TikTok heeft een nieuwe manier aangekondigd waarop makers geld kunnen verdienen met hun inhoud: TikTok Series.
Met Series kunnen videomakers verzamelingen video’s achter een betaalmuur plaatsen. TikTok-gebruikers die video’s uit de serie willen bekijken, moeten betalen om toegang te krijgen via videolinks of het profiel van de maker.
Makers kunnen hun prijzen bepalen op basis van de relatie die ze met hun publiek willen opbouwen. Makers kunnen de beste prijs voor hun inhoud bepalen door na te gaan bij andere makers in hun niche die vergelijkbare premiuminhoud aanbieden.
Verzamelingen van video’s van 20 minuten via de TikTok-serie
In tegenstelling tot standaard TikTok-video’s, die tot 10 minuten lang kunnen zijn, kunnen video’s uit de TikTok-serie tot 20 minuten lang zijn. Makers kunnen maximaal 80 video’s opnemen in een TikTok-serie.
Hierdoor kunnen videomakers inkomsten genereren met hun videogidsen en stapsgewijze zelfstudies. Voorbeelden van TikTok zijn een reeks directe toegang tot Excel, effectieve trainingen en de nieuwste recepten voor gebakken havermout.
Ondernemers en bedrijven die profiteren van digitale cursussen, online evenementen en webinars zouden TikTok kunnen gebruiken als een extra platform om inkomsten te genereren voor hun premium content.
Wie komt in aanmerking voor de TikTok-serie?
De TikTok-serie is alleen beschikbaar voor geselecteerde makers die voldoen aan de deelnamevereisten: minimaal 18 jaar oud zijn, een account van meer dan 30 dagen hebben en een account met een goede reputatie hebben.
Bovendien vereisen de programma’s voor het genereren van inkomsten van TikTok dat makers in de afgelopen 30 dagen minimaal 1.000 tot 10.000 volgers en 1.000 tot 100.000 videoweergaven hebben. LIVE-programma’s voor het genereren van inkomsten vereisen ook dat videomakers in de afgelopen 28 dagen ten minste 30 minuten LIVE hebben doorgebracht.
Zie Creator Tools in de TikTok-app om te zien of je TikTok in aanmerking komt voor het genereren van inkomsten. Daar zou u de programma’s voor het genereren van inkomsten moeten zien die voor u beschikbaar zijn. U kunt de geschiktheidsvereisten voor elk programma bekijken en toepassen op de vereisten die het beste bij uw accountgrootte en inhoud passen.
Accounts beheerd door de overheid, politici of politieke partijen komen niet in aanmerking voor de meeste TikTok-programma’s voor het genereren van inkomsten.
Creators moeten zich strikt houden aan de richtlijnen van de community, aangezien video’s door de beveiligingsmoderatie moeten komen, anders lopen ze het risico gedemoniseerd te worden.
Nieuws van de maker van TikTok
TikTok heeft onlangs zijn audiobibliotheek geüpdatet met Sounds for Business om het voor kleine bedrijven gemakkelijker te maken om inhoud te maken. Hiermee kunt u gelicentieerde muziek selecteren voor commercieel gebruik in video’s en advertentie-inhoud.
Wanneer je de audiobibliotheek bezoekt, kun je de resultaten filteren om alleen gelicentieerde audio weer te geven voor video’s uit de TikTok-serie.
Screenshot van TikTok, maart 2023
Het is belangrijk op te merken dat commerciële audio van TikTok niet werkt voor video’s uit de TikTok-serie. Als je de verkeerde audio kiest, kan de audio uit je video’s waarmee inkomsten worden gegenereerd, worden verwijderd. Hoewel je de audio kunt vervangen als dit gebeurt, moet je alles vervangen, inclusief de sprekende delen.
Amerikaanse makers die voor inkomsten afhankelijk zijn van TikTok, moeten zich er ook van bewust zijn dat de Amerikaanse regering werkt aan een mogelijk verbod op de app die wordt gebruikt door meer dan 113 miljoen Amerikanen en meer dan een miljard mensen over de hele wereld
De RESTRICT-wet zou de minister van Handel in staat stellen samen te werken met de directeur van de nationale inlichtingendienst om technologie te beoordelen van buitenlandse tegenstanders die de nationale veiligheid zouden kunnen bedreigen. Met TikTok zouden ze moeten aantonen dat de app niet voldoet aan zijn privacybeleid met betrekking tot de gegevens die hij verzamelt, deelt en bewaart van de gebruikers van de app.
Uitgelichte afbeelding: Mechaniq / Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!