Op zoek naar nieuwe manieren om uw contentmarketing- en SEO-strategie bij te werken?
Is het vreemd genoeg moeilijk om erachter te komen welke marketingkanalen prioriteit moeten krijgen voor maximale prestaties en ROI dit jaar?
Als u onder druk staat om de productie op te voeren met krappe budgetten, hebben wij u gedekt.
Op 19 april heb ik een webinar gemodereerd met Conductor’s Pat Reinhart en Allie Bhutani. Reinhart en Bhutani onderzochten de nieuwste trends op het gebied van SEO en contentmarketing die het digitale landschap in 2023 bepalen.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
Trend 1: Zoeken in gesloten omgevingen zit in de lift
Gesloten omgevingen beginnen Google marktaandeel af te nemen.
[Find out what a closed environment is] Direct toegang tot het on-demand webinar →
40% van de mensen, vooral de jongere generatie, begint hun zoektocht op Instagram en TikTok.
Daarom heeft Google meer visuele zoekervaringen gecreëerd en de mobiele ervaring verbeterd.
Trend 2: Google-updates worden sneller uitgerold
Als het op SEO aankomt, zal er meer volatiliteit zijn in het algoritme van Google.
Google begint updates over elkaar en sneller achter elkaar uit te brengen.
Met gesloten omgevingen zoals TikTok en Instagram die Google beginnen binnen te dringen, kunt u verwachten dat Google meer dan ooit voortdurend zal veranderen.
Trend 3: Fluctuaties in marketingstrategie
Bij contentmarketing zijn fluctuaties in marketingbudgetten en -doelen een van de grootste uitdagingen voor content- en marketingteams.
[Discover what’s affecting these fluctuations] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Eind 2022 onderzocht Conductor hoe SEO en contentmarketing gedurende het jaar presteerden en hoe marketeers dachten over de output van 2023.
Dit is wat eruit kwam:
Afbeelding gemaakt door Conductor, april 2023
Afbeelding gemaakt door Conductor, april 2023
Dus hoe verenig je een verlaagd budget met hogere doelen en verwachtingen?
Analyseer uitgaven en ROI voor alle kanalen, werk samen met uw team en investeer in organische kanalen die een hoog rendement opleveren en de interesses van uw doelgroep dienen.
Kunnen kleinere lokale bedrijven, met zoveel merken die de consument overweldigen, concurreren met grote nationale merken voor topzoekresultaten en generieke zoektermen?
[Find out] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Hoe het opnemen van SEO en contentmarketing in algemene marketingstrategieën helpt om de naald te verplaatsen
De meeste mensen onderschatten de kracht van SEO.
Maar SEO is meer dan alleen ranking in zoekmachines.
Hier is hoe SEO en contentmarketing samenwerken om de naald te helpen verplaatsen:
Vergroot de autoriteit
De juiste manier om SEO te benaderen, is door een autoriteit in uw niche te worden.
U wilt binnenkomen, naam maken voor uw merk, een vraag beantwoorden en een probleem oplossen.
Vraag vervolgens experts om u te ondersteunen, zodat uw autoriteit op dit gebied groeit.
Teams op elkaar afstemmen
Wanneer u van SEO een cultureel iets maakt in uw organisatie, werken teams eensgezind samen, met technologie, gegevens en rapportage overal om hen heen.
[Discover what “SEO Always On” means] Direct toegang tot het on-demand webinar →
ROI aantonen
Door SEO op te nemen in uw contentstrategie, stemt u teams af en minimaliseert u de inspanning omdat iedereen weet hoe elk stuk content bijdraagt aan uw algemene doelen.
Lever de gewenste inhoud
Door uw strategie vanuit een datagedreven perspectief te benaderen, kunt u ook de onderwerpen bedenken die uw doelgroep het meest aanspreken.
Bekijk ook de video’s, want de inhoud is niet alleen geschreven. Elke dag worden er 3 miljard reels gepubliceerd, dus u moet onderzoeken hoe u uw inhoud met video kunt synchroniseren.
AI en machine learning in 2023 voor contentmarketing
AI is een geweldige productiviteitstool. Het is ook handig in SEO.
[See how AI is helpful in SEO] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Aan de inhoudelijke kant zie je een verschuiving van contentschrijvers naar factcheckende contenteditors en zal de productie toenemen.
AI zal ook authentieke gedachten en stem benadrukken. Autoriteitsstukken zullen worden verhoogd met blogs en sociale berichten van individuen met unieke perspectieven en originele meningen.
AI is zeker een blijvertje en zal je blijven helpen met writer’s block, sociale berichten, metabeschrijvingen, titels van evenementsessies en vele andere taken die vaak veel tijd kosten.
[Slides] Voorspelling 2023: SEO- en contentmarketingtrends die u moet kennen
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
3 eenvoudige Google Ads-tweaks die de verkoop onmiddellijk verhogen
Doe met ons mee terwijl we ingaan op enkele winstgevende Google Ads-strategieën die op elk type bedrijf kunnen worden toegepast.
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!