fbpx

Target gebruikers die vanuit de app op advertenties klikken

Share This Post


Google Ads rolt een update uit voor app-marketeers die is ontworpen om de inkomsten uit in-app-advertenties te verhogen.

Met app-campagnes van Google Ads kunt u nu mensen targeten die affiniteit hebben met het klikken op app-advertenties.

De nieuwe targetingoptie is: advertentie-inkomsten rendement op advertentie-bestedingsdoel of tROAS voor advertentie-inkomsten in het kort

In een advertentie beweert Google:

“Dit is een update van het doelrendement op advertentie-uitgaven, of tROAS, biedstrategie, die wordt aanbevolen als u op zoek bent naar een specifiek rendement op advertentie-uitgaven voor uw app-campagnes. Als u een app voor Android heeft die Google Analytics gebruikt SDK voor Firebase-conversierapporten, kunt u TROAS berekenen door een dynamische opbrengstwaarde van app-gebeurtenissen door te geven aan Google Analytics in Google Ads, om de gemiddelde waarde in dollars die u terug wilt krijgen te verbeteren. Elke dollar die wordt besteed aan gebruikersacquisitie.’

Wanneer ROAS wordt gebruikt om advertentie-inkomsten te verdienen, worden de advertentie-uitgaven bepaald door hoe waarschijnlijk het is dat een gebruiker op in-app-advertenties klikt.

Vereisten en implementatie

Als u TROAS wilt gebruiken voor advertentie-inkomsten, moet u samenwerken met een ontwikkelaar om alle AdMob-gegevens of gegevens over advertentie-inkomsten van derden naar Google Analytics te sturen voor biedingen.

Omdat? Omdat advertentie-inkomsten van derden in Google Analytics het mogelijk maken om inkomsten van elk platform voor het genereren van inkomsten te importeren in Google Analytics voor TROAS-biedingen.

Bovendien moet u uw Google Analytics-property aan Google Ads koppelen en uw Google Analytics-gebeurtenis ad_impression naar Google Ads verzenden.

Als aan deze vereisten is voldaan, kunt u deze nieuwe targetingmogelijkheid implementeren door een tROAS-app-campagne voor advertentie-inkomsten op te zetten en de gebeurtenis ‘ad_impression’ te selecteren om te optimaliseren voor advertentie-inkomsten.

beschikbaarheid

Doelrendement op advertentie-uitgaven op advertentie-inkomsten is nu beschikbaar voor adverteerders die app-campagnes uitvoeren.

bron: Google

Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!