fbpx

TikTok-medewerkers kunnen beslissen wat viraal gaat

TikTok-medewerkers kunnen beslissen wat viraal gaat

Share This Post


TikTok heeft bevestigd dat medewerkers bepaalde video’s handmatig op het platform kunnen promoten om een ​​bepaald aantal videoviews te garanderen.

TikTok, voor het eerst gerapporteerd door Forbes, heeft bevestigd dat sommige van zijn werknemers video’s kunnen stimuleren om “beroemdheden en opkomende makers uit de TikTok-gemeenschap te laten zien”.

Dit wordt bereikt door middel van een zogenaamde “opwarmknop”, die het algoritme omzeilt dat bedoeld is om de TikTok-ervaring een boost te geven.

Achtergrondmanipulatie kan viraliteit stimuleren

Zes huidige en voormalige werknemers van TikTok en het Chinese moederbedrijf ByteDance, werkzaam in de Verenigde Staten, zouden volgens het onderzoek van Forbes mogelijk het bereik van specifieke video’s kunstmatig vergroten.

In een “Mint Heating Playbook”, een intern document verkregen door Forbes, verklaarde ByteDance: “De verwarmingsfunctie verwijst naar het verhogen van de video’s op het For You-kanaal door tussenkomst van de operatie om een ​​bepaald aantal videoweergaven te bereiken”.

Dit is in tegenspraak met hoe TikTok eerder beweerde dat zijn aanbevelingsfeed werkt door een algoritme te gebruiken om een ​​gepersonaliseerde feed te creëren voor de interesses van elke gebruiker.

De verwarming wordt zogenaamd gebruikt om verenigingen aan te moedigen

Volgens Forbes-bronnen bouwt dit proces zakelijke relaties op en trekt het influencers en merken aan.

“We promoten enkele video’s om de inhoudservaring te diversifiëren en beroemdheden en opkomende videomakers kennis te laten maken met de TikTok-gemeenschap”, vertelde TikTok-woordvoerder Jamie Favazza aan Forbes. “Slechts een paar mensen, gevestigd in de VS, hebben de mogelijkheid om inhoud goed te keuren voor promotie in de VS, en die inhoud vertegenwoordigt ongeveer 0,002% van de video’s in For You-feeds.”

Volgens de MINT-krant zijn populaire video’s echter goed voor ongeveer 1-2% van de dagelijkse videoweergaven.

Beeldmanipulatie is een vrij gebruikelijke praktijk

Volgens Brent Csutoras, een expert op het gebied van digitale marketing en mede-oprichter en managing partner van Alpha Brand Media, het moederbedrijf van Search Engine Journal, komt dit soort manipulatie achter de schermen vaker voor dan de platforms toestaan, en heeft het er vaak toe geleid misbruiken. .

“Hoewel het niet ongebruikelijk is dat sociale-mediaplatforms personeelsacties gebruiken, geven ze bepaalde ‘hoofdgebruikers’ de mogelijkheid om meer invloed te hebben of zelfs de integratie van inhoud in uw kanalen te forceren (hetzij door advertenties, door gedwongen of algoritmische factoren), TikTok is lange tijd een bedrijf geweest dat de impact van deze beslissingen op het vertrouwen van zijn gebruikers lijkt te negeren, vooral wanneer ze achter gesloten deuren en zonder uitleg worden genomen”, aldus Csutoras.

“In elk scenario waarin een individu of een groep individuen actie kan ondernemen die de zichtbaarheid van inhoud op een platform beïnvloedt, of het nu gaat om sociale media of zoekmachines, hebben we sterke tegenwerking en misbruik van gebruikers gezien.”

Uitgelichte afbeelding: Roman Samborskyi/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!