fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

SEO-testen voor continue verbetering; Vrijdag's dagelijkse brief

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.


Goedemorgen, Marketeers, en ik ga niet liegen.

Elke keer als ik de nieuwsbrief van vrijdag schrijf, kost het veel moeite om niet te typen: 'Het is vrijdag. Vrijdag! Ik moet op vrijdag-dag-hooi gaan zitten. Iedereen kijkt uit naar het weekend, weekend.” Ik zing het voor mezelf elke vrijdag nieuwsbrief. Dus er. Ik hoop oprecht dat je het ook de hele dag voor jezelf zingt.

Het doet me denken aan wanneer dit nummer voor het eerst uitkwam. Het ging vrij snel viraal. We luisterden allemaal ineen omdat het niet goed was, maar het was zeker heerlijk . Als je een tijdje in de marketing hebt gewerkt, is de kans groot dat je je hebt afgevraagd hoe je een klant- of bedrijfsmiddel 'viraal' kunt laten gaan, zoals dit nummer.

Natuurlijk weten we dat het niet zo eenvoudig is. Er is een speciale combinatie van factoren (vaak volledig buiten onze controle) die ervoor zorgen dat fenomenen zoals 'Friday' van Rebecca Black van de grond komen. Zoekmarketing (zelfs PPC) gaat meer over het lange spel – het testen, de leerperiode, de langzame accumulatie van links en inhoud, enz.

Maar uiteindelijk is de langzame opbouw beter dan de knaller. Hoewel het virale nummer alleen opduikt als ik het mensen opdring, zal wat we bouwen ons, onze bedrijven en de zoekers die online naar antwoorden zoeken, van dienst blijven.

Oh, en ik hoop dat je weekend in het teken staat van feesten, feesten! Ja! Lol LOL LOL!

Caroline Lyden,
Directeur van zoekinhoud


Hoe u uw contentsite-strategie kunt testen voor voortdurende verbetering

Het beoordelen van de effectiviteit van uw contentstrategie is een integraal onderdeel van het vergroten van uw organische zichtbaarheid en het verbeteren van uw vaardigheden als SEO. Technieken zoals prognoses kunnen u helpen de waarde in te schatten die een stuk inhoud of sitewijziging voor uw bedrijf kan genereren, maar als u de real-life prestaties die aan die wijzigingen zijn gekoppeld niet registreert en deze vergelijkt met uw prognoses, kan dit betekenen dat u afhaalrestaurants over het hoofd ziet die kunnen worden gebruikt om toekomstige initiatieven te verbeteren.

Bij SMX Convert deelde Alexis Sanders, SEO-directeur bij Merkle, de tactieken die ze gebruikt om sitestrategieën te analyseren voor voortdurende verbetering. Hoewel de technieken meestal betrekking hebben op inhoud, kunnen ze ook worden toegepast op andere aspecten van een site, zoals gebruikerservaring.

  • Prognose: schattingen van de klikfrequentiecurve kunnen u helpen bij het voorspellen van een toenemende verkeerstoename. "We [berekenen] dat met behulp van het zoekvolume vermenigvuldigd met de klikfrequentie van onze voorspelde rangorde afgetrokken van onze huidige rangorde," zei Sanders.
  • Casestudy's: houd een overzicht bij van uw interne casestudy's en links naar relevante artikelen over casestudies voor initiatieven die u in de toekomst misschien wilt proberen. Door al deze informatie te verzamelen, krijgt u een beter idee van hoe uw voorgestelde inhoud kan presteren.
  • Competitief onderzoek: de ranglijst van concurrenten, het geschatte verkeer en het zoekvolume worden de meest bruikbare statistieken voor prognoses. U kunt deze informatie gebruiken om in te schatten of u beter zult presteren dan een concurrent op basis van wat u gaat doen en uw niveau van autoriteit binnen de ruimte.
  • Pre-reads: door een kleine steekproef van uw doelgroep te interviewen, kunt u feedback verzamelen en uw inhoud verfijnen, en u informeren over mogelijke hindernissen zoals leesbaarheid en toegankelijkheid.
  • Split-testen: zorg ervoor dat bots van zoekmachines de ervaring krijgen die u wilt. Als zoekmachinebots een van uw alternatieve ervarings-URL's kunnen vinden, kunt u het beste 302 omleiden naar de hoofd-URL.

Lees hier meer.


Hoe en waarom je betaald zoeken moet pauzeren (voor wetenschap)

Met de juiste structuur en parameters kan het pauzeren van betaald zoeken een onschatbare bron van gegevens zijn voor PPC-professionals.

Als het gaat om het aantonen van rendement, gokt Sr. Paid Search Analyst bij Uproer, John Smith erop dat de meeste PPC-professionals enige variatie van de totale omzet ten opzichte van de totale kosten meten: “Als het hoog is, doen we het goed. Zo niet, dan heroverwegen en herwerken we totdat we het gewenste ROAS hebben bereikt.”

Dat is niet per definitie slecht. Het is een snelle schatting van de werkzaamheid, en Smith zegt dat hij merkt dat hij hetzelfde doet, maar 'het probleem is dat dat getal ons niet veel zegt. Het vertelt ons niet of we daadwerkelijk geld hebben verloren door gebruikers te kopen die toch zouden hebben geconverteerd. En het laat niet zien wat er zou zijn gebeurd als we gewoon niet hadden uitgegeven."

Lees hier meer.


Search Shorts: een case study met titeltags, waarom niemand om uw inhoud geeft en PPC-verspilling beperkt

  • Het aanpakken van 8.000 titeltags herschrijft: een casestudy. Dr. Pete heeft zich onlangs verdiept in meer dan 50.000 Moz-titeltags om de impact van de herschrijfupdate van Google te begrijpen.
  • Wil je de waarheid weten over contentmarketing? Niemand geeft om jouw product of dienst.
  • Een nieuwe manier om uw PPC-persona's te benaderen. Leren van het verkoopproces om verspilling te beperken en ROI te versnellen.

Wat we lezen: de VN zegt dat we het moeten koelen over AI die mogelijk de mensenrechten aantast

"De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties, Michelle Bachelet, riep woensdag op tot een moratorium op de verkoop en het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI)-systemen die de mensenrechten bedreigen, totdat er voldoende waarborgen zijn om te voorkomen dat de technologie wordt misbruikt", aldus de woordvoerder. naar Al Jazeera .

De AI in kwestie verwijst naar degenen die invloed hebben op "wie krijgt openbare diensten en beslist wie een kans heeft om te worden aangeworven voor een baan" met het idee dat het verzamelen van gegevens niet volledig privé is en het risico kan lopen op discriminatie van degenen die online zijn.

Maar er kunnen nog grotere gevolgen zijn voor zoekmachines en zoekmachines als het moratorium daadwerkelijk van kracht wordt. Bachelet heeft een rapport uitgebracht waarin "de risico's van AI-technologieën worden beschreven, en benadrukt dat hoewel AI kan dienen als een kracht voor het goede, het ook catastrofale gevolgen kan hebben als het onverantwoord wordt gebruikt."

"De complexiteit van de gegevensomgeving, algoritmen en modellen die ten grondslag liggen aan de ontwikkeling en werking van AI-systemen, evenals opzettelijke geheimhouding van overheid en particuliere actoren zijn factoren die zinvolle manieren voor het publiek ondermijnen om de effecten van AI-systemen op mensenrechten en de samenleving te begrijpen ', aldus het rapport.

Ja, AI helpt zoekmarketeers, maar het onbelemmerde en geheime gebruik ervan door Google kan mogelijk bijdragen aan deze discriminatie. We hebben het eerder gezien toen Google Ads-instellingen adverteerders toestonden om mensen meerdere keren te discrimineren.

Zal een moratorium daadwerkelijk van kracht worden? Waarschijnlijk niet. AI is nu zo ingebakken in onze technologie. Maar we zouden kunnen profiteren van meer transparantie over hoe big tech het gebruikt.

Hoedtip voor Doug Thomas voor de heads-up over dit nieuws.


Nieuw op zoekmachineland

Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise op het gebied van SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore