Google Ads rolt een update uit voor app-marketeers die is ontworpen om de inkomsten uit in-app-advertenties te verhogen.
Met app-campagnes van Google Ads kunt u nu mensen targeten die affiniteit hebben met het klikken op app-advertenties.
De nieuwe targetingoptie is: advertentie-inkomsten rendement op advertentie-bestedingsdoel of tROAS voor advertentie-inkomsten in het kort
In een advertentie beweert Google:
“Dit is een update van het doelrendement op advertentie-uitgaven, of tROAS, biedstrategie, die wordt aanbevolen als u op zoek bent naar een specifiek rendement op advertentie-uitgaven voor uw app-campagnes. Als u een app voor Android heeft die Google Analytics gebruikt SDK voor Firebase-conversierapporten, kunt u TROAS berekenen door een dynamische opbrengstwaarde van app-gebeurtenissen door te geven aan Google Analytics in Google Ads, om de gemiddelde waarde in dollars die u terug wilt krijgen te verbeteren. Elke dollar die wordt besteed aan gebruikersacquisitie.’
Wanneer ROAS wordt gebruikt om advertentie-inkomsten te verdienen, worden de advertentie-uitgaven bepaald door hoe waarschijnlijk het is dat een gebruiker op in-app-advertenties klikt.
Vereisten en implementatie
Als u TROAS wilt gebruiken voor advertentie-inkomsten, moet u samenwerken met een ontwikkelaar om alle AdMob-gegevens of gegevens over advertentie-inkomsten van derden naar Google Analytics te sturen voor biedingen.
Omdat? Omdat advertentie-inkomsten van derden in Google Analytics het mogelijk maken om inkomsten van elk platform voor het genereren van inkomsten te importeren in Google Analytics voor TROAS-biedingen.
Bovendien moet u uw Google Analytics-property aan Google Ads koppelen en uw Google Analytics-gebeurtenis ad_impression naar Google Ads verzenden.
Als aan deze vereisten is voldaan, kunt u deze nieuwe targetingmogelijkheid implementeren door een tROAS-app-campagne voor advertentie-inkomsten op te zetten en de gebeurtenis ‘ad_impression’ te selecteren om te optimaliseren voor advertentie-inkomsten.
beschikbaarheid
Doelrendement op advertentie-uitgaven op advertentie-inkomsten is nu beschikbaar voor adverteerders die app-campagnes uitvoeren.
bron: Google
Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!