fbpx

TikTok introduceert meer manieren om organische inhoud te stimuleren met Promote

TikTok introduceert meer manieren om organische inhoud te stimuleren met Promote

Share This Post


TikTok heeft verschillende nieuwe targeting- en verbeteringsfuncties geïntroduceerd met Promote, waarmee gebruikers al hun bestaande TikTok-video’s met een paar simpele tikken in advertenties kunnen veranderen. Geplaatst op 8 februari 2023.

Deze nieuwe functies zijn ontworpen om TikTok-makers (waaronder influencers, adverteerders, merken en kleine bedrijven) te helpen verkeer naar hun profielen te leiden, hun doelgroepen te bereiken, de marketingbudgetten van hun makers te vergroten en kijkers om te zetten in potentiële klanten.

YouTube lanceerde gesponsorde video’s in november 2008 en Facebook lanceerde gesponsorde berichten in 2012. Dit is dus geen nieuw concept.

Maar het feit dat TikTok Promote-functies uitbreidt, is een teken dat makers meer manieren nodig hebben om hun video’s op het platform te pushen, vooral in de nasleep van de controverse die vorige maand losbarstte toen Forbes meldde: “De geheime knop van TikTok ‘warmt op’ kan iedereen viraal laten gaan.”

De nieuwe promotiefuncties geven TikTok-makers extra tools om hun gewenste communities te targeten en precies te kiezen hoe ze met hun advertenties kunnen omgaan, voor het geval TikTok-medewerkers besluiten om te stoppen met het handmatig vergroten van het bereik van video’s via een “opwarmknop” die het bedoelde algoritme omzeilt. . om de TikTok-ervaring kracht bij te zetten.

Promote’s nieuwe feature suite

Meer profielweergaven

Met het nieuwe doel “meer profielweergaven” kunnen adverteerders verkeer rechtstreeks naar hun TikTok-profiel leiden.

Met deze nieuwe call-to-action hebben merken meer manieren om hun verhaal te vertellen of een reeks producten of diensten onder de aandacht te brengen.

Promoot voor anderen

Met de nieuwe optie ‘Promoten voor anderen’ kunnen marketeers content, influencers of partners promoten.

Met deze nieuwe functie kunnen marketeers ook de video’s of LIVE-video’s van een maker promoten om het aantal weergaven voor hun doelgroep te vergroten.

Targeting op locatie

Er is een nieuwe optie voor locatietargeting naast de bestaande opties voor doelgroeptargeting op basis van geslacht, leeftijd en interesses van gebruikers.

Hierdoor kunnen kleine bedrijven met fysieke locaties zich rechtstreeks richten op hun lokale gemeenschap.

Meer berichten

Met het nieuwe doel “meer berichten” kunnen kleine bedrijven verkeer rechtstreeks naar hun TikTok-inbox leiden.

Dit biedt dienstverlenende bedrijven, B2B-merken en bedrijven die aangepaste bestellingen accepteren meer interactie met de klant om hun verkoop af te ronden.

Interview met BlitzMetrics-CEO Dennis Yu

Zoals ik al zei, is het promoten van je video’s geen nieuw concept.

Dus besloot ik Dennis Yu, CEO van BlitzMetrics en co-auteur van “The Definitive Guide to TikTok Advertising”, te interviewen.

Hij heeft $ 1 miljard uitgegeven aan Facebook-advertenties voor zijn bureaus en de bureaus die hij adviseert, en de makers van TikTok zullen zijn “Dollar per dag” -strategie willen weten.

Hier zijn mijn vragen en hun antwoorden.

Greg Jarboe: Vertel ons eerst over uw “Dollar per dag”-strategie.

Dennis jij: “Greg, zoals je weet, hebben we $ 1 miljard uitgegeven, voornamelijk aan Facebook-advertenties, waarbij we Dollar per dag gebruikten om de verkoop in alle drie de fasen van de trechter te stimuleren.

En we weten dat op Facebook, YouTube, Twitter, TikTok, Instagram en LinkedIn de campagnedoelen exact hetzelfde zijn, van bekendheid tot overweging tot conversie. Het zijn letterlijk dezelfde advertentiesystemen voor de hele dag, gebouwd met exact dezelfde campagnedoelen.”

GJ: Maar wat doe je nadat je zeven dagen lang een dollar per dag hebt uitgegeven om een ​​bepaalde post te promoten?

DY: “Ik kijk naar de analyses. Als het goed is, investeer ik nog eens 20-30 dagen $ 2 per dag. Ik zou misschien $ 10 per dag kunnen inzetten, maar ik sta toe dat dit ding in eerste instantie wordt getest. Juist.”

GJ: Dus wat vind je van de promotionele functies van TikTok?

DY: “Promoten bestaat al minstens een jaar (voor mij) en werkt net als promoten op Facebook. In plaats van $ 1 per dag, is het minimaal $ 5 per dag.”

GJ: Dus wat voor soort resultaten heb je gezien bij het promoten van TikTok-video’s?

DY: “Ik heb duizend berichten gepromoot over een aantal accounts om de prestaties per doel te testen (zie screenshots).”

TikTok introduceert meer manieren om organische inhoud te stimuleren met PromoteScreenshot van TikTok, februari 2023

“Videoweergaven zijn verreweg het meest effectief, met een halve cent per weergave tot drie cent per weergave, met een gemiddelde weergavetijd die vergelijkbaar is met organisch.

Dus als je video organisch goed presteerde, zal het boosten ervan “brandstof op het vuur gooien”. Maar als het pijn doet, zal geen enkele hoeveelheid geld het overwinnen.”

GJ: Heb je recente voorbeelden die je kunt delen?

DY: “Bekijk screenshots van een gepromoot bericht dat ik zojuist heb geplaatst en dat ik vijf keer opnieuw heb gepromoot.”

TikTok introduceert meer manieren om organische inhoud te stimuleren met PromoteScreenshot van TikTok, februari 2023

“Merk op dat de video vertelt hoeveel een piloot verdient, maar Alex draagt ​​geen uniform of staat niet voor een vliegtuig.”

TikTok introduceert meer manieren om organische inhoud te stimuleren met PromoteScreenshot van TikTok, februari 2023

“Maar de opmerkingen zijn van piloten, ook al kan ik geen piloten targeten.”

TikTok introduceert meer manieren om organische inhoud te stimuleren met PromoteScreenshot van TikTok, februari 2023

“Het algoritme van TikTok is zo goed. Dus als je geweldige inhoud hebt, stop er dan gewoon geld in om er meer van te krijgen.

TikTok introduceert meer manieren om organische inhoud te stimuleren met PromoteScreenshot van TikTok, februari 2023

GJ: Heb je nog laatste gedachten of advies dat je wilt delen?

DY: “De kosten van TikTok-videoadvertenties zijn een derde van die van Facebook, omdat de vraag van de adverteerder het verkeer nog niet heeft bereikt.

Dus iedereen die succes heeft gehad op Facebook, zou zijn campagnes naar TikTok moeten brengen om ervan te profiteren, zolang ze maar verticale video hebben.

TikTok heeft zijn advertentiesysteem opzettelijk ontworpen om bekend te zijn bij mensen die Facebook-advertenties uitvoeren; hun teams hebben het me verteld.”

Opmerking van de uitgever: Het interview is licht bewerkt voor duidelijkheid, beknoptheid en naleving van onze redactionele richtlijnen. De meningen van de geïnterviewde in deze column zijn zijn of haar eigen mening en vertegenwoordigen niet noodzakelijkerwijs de mening van Search Engine Journal.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Phoenix 1319/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!