fbpx

TikTok boekt vooruitgang met live winkelen in de VS

Share This Post


TikTok gaat door met plannen om live winkelen in de VS te lanceren, ondanks een mislukte lancering in het VK deze zomer.

De Financial Times meldt dat TikTok zich voorbereidt op de lancering van live winkelen voor de feestdagen met verschillende grote merken.

Live Shopping combineert de livestreams van TikTok met e-commerce zodat kijkers producten kunnen kopen zonder de app te verlaten.

Zie het als QVC voor het tijdperk van sociale media.

Direct shopping transformeert e-commerce op Aziatische markten, maar heeft moeite om een ​​vlucht te nemen in het Westen.

In juli stopte TikTok met live winkelen in het VK nadat het niet aan de verwachtingen voldeed.

Een lancering in de VS markeert de tweede keer dat TikTok heeft geprobeerd live winkelen buiten Azië te lanceren. Deze keer zal het echter anders zijn, omdat TikTok het niet alleen doet.

TikTok gaat samenwerken met het in Los Angeles gevestigde TalkShopLive om live winkelen naar de VS te brengen.

TalkShopLive heeft vier jaar ervaring met het beheren van winkelstromen en de infrastructuur die nodig is om de visie van TikTok tot leven te brengen.

De Financial Times meldt dat TikTok en TalkShopLive nog steeds de laatste hand leggen aan deals en dat er geen contracten zijn getekend. Dat is waarschijnlijk de reden waarom er nog geen officiële aankondiging is.

Er is een aanzienlijke stimulans voor TikTok om te slagen in live winkelen, dus we zien dat het bedrijf deze inspanning blijft voortzetten.

Terwijl merken en influencers geld verdienen door merchandise te verkopen, verdient TikTok een commissie voor elke aankoop. De live shopping gok heeft het potentieel om dividend uit te keren.

Online winkelen is een enorme hit in China, waar de jaarlijkse omzet in de honderden miljarden loopt, hoewel westerse consumenten niet op dezelfde manier hebben gereageerd.

Meta leert dit uit de eerste hand, aangezien het Facebook Live Shopping begin oktober sloot, en zei dat het kijkgedrag van consumenten verschuift naar korte video.

TikTok heeft de markt voor korte video’s al geblokkeerd. Nu wil het de leider zijn in direct shopping.

Zonder gevestigde concurrenten voor direct winkelen op sociale media, is er misschien geen beter moment voor TikTok om de Amerikaanse markt te betreden.

Wat dit voor bedrijven betekent, moet nog blijken. We weten niet of TikTok’s live shopping open zal staan ​​voor alle geïnteresseerde bedrijven of alleen voor beperkte merken.

We zullen waarschijnlijk meer te weten komen wanneer TikTok de details afrondt en een officiële aankondiging doet.

bronnen: Financial Times (1, 2, 3), Meta

Uitgelichte afbeelding: Chaay_Tee/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!