fbpx

SEO-strategie voor evenementen, seizoensverkoop en pop-upwinkels

SEO-strategie voor evenementen, seizoensverkoop en pop-upwinkels

Share This Post


Terugkerende evenementen en seizoenswinkels kunnen fantastische kansen bieden om de bedrijfsprestaties te verbeteren en een zinvolle betrokkenheid bij een breder terugkerend publiek te creëren.

Van kleinere gelokaliseerde tentoonstellingen en pop-upwinkels tot grote muziekfestivals en toonaangevende shows, de kans om in deze organische seizoensmarketingcampagnes te duiken mag niet over het hoofd worden gezien.

Er zijn een aantal geweldige artikelen geschreven over het optimaliseren van het Google Event Pack en Search Carousel with Schema, dus ik zal die items hier niet opnieuw behandelen.

En als u op zoek bent naar een seizoensgebonden marketingkalender om u te inspireren, hier is een handige marketingkalender voor 2022.

Dit bericht helpt je bij het vormgeven van je SEO-strategie om terugkerende seizoensevenementen zoals Black Friday, Kerstmis en Cyber ​​​​Monday te maximaliseren die van toepassing zijn op online bedrijven en offline pop-upwinkels.

Dit zal ook evenementgerichte merken van elke omvang helpen om effectief te optimaliseren voor terugkerende branche-exposities, festivals en andere vormen van op aanwezigheid gebaseerde SEO-campagnes, ongeacht hoe gelokaliseerd.

Aandacht voor de intentie van de consument grondig

Kortom, je moet zichtbaar zijn in het gesprek voor elk dominant aandachtsgebied rond je evenement binnen de grote zoekmachines.

Er zijn veel manieren om gegevens te verzamelen over de actuele informatie die mensen met je evenement associëren.

U moet ook gegevens onderzoeken over grotere, meer gevestigde concurrenten die misschien beter bekend zijn dan uw evenement, maar nauw aansluiten bij uw eigen nichepositionering.

Het gemakkelijkste gegevenspunt bevindt zich rechtstreeks in de zoekresultaten van Google en voorspellend zoeken.

Het volgende voorbeeld toont de heersende voorspellingen van Google op basis van een grote hoeveelheid historische zoekgegevens.

Dit verwijdert tonnen aanvankelijk gegevenswerk en wijst u in de richting van de belangrijkste subonderwerpen die u uitgebreid moet behandelen door waardevolle inhoud te beheren.

Voorbeeld van Google Predictive SearchScreenshot van de zoektocht naar [glastonbury 2023]oktober 2022Beschouw het bovenstaande als initiële trefwoordthema’s of onderwerpen waaruit u uw inhoudsoverzichten kunt uitbreiden, met als doel een reeks inhoudrijke bestemmingen te ontwikkelen om uw SEO-succes te vergroten.

Oriëntatie op organische zichtbaarheid binnen SERP’s

De grootste kans om uw merk, seizoensevenement of pop-upwinkel onder de aandacht te brengen van nieuwe en bestaande doelgroepen, is door u te richten op rijke, vooraf klikbare resultaten op de zoekresultatenpagina’s (SERP’s) van Google.

Door bij hetzelfde voorbeeld van Glastonbury Festival te blijven, kunt u identificeren en prioriteren welke rijke resultaten en gemengde zoekresultaten u wilt targeten via uw SEO-strategie.

In eerste instantie vallen vier belangrijke gebieden op.

Ten eerste het segment ‘Mensen vragen ook’. Dit verschijnt direct onder het eerste SERP-resultaat in dit scenario.

Dit is vaak een kans voor een merk om meerdere kansen op de eerste pagina te laten verschijnen of voor dekking die u mogelijk op zeer relevante externe sites heeft geplaatst.

Voorbeeld 1 van rijke resultaten binnen de SERPScreenshot van de zoektocht naar [glastonbury 2023]oktober 2022U zult vaak zien dat branchespecifieke mediasites deze ruimte innemen naast meer diepgaande vormen van inhoud zoals handleidingen en whitepapers.

Het komt erop neer dat dit niet-concurrerende sites zijn waar u een echte reden hebt om inhoud rechtstreeks op hun sites te plaatsen en aanwezig te zijn in meer dan een van de topposities op Google.

Het volgende is het gedeelte met video’s, dat vaak wordt gebruikt voor terugkerende evenementgerelateerde zoekopdrachten met seizoensintenties.

Om uw video-inhoud te helpen rangschikken, worden traditionele video-optimalisatietactieken toegepast.

Voorbeeld 2 van rijke resultaten in-SERPScreenshot van de zoektocht naar [glastonbury 2023]oktober 2022De andere belangrijkste in-SERP-resultaten om te targeten, in dit geval, zijn afbeeldingen:
Voorbeeld van rijk resultaat binnen SERP 3Screenshot van de zoektocht naar [glastonbury 2023]oktober 2022En de resultaten van ‘Gerelateerde zoekopdrachten’, die onderaan de pagina verschijnen:
Voorbeeld 4 van rijke resultaten binnen de SERPScreenshot van de zoektocht naar [glastonbury 2023]oktober 2022De integriteit van de dekking van één pagina is de onderliggende factor die aanwezig is in deze rijke resultaten, naast het type eerdere inhoud en technische optimalisatie via het schema.

Als tip, kijk altijd wie deze in-SERP-ruimten vult en overweeg waar de actuele hiaten zitten in externe inhoud en welke signalen u kunt verbeteren (sociale media, backlinkwaarde, auteurschap, vertrouwen, geloofwaardigheid, kwaliteit van verschillende inhoudstypes enz. .)

Domineer het lokale landschap

Lokale SEO is een rode draad in alle terugkerende evenementen en seizoensgebonden of pop-up store SEO-strategieën.

Lokaliteit is de trigger van waaruit alle mobiele zoekopdrachten worden gefilterd.

De lokale intentie is de afgelopen twee tot drie jaar ook aanzienlijk sneller gegroeid.

Zoektrends die verband houden met locatie-intentie, zoals ‘winkel bij mij in de buurt’, zijn sinds 2017 zelfs aanzienlijk gegroeid:

Denk met Google - ConsumenteninzichtenScreenshot van Think With Google, oktober 2022

Er zijn veel praktische tactieken om uw website te optimaliseren voor lokale SEO, en enkele van de meest effectieve zijn:

Actief deelnemen aan lokale forums en zakelijke evenementen. Contentpromotie, PR en andere merksignalen via lokale mediasites. Ontwikkel experts om uw autoriteit lokaal en breder te promoten. Het creëren van content-rijke lokale bestemmingspagina’s. Creëren van relevante inkomende links voor bedrijven, entiteiten en sectoren. Proactief beheer van social media kanalen, inclusief local social listening. Het maximaliseren van Google- en Bing Places-bedrijfsprofielen.

Kies voor een permanente benadering van seizoensmarketing

Het is niet omdat je naar een evenement gaat met Kerstmis of een tentoonstelling in september, dat je de maand ervoor naar SEO moet kijken.

Volgens recente consumentengegevens van Google:

“… 40% van de Amerikaanse kerstkopers zegt dat hun winkelervaring voor de feestdagen hen ertoe heeft aangezet om dit jaar veel eerder te gaan winkelen voor andere mijlpalen.”

Google gaat hier verder mee in hetzelfde artikel door te zeggen:

“Vanaf juni 2021 was 31% van de Amerikaanse shoppers al begonnen met winkelen voor de feestdagen en 37% van de shoppers die afgelopen vakantieseizoen winkelden, wenste dat ze eerder waren begonnen.”

Dus wat betekent dit voor uw SEO-strategie voor terugkerende seizoensmarketing en pop-up stores?

De directe impact van deze gedragsverandering is dat u een always-on-element moet hebben voor uw seizoensgebonden SEO.

Dit biedt de mogelijkheid om jaar na jaar autoriteit op dit gebied te vergroten.

Het betekent dat u actief zichtbaar kunt blijven voor kernonderwerpen die niet kunnen worden gewijzigd (“muziekfestival”, “lokale pop-upwinkel”, “kerstbundels”, enz.) om het meeste uit de eerste aankoopintentie te halen.

U kunt ook evenementen van voorgaande jaren markeren door jaarlijkse bestemmingspagina’s te hebben die waarde blijven toevoegen aan de site en de inkomsten van volgend jaar ondersteunen. Een voorbeeld is Glastonbury 2022.

Dit biedt ook een middel om toekomstige intenties te richten.

Als we doorgaan met hetzelfde voorbeeld hierboven, kunnen we kijken naar Glastonbury 2023 (en daarna).

Het zal je misschien verbazen dat mensen twee of meer jaren plannen met grotere seizoensevenementen. Het volgende is een bestaand uitgebreid resultaat dat klaar is om te worden geoptimaliseerd voor Google:

Voorbeeld van rijk resultaat binnen SERP 5Screenshot van de zoektocht naar [glastonbury 2023]oktober 2022De eerste zijn die dit type toekomstige gebruikersintentie identificeert en ernaar handelt, biedt de mogelijkheid om de eerste te zijn en het bedrijf te zijn dat deze belangrijke elementen van zichtbaarheid domineert.

Laatste snelle tips voor seizoensmarketing

Zoveel belangrijke strategische elementen vallen op het gebied van seizoensgebonden en op gebeurtenissen gebaseerde marketing voor SEO.

Hier volgen nog enkele tips om u te helpen bij uw eigen marketinginspanningen:

Haal het meeste uit de urgentie. Als gebeurtenissen naderen, moeten mensen snel handelen. Maak dit proces zo snel en eenvoudig mogelijk; geef mensen alles wat ze nodig hebben op één plek. Dit zal verschillen van een e-commerce winkel tot een brochuresite, maar het doel blijft hetzelfde.
Wees de handigste optie. Als je een lokale pop-upwinkel bent, dompel jezelf dan onder in de lokale gemeenschap en help de problemen van mensen. Denk na over wat u kunt bieden dat een groter of niet-lokaal bedrijf niet kan. Bijvoorbeeld gratis bezorging in de buurt of dezelfde dag pop-up service.
Houd het simpel. Als je maar twee dagen per week of tijdens bepaalde seizoensgebonden data geopend bent, zorg dan voor vooraf reserveren, 24/7 online ondersteuning en gerelateerde klantenservice. Dit zal helpen om reserveringen en bestellingen vooraf in te vullen en een positief gevoel te behouden voor toekomstige herhalingsaankopen.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Rohappy/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!