De Trade Desk, vooral bekend om zijn vraagplatform, heeft een belangrijke update van zijn programmatic platform aangekondigd.
Na een meerjarige investering in AI en elimineren DSP Google Open Bidding in 2022, het nieuwe Kokai AI-platform werd op 8 juni aangekondigd.
Wat is er nieuw bij Kokai
Jeff Green, oprichter en CEO van The Trade Desk merkte op dat de AI-platform zou het volgende bevatten:
Geavanceerde maatregel. Wanneer doelgroepgegevens zijn ingeschakeld, zijn toegevoegde retailmeetgegevens beschikbaar van Albertsons Media Collective, Walgreens Advertising Group en meer.
Gezamenlijke innovatie. Dit omvat benchmarks zoals de Retail Sales Index en TV Quality Index om platformonafhankelijke efficiëntie en ervaring te meten.
Een nieuwe gebruikersinterface. De Programmatische Tafel, een ontwerp gebaseerd op het Periodiek Systeem, verschijnt de komende maanden.
Afbeelding tegoed: Kokai.splashthat.com, YouTube.com, juni 2023
Daarnaast heeft Kokai een nieuw partnerportaal. Het portaal maakt het gemakkelijk voor partners zoals retailers, tv-netwerken, uitgevers, dataproviders en meer om hun vaardigheden te integreren met advertentieklanten.
Het voordeel van Trade Desk DSP
Dus waarom nu aandacht besteden aan The Trade Desk?
Een deel van Kokai’s uniekheid is hoe geavanceerd het leeralgoritme is. Het heeft momenteel toegang tot meer dan 13 miljoen advertentievertoningen per seconde. Het neemt ook klant- of merkgegevens op om de best geïnformeerde media-aankoopbeslissingen mogelijk te maken.
Partnerschappen met bijna 80% van de grootste retailers in de Verenigde Staten geven The Trade Desk een concurrentievoordeel ten opzichte van andere DSP’s.
De nieuwe Quality Reach Index-statistiek helpt marketeers die campagnes aan het begin van de trechter gebruiken om de meest relevante klanten te bereiken, wat historisch gezien moeilijk is geweest voor adverteerders.
Door een kwaliteitsbereikbenchmark te bieden, kunnen adverteerders het succes van de top-of-funnel (TOF) beter kwantificeren, wat de marketinginvesteringen verder zou kunnen vergroten.
Ten slotte bevat de Kokai-update eersteklas AI-optimalisatiemogelijkheden die andere DSP’s niet bieden.
Met verbeterde prestatieprognoses kunnen marketeers begrijpen hoe ze prioriteit kunnen geven aan advertentie-uitgaven per kanaal, zonder afhankelijk te zijn van cookies of apparaat-ID’s.
Samenvatting
Kokai en de bijbehorende AI-oplossingen maken momenteel deel uit van het bestaande platform, hetzij in alfa- of bètatests.
De platformupdate geeft meer adverteerders in de programmatic ecosphere de tools om te blijven evolueren en innoveren.
De Trade Desk is van plan haar aanbod de komende 12 maanden verder uit te breiden om de muren van Big Tech-dominanten te slechten.
Bekijk hier de volledige aankondiging van de productlancering.
Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!