst die in SERP’s verschijnt en die de lezer laat weten waar de link over gaat. De metabeschrijving geeft zoekers informatie die ze nodig hebben om te bepalen of uw inhoud al dan niet is wat ze zoeken en helpt hen uiteindelijk te beslissen of ze wel of niet zullen klikken.

De maximale lengte van deze metabeschrijving is groter dan het ooit was – nu ongeveer 300 tekens – wat suggereert dat het de lezers meer inzicht wil geven in wat elk resultaat hen zal opleveren.

Dus, naast de lezersvriendelijkheid (dwingend en relevant), moet uw metabeschrijving ook het longtail sleutelwoord bevatten waarvoor u een rangorde probeert aan te geven.

In het volgende voorbeeld heb ik gezocht naar “e-mail nieuwsbrief voorbeelden”.

Google resultaatlink met uitgebreide metabeschrijving

De term is vetgedrukt in de metabeschrijving en helpt de lezer het verband te leggen tussen de bedoeling van zijn zoekterm en dit resultaat.

U ziet ook de term “E-Nieuwsbrief” vetgedrukt, wat aangeeft dat Google weet dat er een semantisch verband bestaat tussen “e-mailnieuwsbrief” en “E-Nieuwsbrief”.

Opmerking: Tegenwoordig is het niet meer gegarandeerd dat uw metabeschrijving altijd in SERPs wordt getrokken zoals het ooit was.

Zoals u kunt zien in de bovenstaande afbeelding, trekt Google andere delen van uw blogpost in die de gezochte trefwoorden bevatten, vermoedelijk om zoekers een optimale context te geven rond hoe het resultaat overeenkomt met hun specifieke zoekopdracht.

Ik zal u een ander voorbeeld laten zien.

Hieronder vindt u een voorbeeld van twee verschillende zoekopdrachten die twee verschillende stukjes tekst op Google SERPs opleveren.

De eerste is een resultaat van de query “no index no follow,” en trekt de oorspronkelijke metabeschrijving in:

zoekmachine optimalisatie bureau in limburg

Hoewel je niet veel kunt doen om invloed uit te oefenen op welke tekst er binnenkomt, moet je deze metagegevens blijven optimaliseren, evenals je bericht, zodat zoekmachines de beste inhoud van het artikel weergeven.

Door het creëren van lezersvriendelijke inhoud met natuurlijke trefwoordinclusie maakt u het voor Google gemakkelijker om de relevantie van uw bericht in SERPs voor u te bewijzen.

5. Optimaliseer uw afbeeldingen met beeld alt-tekst.

Blog posts moeten niet alleen tekst bevatten – ze moeten ook afbeeldingen bevatten die helpen bij het uitleggen en ondersteunen van uw inhoud. Zoekmachines zoeken echter niet alleen naar afbeeldingen.

Ze zoeken eerder naar afbeeldingen met alt-tekst. Om er zeker van te zijn dat uw foto’s de SEO van uw blog ten goede komen, moet u ervoor zorgen dat u alt-tekst in uw foto’s opneemt.

U vraagt zich misschien af waarom dit zo is.

Omdat zoekmachines afbeeldingen niet op dezelfde manier kunnen “zien” als mensen, vertelt de alt-tekst van een afbeelding de zoekmachine waar een afbeelding over gaat.

Dit helpt uiteindelijk die afbeeldingen te rangschikken in de resultatenpagina van de zoekmachine.

Afbeeldings alt-tekst zorgt ook voor een betere gebruikerservaring (UX) – het wordt weergegeven in de afbeeldingscontainer wanneer een afbeelding niet kan worden gevonden of weergegeven en kan de toegankelijkheid verbeteren voor mensen met een slecht gezichtsvermogen die schermlezers gebruiken. Technisch gezien is alt-tekst een attribuut dat kan worden toegevoegd aan een afbeeldingstag in HTML.

Dit is hoe een complete image tag er uit zou kunnen zien (met nadruk op de nadruk):

Wanneer u afbeelding alt-tekst opneemt, kan de naam van een afbeelding in uw blog gaan van iets als “IMG23940” naar iets nauwkeurigs en beschrijvends zoals “puppies die in een mandje spelen”.

Afbeelding alt tekst moet beschrijvend zijn op een nuttige manier – wat betekent dat het de zoekmachine moet voorzien van context om de afbeelding te indexeren als het in een blogartikel met betrekking tot een soortgelijk onderwerp.

Om meer context te bieden, is hier een lijst met dingen die u in gedachten moet houden bij het maken van alt-tekst voor de afbeeldingen van uw blog:

  • Beschrijf de afbeelding
  • Laat “beeld van… “- begin de beeldbeschrijving, in plaats daarvan
  • Wees specifiek in uw beschrijving
  • Houd het onder 125 tekens
  • Gebruik uw trefwoorden (maar vermijd trefwoordvulling)

6. Gebruik niet te veel gelijkaardige topic tags.

Onderwerptags kunnen helpen bij het organiseren van de inhoud van uw blog, maar als u ze overmatig gebruikt, kunnen ze zelfs schadelijk zijn. Als u te veel gelijkaardige tags heeft, kan het zijn dat u gestraft wordt door zoekmachines voor het hebben van dubbele inhoud.

Denk er maar eens over na, wanneer u een topic tag maakt (wat eenvoudig is als u een ervaren bent, zoals hier te zien is), maakt u ook een nieuwe site pagina aan waar de inhoud van die topic tags zal verschijnen.

Als u te veel gelijkaardige tags gebruikt voor dezelfde inhoud, lijkt het voor zoekmachines alsof u de inhoud meerdere keren toont doorheen uw website.

Ondertitelcodes zoals “blogging”, “blog” en “blogberichten” lijken bijvoorbeeld te veel op elkaar om op hetzelfde bericht te worden gebruikt.

Als u zich zorgen maakt dat uw huidige blogberichten te veel gelijksoortige tags hebben, neem dan even de tijd om ze op te schonen.

Kies ongeveer 15-25 topic tags waarvan u denkt dat ze belangrijk zijn voor uw blog en die niet te veel op elkaar lijken.

Tag dan alleen uw berichten met die trefwoorden. Op die manier hoeft u zich geen zorgen te maken over dubbele inhoud.

7. Gebruik URL-structuren die uw bezoekers helpen.

De URL-structuur van uw webpagina’s (die verschillen van de specifieke URL’s van uw berichten) moet het voor uw bezoekers gemakkelijk maken om de structuur van uw website en de inhoud die ze op het punt staan te zien, te begrijpen.

Zoekmachines geven de voorkeur aan URL’s van webpagina’s die het voor hen en de bezoekers van de website gemakkelijker maken om de inhoud van de pagina te begrijpen.

Op deze manier fungeert de URL-structuur als een categoriseringssysteem voor lezers, waardoor ze weten waar ze zich bevinden op de website en hoe ze toegang kunnen krijgen tot nieuwe site pagina’s.

Zoekmachines stellen dit op prijs, omdat het voor hen gemakkelijker is om precies te bepalen welke informatiezoekers toegang hebben tot de verschillende delen van uw blog of website.

8. Link intern als dat mogelijk is.

Interne links naar uw content helpen zoekmachines de geldigheid of relevantie van uw content te tonen.

Hetzelfde geldt voor het intern linken naar andere pagina’s op uw website.

Als u hebt geschreven over een onderwerp dat in uw blogpost op een andere blogpost, ebook of webpagina wordt genoemd, is het een goede gewoonte om naar die pagina te linken.

(Het is u misschien opgevallen dat ik dat van tijd tot tijd in dit blogbericht heb gedaan als ik denk dat het nuttig is voor onze lezers).

Niet alleen zal interne links helpen om bezoekers op uw website te houden, maar het komt ook uw andere relevante en gezaghebbende pagina’s naar zoekmachines.

9. Gebruik de zoekconsole van Google.

Google’s gratis Search Console bevat een sectie genaamd het Search Analytics Report.

Dit rapport helpt u bij het analyseren van kliks van Google Search – het is nuttig om te bepalen welke trefwoorden mensen gebruiken om de inhoud van uw blog te vinden.

U kunt ook leren hoe u Google Search Console kunt gebruiken door dit blogbericht van mijn collega Matthew Barby te lezen en de officiële ondersteuningspagina van Google te bekijken.

Als u geïnteresseerd bent in het optimaliseren van uw best presterende oudere blogposts voor verkeer en leads, zoals we dat sinds 2015 doen, kan deze tool helpen bij het identificeren van laaghangend fruit.

Vergeet niet dat veel content marketeers worstelen met het optimaliseren van hun blogberichten voor het zoeken.

De waarheid is dat uw blogberichten niet onmiddellijk in de rangschikking worden opgenomen. Het kost tijd om zoekbevoegdheid op te bouwen.

Maar wanneer u blogberichten regelmatig publiceert en deze consistent optimaliseert voor zoekopdrachten, terwijl u een op de intentie gebaseerde leeservaring behoudt, zult u de vruchten plukken in de vorm van verkeer en leads voor de lange termijn.

10. Gebruik de themaclusters.

De manier waarop de meeste blogs momenteel gestructureerd zijn (inclusief onze eigen blogs, tot voor kort), hebben bloggers en SEO’s gewerkt aan het creëren van individuele blogposts die rangschikken naar specifieke trefwoorden.

Dit maakt het ongeorganiseerd en moeilijk voor blogbezoekers om de exacte informatie te vinden die ze nodig hebben.

Het leidt er ook toe dat uw URL’s met elkaar concurreren in de zoekmachine rankings wanneer u meerdere blogposts over vergelijkbare onderwerpen maakt.

Hier is hoe onze blogarchitectuur er vroeger uitzag met behulp van dit oude draaiboek:

Nu, om te rangschikken in de zoekopdracht en het beste antwoord te geven op de nieuwe soorten zoekopdrachten die worden ingediend, is de oplossing het themaclustermodel.

Om dit model te laten werken, kies je de brede onderwerpen waarvoor je wilt rangschikken.

Creëer vervolgens content op basis van specifieke trefwoorden met betrekking tot dat onderwerp die allemaal aan elkaar linken om een bredere zoekmachine-autoriteit vast te stellen.

Zo ziet onze bloginfrastructuur er nu uit, met het topic cluster model. Specifieke onderwerpen worden omgeven door blogberichten die gerelateerd zijn aan het grotere onderwerp, verbonden met andere URL’s in het cluster via hyperlinks:

11 Creëer en publiceer continu evergreen content.

Zorg er bij het plannen en schrijven van uw blogartikelen voor dat het altijd groene content is.

Dat betekent dat de inhoud gaat over onderwerpen die zeker relevant en waardevol blijven gedurende een lange periode (met slechts kleine wijzigingen of updates).

Laten we eens kijken naar een paar redenen waarom evergreen content zo belangrijk is:

  • Het zal u helpen om in de loop van de tijd te rangschikken, niet alleen in de nabije toekomst.
  • Het draagt bij aan een constante hoeveelheid verkeer dat naar uw blog (en website) komt lang na de datum van publicatie.
  • Het zal u helpen om in de loop van de tijd leads te genereren als gevolg van het verkeer dat het voortdurend genereert.
  • Alle bloginhoud – of het nu gaat om een langwerpig artikel, een handleiding, een FAQ, een handleiding, enzovoort – zou altijd groen moeten zijn. Zelfs de afbeeldingen die u in deze berichten gebruikt, zouden altijd groen moeten zijn. Bekijk dit blogbericht voor enkele voorbeelden van en ideeën voor evergreen content op uw blog.

12 Hergebruik of update uw huidige inhoud en verwijder verouderde inhoud.

Om uw SEO te verbeteren, kunt u ervan uitgaan dat u nieuwe bloginhoud moet creëren. Hoewel dat gedeeltelijk waar is, moet u zich ook veel van uw tijd en energie richten op uw bestaande bloginhoud. Concreet betekent dit dat u uw huidige inhoud opnieuw moet samenstellen en updaten, en dat u uw verouderde inhoud moet verwijderen.

Dit komt omdat het veel langer duurt voordat een compleet nieuw stuk content zich vestigt op de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP) en autoriteit krijgt, terwijl u een stuk content zou kunnen updaten en vrij direct de vruchten zou kunnen plukken in vergelijking met andere content.

Niet alleen zal uw bijgewerkte content sneller op de SERP rangschikken, waardoor uw aantal bezoekers en leads verbetert, het kost ook veel minder tijd en minder middelen om een bestaand stuk content te updaten in plaats van een gloednieuw artikel te creëren.

Bovendien verlengt het updaten en herpositioneren van enkele van uw meest succesvolle stukken content de levensduur ervan, zodat u de beste resultaten over een langere periode kunt bereiken (vooral als het gaat om evergreen content).

Het laatste onderdeel hiervan is het verwijderen van uw verouderde content die niet langer relevant is voor uw publiek.

Hoewel het uw doel is om ervoor te zorgen dat uw content altijd groen is, zal een deel ervan in de loop van de tijd zeker verouderd raken.

Dit omvat statistieken, productinformatie (als u die in uw blogs hebt opgenomen – naarmate uw producten en bedrijf zich ontwikkelen), of informatie die in de loop van de tijd in uw branche verandert.

Uw vuistregel zou moeten zijn dat als het niet meer past, en het actualiseren ervan geen zin heeft of niet werkt voor de situatie, u het gewoon moet verwijderen.

Optimaliseer de inhoud van uw blog

We verwachten niet dat u elk van deze SEO best practices meteen in uw contentstrategie opneemt.

Maar als uw website groeit, moeten uw doelen op zoekmachines dat ook zijn. Dan kun je ook wat linkbuilding doen om andere websites terug te laten linken naar je blog.

Zodra je de doelstellingen en intentie van je ideale lezers hebt geïdentificeerd, ben je op weg om inhoud te leveren die altijd relevant is voor hen.

More To Explore