fbpx

Telt verbeterde paginasnelheid mee voor nuttige inhoud in Google?

Telt verbeterde paginasnelheid mee voor nuttige inhoud in Google?

Share This Post


De Stel een SEO-vraag van deze week komt van Christopher, die vraagt:

“Zijn de prestaties van de paginasnelheid ook onderdeel van de ‘nuttige inhoud’-update? Kan dit de prestaties mogelijk beïnvloeden als gebruikers het niet nuttig vinden?”

Geweldige vraag, Christopher, en een die in veel vergaderingen wordt gesteld.

Nee, het verbeteren of vertragen van uw paginasnelheid zal u niet helpen met de nuttige inhoudsupdate van Google.

Paginasnelheid is een technische SEO-taak die de gebruikerservaring zowel positief als negatief beïnvloedt, maar niets te maken heeft met pagina-inhoud.

Hoewel een snelle website “nuttig” is voor een gebruiker en sneller “inhoud” kan leveren, weerspiegelt de snelheid van levering niet de kwaliteit van de informatie op de pagina zelf.

De nuttige inhoudsupdate is een wijziging van het algoritme dat een classificatie toevoegt om te bepalen of de pagina nuttige informatie bevat voor de zoekopdracht.

Als uw website een duik heeft genomen tijdens de nuttige inhoudsupdate, is het belangrijk om deze vanuit een inhoudelijk oogpunt te bekijken en niet vanuit de technische kant van SEO.

Enkele van de veelvoorkomende fouten die ik tegenkom bij verlies van nuttige inhoudsupdates zijn:

De belangrijkste informatie onder aan de pagina begraven in plaats van deze bovenaan te tonen. Voeg pluisjes, leuke weetjes en grappen toe om het minimale aantal woorden te halen (wat niet bestaat in echte SEO). Geen gebruik van de juiste opmaak om inhoud gemakkelijker te vinden en te bekijken (voor gebruikers, niet voor zoekmachines). De vraag beantwoorden met verwarrende bewoordingen of ingewikkelde antwoorden. Gebruik andere communicatiemiddelen (zelfs als dit subjectief is).

Het antwoord begraven

Overweeg eens een thermostaat te veranderen of leer zuurdesembrood bakken.

Als je het antwoord googelt, wil je gewoon weten hoe het moet.

Wanneer een website de informatie begraaft onder verhalende alinea’s over de eerste keer dat de auteur het deed, waarom het belangrijk voor hen is en waarom ze moesten leren, kan dat lezers frustreren.

Als een andere website dezelfde hoeveelheid EEAT heeft, zijn de technische aspecten ongeveer hetzelfde (lay-out, snelheid, enz…), maar hun antwoord is gemakkelijker bovenaan de post te vinden, wat een betere gebruikerservaring is en ” meer nuttige inhoud”?

De hele taak van een zoekmachine is om het meest relevante antwoord in de snelste tijd en op de gemakkelijkste manier te absorberen. Daarom is het zeer nuttig om het antwoord boven en onder je persoonlijke verhaal te plaatsen.

Woorden tellen en pluis

Veel makers van inhoud zijn nog steeds van mening dat Google een minimum aan woorden nodig heeft. De nuttige inhoudsupdate had hier een einde aan moeten maken, maar dat gebeurde niet.

Wanneer je grappen en opvulmateriaal toevoegt omdat je een minimum moet halen, ontneem je de relevantie van de vraag en het antwoord. En dit gebeurt veel.

Ja, grappen kunnen grappig zijn, net als filmreferenties, maar ze helpen niet. Ze leiden af.

Het is belangrijk om op te letten als je te veel hebt. De eindgebruiker kan genieten van een paar, maar beperk het tot een minimum zodat ze ook profiteren van uw post bij het vinden van de oplossing.

En je hebt veel opties om pluisjes te vervangen door vlees.

Probeer voorbeelden toe te voegen die vergelijkingen en berekeningen kunnen bevatten.

U kunt downloadbare sjablonen opnemen en widgets maken om oplossingen te bieden (rekenmachines, schatters, enz.) en infographics die als leidraad kunnen worden gebruikt, zodat de persoon weet waar hij op moet letten tijdens het proces.

Dit zijn functies die voortbouwen op het thema en waarmee u meer “nuttige inhoud” kunt toevoegen die een oplossing biedt voor het probleem van de gebruiker.

opmaak

Sommige vragen vereisen lange antwoorden, en die lange antwoorden hebben subonderwerpen.

Daarom speelt het correct formatteren van uw inhoud erg goed in zowel UX als SEO, vooral bij het bijwerken van nuttige inhoud.

Formatteren begint met het uitzoeken van de stroom van de pagina.

Is alles in orde en kan de persoon de volgende stap voltooien met de informatie die hij eerder had?

Als ze moeten blijven lezen om te leren, is dat niet zo handig en wilt u misschien de volgorde van onderwerpen en subonderwerpen wijzigen.

Het formaat omvat ook:

Inhoudsopgave en springlinks. koppen Piek lijsten. tafels bloeden gedurfd

Als je een proces in een alinea hebt geschreven, probeer het dan in een geordende lijst te plaatsen.

Bij het vergelijken van twee of meer dingen zijn tabellen gemakkelijk te absorberen en kunt u meer over elk belangrijk aspect uitleggen met behulp van de paragrafen hierboven of hieronder.

Verwarde bewoordingen en ingewikkelde antwoorden

Ja, er zijn leesniveaus en er zijn verschillen in het publiek.

Als je iemand helpt Engels te leren in plaats van een medische studie te delen met gediplomeerde neurochirurgen, is schrijven op verschillende niveaus essentieel.

Maar alleen omdat u op een hoger of lager niveau moet schrijven, betekent niet dat uw antwoorden verwarrend moeten zijn. Je moet het antwoord nog steeds geven op een manier die de meeste mensen kunnen begrijpen. Dat maakt het “nuttig”.

Ik maak gebruik van tools voor het in kaart brengen van klikken, scrollen en lijnen om te zien waar mensen vastlopen en markeer wanneer ik denk dat iets te verwarrend is.

U kunt een goede indicatie krijgen van wanneer ze naar buiten komen om een ​​antwoord over de alinea te vinden of deze meerdere keren opnieuw te lezen.

Als je hier geen toegang toe hebt, probeer dan een testpool. Zoek 10 mensen die tot de doelgroep behoren en laat ze de alinea of ​​het gedeelte hardop voorlezen. Als ze het moeilijk vinden om het te lezen en geen vragen kunnen beantwoorden nadat ze het aan je hebben voorgelezen, is het onduidelijk.

Vraag nu aan elke persoon die moeite had om uit te leggen wat verwarrend is en welke delen. Als zinnen of voorbeelden opvallen, nog beter. Dit betekent dat u ze eerst moet wijzigen.

Neem deze lessen en probeer de kopie te herschrijven om aan hun behoeften te voldoen, presenteer het dan opnieuw aan hen en kijk of ze het begrijpen. Als ze dat doen, geweldig.

U kunt nog een laatste stap zetten en de nieuwe versie delen met een paar meer demografisch relevante gebruikers.

Als iedereen het begrijpt en niet dezelfde delen stopt of herhaalt, heb je nu een bruikbaar antwoord gemaakt.

Gebruik andere soorten media

De laatste stap is om te proberen andere soorten media te gebruiken.

Geschreven tekst is nog steeds van vitaal belang, het voedt zoekmachines, maar het is niet altijd een complete oplossing. Sommige dingen zijn beter met afbeeldingen en geluiden, en je hebt veel manieren om ze op te nemen.

Ingesloten video’s. GIF of afbeeldingen. Geluidsfragmenten Infographic. afbeeldingen afdrukmateriaal

Bied mensen manieren om het proces te zien, te horen hoe dingen zouden moeten klinken en zorg voor een gids die ze kunnen gebruiken terwijl ze werken zonder een computer om naar te kijken of een apparaat voor zich om te navigeren.

Dit zijn manieren om uw inhoud nuttiger te maken en in sommige gevallen natuurlijke backlinks aan te trekken.

Bij het bijwerken van nuttige inhoud gaat het om het maken van nuttige inhoud, zodat Google nuttige informatie aan zoekers kan presenteren in een gemakkelijk te absorberen formaat.

Hoewel de paginasnelheid de respons van de eindgebruiker sneller krijgt zodra hij op uw website is, verandert de paginasnelheid niets aan de formulering en inhoud die wordt gepresenteerd.

Daarom maakt leeftijdssnelheid geen deel uit van de nuttige inhoudsupdate.

Ik hoop dat dit helpt, en bedankt voor de vraag!

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: BestForBest/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!