fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

SEO-strategie Limburg: Hoe maak je een SEO-strategie In 2020

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Hier is een cliche onder de digitale marketeers: Zoekmachine optimalisatie (SEO) is niet meer wat het was.

Hier is een echte verklaring die je niet zo vaak hoort: Uw SEO-strategie voor Limburg voor 2019 moet zich niet richten op zoekwoorden.

Tegenwoordig begrijpen de meeste bedrijven de basisconcepten van SEO en waarom het belangrijk is.

Echter, als het gaat om het ontwikkelen en uitvoeren van een goede SEO-strategie voor uw bedrijf in Limburg, is het creëren van content voor de zoekwoorden waar uw klanten naar op zoek zijn zowel lastig als, nou ja, verkeerd.

Wat is een SEO-strategie voor Limburg, wat houd het in?

Een SEO-strategie is het proces van het organiseren van de inhoud van een website per onderwerp, wat zoekmachines zoals Google helpt om de bedoeling van een gebruiker te begrijpen bij het zoeken.

Door het optimaliseren van een webpagina rond thema’s en vervolgens trefwoorden binnen dat thema, kunt u uw expertise in de ogen van een zoekmachine vergroten en goed scoren op lange-termijn trefwoorden met betrekking tot dat thema.

Wat is een SEO? Hoe stellen ze een SEO-strategie voor Limburg samen?

Zoekmachineoptimalisatoren (SEO’s) zijn mensen die websites optimaliseren om ze te helpen hoger in de zoekmachines te komen en meer “organisch verkeer” te krijgen.

In essentie is een SEO een zeer gespecialiseerde contentstrateeg, en helpt een bedrijf mogelijkheden te ontdekken om vragen te beantwoorden die mensen hebben over de industrie via zoekmachines.

Hier zijn drie soorten SEO waar een SEO-strateeg zich op kan richten:

  • On-page SEO: Deze SEO richt zich op de inhoud die “op de pagina” staat, en hoe die inhoud te optimaliseren om de ranking van de website voor specifieke trefwoorden te helpen verbeteren.
  • Off-pagina SEO: Deze SEO richt zich op de links die van elders op het internet naar de website leiden. Het aantal “backlinks”, en de uitgevers die deze links dragen, helpen u vertrouwen op te bouwen in de ogen van een zoekmachine. Dit zorgt ervoor dat uw website hierdoor hoger komt te staan.
  • Technische SEO: Deze SEO richt zich op de architectuur van een website, waarbij de backend van die website wordt onderzocht om te zien hoe elke webpagina “technisch” is opgezet. Google geeft evenveel om de code van een website als om de inhoud ervan, waardoor deze specialiteit heel belangrijk is voor de ranking van een website in de zoekmachine.

Houd er rekening mee dat niet elk bedrijf zijn website op dezelfde manier kan optimaliseren voor het zoeken, en daarom zal niet elke SEO hetzelfde optimalisatieproces hebben.

Het is de taak van SEO om zijn of haar industrie te onderzoeken, uit te zoeken wat belangrijk is voor hun publiek en een SEO-strategie te ontwikkelen die de juiste inhoud voor dat publiek plaatst.

Met dat in gedachten zijn er negen stappen die je kunt nemen om ervoor te zorgen dat al je SEO-bases in 2019 gedekt zijn. Dan, onderaan deze blogpost, kunt u uw gratis planningssjabloon pakken om SEO op de pagina’s onder de knie te krijgen.

1. Maak een lijst van onderwerpen.

Sleutelwoorden staan centraal in SEO, maar zijn eigenlijk niet meer je eerste stap naar een organisch groeispelletje.

Je eerste stap is het maken van een lijst met onderwerpen die je van maand tot maand wilt behandelen.

Om te beginnen stel je een lijst samen van ongeveer 10 korte woorden en termen die verband houden met je product of dienst.

Gebruik een SEO-tool (Google’s Keyword Tool, Ahrefs, SEMRush of GrowthBar om er maar een paar te noemen) om hun zoekvolume te identificeren en met variaties te komen die zinvol zijn voor uw bedrijf.

U associeert deze onderwerpen met populaire korte-termijn trefwoorden, zoals u kunt zien, maar u wijdt geen individuele blogberichten aan deze trefwoorden.

Deze trefwoorden zijn gewoonweg te concurrerend om hoog te scoren op Google als u net begint met het optimaliseren van uw website om te zoeken.

We zullen in slechts een paar minuten bespreken hoe u deze onderwerpen kunt gebruiken.

Met behulp van zoekvolume en concurrentie als maatstaf, verkleint u uw lijst tot 10-15 shorttail sleutelwoorden die voor u belangrijk zijn, en waar mensen binnen uw publiek naar zoeken.

Rangschik deze lijst vervolgens in volgorde van prioriteit, op basis van het maandelijkse zoekvolume en de relevantie voor uw bedrijf.

Bijvoorbeeld, als een zwembad bedrijf probeert te rangschikken voor “glasvezel zwembaden” – die 110.000 zoekopdrachten per maand ontvangt – kan dit korte-staart sleutelwoord het onderwerp zijn waarop ze inhoud willen creëren.

Het bedrijf zou dan een reeks lange-staart sleutelwoorden identificeren die betrekking hebben op dit korte-staart sleutelwoord, een redelijk maandelijks zoekvolume hebben, en helpen om het onderwerp van glasvezelpools uit te werken.

In de volgende stap van dit proces zullen we meer over deze longtails praten.

Elk van deze trefwoorden wordt een “pijler” genoemd, en het dient als de primaire ondersteuning voor een groter “cluster” van longtail keywords, wat ons naar onze volgende stap brengt …

2. Maak een lijst van lange-termijn trefwoorden op basis van deze onderwerpen.

Hier begint u met het optimaliseren van uw pagina’s voor specifieke trefwoorden.

Voor elke pijler die u hebt geïdentificeerd, gebruikt u uw trefwoordtool om vijf tot tien lange-termijn trefwoorden te identificeren die dieper graven in het oorspronkelijke onderwerp trefwoord.

We maken bijvoorbeeld regelmatig content aan over het onderwerp “SEO”, maar het is nog steeds erg moeilijk om goed te rangschikken op Google voor zo’n populair onderwerp op dit acroniem alleen.

We lopen ook het risico te concurreren met onze eigen content door meerdere pagina’s te maken die allemaal op exact hetzelfde trefwoord gericht zijn — en mogelijk dezelfde zoekmachine resultaten pagina (SERP).

Daarom creëren we ook content over het uitvoeren van zoekwoordonderzoek, het optimaliseren van afbeeldingen voor zoekmachines, het creëren van een SEO-strategie (die u nu leest), en andere deelonderwerpen binnen SEO.

Dit stelt een bedrijf in staat om mensen aan te trekken die verschillende interesses hebben in en zich zorgen maken over het bezit van hun product – en uiteindelijk meer toegangspunten te creëren voor mensen die geïnteresseerd zijn in het kopen van iets.

Gebruik subthema’s om te komen tot blogposts of webpagina-ideeën die een specifiek concept uitleggen binnen elk groter onderwerp dat u in stap 1 hebt geïdentificeerd.

Sluit deze subthema’s aan op uw keywordonderzoekstool om trefwoorden met een lange staart te identificeren waarop u elke blogpost kunt baseren.

Samen vormen deze deelonderwerpen een cluster.

Dus, als u 10 pijleronderwerpen hebt, moeten ze elk bereid zijn om een cluster van vijf tot tien deelonderwerpen te ondersteunen.

Dit SEO model wordt een “topic cluster” genoemd, en moderne zoekmachine algoritmes zijn afhankelijk van hen om gebruikers te verbinden met de informatie die ze zoeken.

Denk er maar eens over na: Hoe specifieker uw inhoud, hoe specifieker de behoeften van uw publiek zijn — en hoe groter de kans dat u dit verkeer omzet in leads.

Dit is hoe Google waarde vindt in de websites die het crawlt; de pagina’s die in de onderlinge samenhang van een algemeen onderwerp graven worden gezien als het beste antwoord op de vraag van een persoon, en zullen een hogere rangorde krijgen.

3. Bouw pagina’s voor elk onderwerp.

Als het gaat om websites en rangschikking in zoekmachines, kan het bijna onmogelijk zijn om één pagina te krijgen voor een handvol trefwoorden. Maar hier ontmoet het rubber de weg:

Neem de 10 pijleronderwerpen die je in Stap 1 hebt bedacht en maak voor elk onderwerp een webpagina die het onderwerp op een hoog niveau schetst — met behulp van de longtail keywords die je voor elk cluster in Stap 2 hebt bedacht.

Een pijler pagina over SEO, bijvoorbeeld, kan SEO beschrijven in korte secties die trefwoordonderzoek, beeldoptimalisatie, SEO-strategie en andere subtopics introduceren zoals ze worden geïdentificeerd.

Denk aan elke pijlerpagina als een inhoudsopgave, waarbij u uw lezers informeert over subthema’s die u in blogberichten zult uitwerken.

Gebruik uw trefwoordenlijst om te bepalen hoeveel verschillende pijlerpagina’s u moet maken.

Uiteindelijk moet het aantal onderwerpen waarvoor u pijlerpagina’s maakt, samenvallen met hoeveel verschillende producten, aanbiedingen en locaties uw bedrijf heeft.

Dit maakt het veel gemakkelijker voor uw prospects en klanten om u te vinden in zoekmachines, ongeacht de trefwoorden die ze gebruiken.

Elke webpagina moet relevante inhoud bevatten voor uw prospects en klanten en moet foto’s en links naar pagina’s op uw site bevatten om de gebruikerservaring te verbeteren. We zullen het in stap 4 over die links hebben.

4. Zet een blog op.

Bloggen kan een ongelooflijke manier zijn om een rangorde op te maken voor zoekwoorden en de gebruikers van uw website te betrekken.

Immers, elke blogpost is een nieuwe webpagina die u nog een kans geeft om te rangschikken in zoekmachines.

Als uw bedrijf nog geen blog heeft, zet er dan een op. Dit is de plaats waar u elk deelonderwerp uitwerkt en daadwerkelijk op Google gaat verschijnen.

Terwijl u elke blogpost schrijft en uw clusters vult, moet u drie dingen doen:

Ten eerste, neem uw longtail keyword niet meer dan drie of vier keer op in de hele pagina. Google denkt niet zo vaak na over exacte trefwoordcombinaties als vroeger.

In feite kunnen te veel gevallen van uw zoekwoord een rode vlag zijn voor zoekmachines die u “keyword stuffing” noemt. Dit kan uw website bestraffen en uw rang verlagen.

Ten tweede, link naar de pijler-pagina die u hebt gemaakt over dit onderwerp.

U kunt dit doen in de vorm van tags in uw content management systeem (CMS), of als basis ankertekst in de body van het artikel.

Zodra u elke blogpost publiceert, kunt u er een link naar plaatsen vanaf de pijlerpagina die dit deelonderwerp ondersteunt.

Zoek het punt in uw pijler-pagina dat het subonderwerp van dit blog introduceert, en link het hier.

Door zowel de pijler als de cluster op deze manier te verbinden, vertelt u Google dat er een verband bestaat tussen het longtail sleutelwoord en het overkoepelende onderwerp waarvoor u probeert te rangschikken.

5. Blog elke week om pagina-autoriteit te ontwikkelen.

Niet elke blogpost of webpagina die u schrijft hoeft deel uit te maken van een cluster van onderwerpen.

Er is ook waarde in het schrijven over tangentiële onderwerpen die uw klanten belangrijk vinden om uw website autoriteit te geven in de ogen van Google.

Dit zal Google ertoe aanzetten om extra aandacht te besteden aan uw domein wanneer u inhoud toevoegt aan uw primaire onderwerpen.

Maak daarom minstens één keer per week een punt om te bloggen.

Vergeet niet dat u in de eerste plaats blogt voor uw publiek, niet voor de zoekmachines.

Schrijf over dingen waarin uw publiek en/of prospects geïnteresseerd zijn, zorg ervoor dat u relevante trefwoorden opneemt waar dat van toepassing is, en uw publiek zal het langzaam beginnen te merken en te klikken.

Houd er rekening mee dat elk onderwerp niet even belangrijk zal zijn, en als uw clusters van de grond komen, zult u prioriteiten moeten stellen op basis van de behoeften van uw bedrijf.

Maak dus een lijst van alle verschillende webpagina’s die u wilt maken en rangschik ze. Vervolgens ontwikkelt u een schema en bedenkt u een aanvalsplan om die pagina’s op te bouwen.

Houd uw lijst bijgewerkt en geef prioriteit aan welke webpagina’s u het beste kunt gebruiken om uw bedrijfsdoelen te bereiken.

6. Maak een linkbuilding plan.

Het onderwerp cluster model is uw weg vooruit in SEO dit jaar, maar het is niet de enige manier om uw website inhoud te krijgen om hoger te rangschikken als het eenmaal is gemaakt.

Onze eerste vijf stappen waren gewijd aan on-page SEO tactieken. Linkbuilding is het primaire doel van off-pagina SEO, en is ook een enorme factor in de manier waarop zoekmachines uw webpagina’s rangschikken.

Wat is linkbuilding? Blij dat u het vraagt.

Linkbuilding is het proces van het aantrekken van inkomende links (ook wel “backlinks” genoemd) naar uw website van elders op het web.

Als algemene regel geldt dat hoe meer pagina-autoriteit de oorspronkelijke website heeft, hoe groter het effect zal zijn op de rang van de webpagina waarnaar wordt gelinkt.

Besteed enige tijd aan het brainstormen van alle verschillende manieren waarop u inkomende links naar uw website kunt aantrekken.

Begin klein — misschien deel je links met andere lokale bedrijven in ruil voor links naar hun sites. Schrijf een paar blogberichten en deel ze op Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn.

Overweeg om andere bloggers te benaderen voor de mogelijkheid om als gast te bloggen, zodat u een link naar uw website kunt plaatsen.

Een andere goede manier om inkomende links aan te trekken is om uw blog te gebruiken om artikelen te plaatsen over actuele gebeurtenissen of nieuws. Op die manier heeft u de kans om gelinkt te worden aan een influencer of andere bloggers in uw branche.

7. Comprimeer alle media voordat u het op uw website plaatst.

Dit is een kleine maar belangrijke stap in het SEO-proces.

Naarmate uw blog of website groeit, zult u ongetwijfeld meer afbeeldingen, video’s en gerelateerde media te hosten hebben.

Deze visuele middelen kunnen helpen om de aandacht van uw bezoekers te behouden, maar het is gemakkelijk om te vergeten dat deze middelen technisch gezien nog steeds computerbestanden zijn — en computerbestanden hebben bestandsgroottes.

Als algemene regel geldt dat hoe groter de bestandsgrootte, hoe moeilijker het voor een internetbrowser is om uw website weer te geven.

En het is gewoon zo dat de snelheid van de pagina’s een van de belangrijkste rangschikkingsfactoren is wanneer zoekmachines beslissen waar ze uw inhoud in de index plaatsen.

Dus hoe kleiner de bestandsgrootte, hoe sneller uw website wordt geladen en hoe hoger u als gevolg daarvan op Google kunt rangschikken. Maar hoe verkleint u een bestand als het eenmaal op uw computer staat?

Als u een afbeelding wilt uploaden naar bijvoorbeeld een blogbericht, bekijk dan eerst het bestand op de bestandsgrootte.

Als het ergens in megabyte (MB) gebied is, zelfs maar 1 MB, is het een goed idee om een afbeeldingscompressietool te gebruiken om de bestandsgrootte te verkleinen voordat u het naar uw blog uploadt.

Sites zoals TinyPNG maken het gemakkelijk om afbeeldingen in bulk te comprimeren, terwijl Google’s eigen Squoosh bekend staat om de bestandsgrootte van afbeeldingen te verkleinen tot microscopische niveaus.

Uiteindelijk kan het houden van uw bestanden in de kilobytes (KB) de snelheid van uw website voldoende beschermen.

Wees voorzichtig bij het comprimeren van uw afbeeldingen en controleer de werkelijke grootte van het bestand zodra u het terug naar uw computer exporteert.

Terwijl sommige tools misschien niet de grootte hebben die het u laat zien, kunnen andere de kwaliteit van de afbeeldingen aantasten bij het comprimeren van de afbeeldingen.

8. Blijf op de hoogte van SEO-nieuws en -praktijken in Limburg.

Net als het algemene marketinglandschap, is de zoekmachineruimte steeds in ontwikkeling.

Op de hoogte blijven van de huidige trends en best practices is een moeilijke taak, maar er zijn meerdere online bronnen die het gemakkelijk voor u kunnen maken om op de hoogte te blijven van SEO-nieuws en veranderingen die invloed kunnen hebben op uw website en uw SEO-strategie.

Hier zijn een paar bronnen om uit te checken:

  • SEOmoz
  • SEOBook
  • Zoekmachine Ronde Tafel
  • Zoekmachineland
  • Diggity Marketing
  • Deze Blog!

9. Meet en volg het succes van uw inhoud.

SEO kan veel tijd en moeite kosten. Wat heeft het voor zin om al die tijd en moeite te spenderen als je de vruchten van je werk niet kunt zien?

Er zijn vele statistieken die u kunt bijhouden op een dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse basis om uw SEO-plan op de rails te houden en uw succes te meten.

Omdat de metriek waar je om geeft organisch verkeer is (verkeer dat afkomstig is van een bepaalde zoekmachine), zoek dan naar een tool waarmee je zowel je totale organische verkeersaantal kunt bijhouden als hoe je pagina’s onder elk longtail keyword staan waar je pagina’s op gericht zijn.

SEMrush is een geweldige rapportagetool voor dit doel.

Maak een maandelijks dashboard met behulp van Excel, Google Sheets of een web analytics pakket, zodat u kunt controleren hoeveel verkeer er naar uw website komt vanuit organisch zoeken.

Ook het bijhouden van geïndexeerde pagina’s, leads, ROI, inkomende links, trefwoorden, en uw werkelijke ranking op SERPs (zoekmachine resultaten pagina’s) kan u helpen om uw succes te herkennen, evenals het identificeren van gebieden met kansen.

SEO-proces – SEO voor Limburg

Zodra u uw maandelijkse SEO-plan hebt gemaakt, moet u ook een proces opbouwen om het te blijven optimaliseren zodat het past bij nieuwe intenties en trefwoorden. Hier zijn een paar stappen die u kunt nemen.

1. Historisch optimaliseren van uw content.

Besteed elke maand wat tijd aan het updaten van oude blogberichten met nieuwe en actuele informatie zodat het blijft rangschikken in SERPs. U kunt deze tijd ook gebruiken om een SEO-optimalisatie toe te voegen die niet in het oorspronkelijke bericht stond, zoals ontbrekende alt-tekst.

2. Kijk uit naar veranderende trefwoorden en nieuwe zoekintenties.

Houd na een paar maanden bij waar uw blogberichten worden gerangschikt en voor welke trefwoorden ze worden gerangschikt. Dit kan u helpen om subheads of tekst aan te passen om die nieuwe trefwoordrangschikking te gebruiken.

3. Voeg meer redactionele waarde toe aan uw oude inhoud.

Soms zult u merken dat een bericht volledig verouderd is. In dit scenario moet u verder gaan dan de gemiddelde SEO-update en het een volledige opfrissing geven.

Je kunt dit doen door verouderde informatie of statistieken bij te werken, nieuwe secties toe te voegen die diepte aan de post toevoegen, of citaten of originele gegevens toe te voegen die de post meer verwijzingsverkeer kunnen laten krijgen.

Let op nieuwe inhoud en updates gericht op SEO in een maandelijks inhoudsplan.

Om uw SEO-strategie bij te houden, kan het nuttig zijn om een maandelijkse contentstrategie te creëren en te verfijnen. Zet vervolgens uw contentplan in een spreadsheet of document dat uw team gemakkelijk kan monitoren en bijhouden.

More To Explore