Wist je dat er 1 miljard actieve gebruikers zijn op TikTok?
Alleen al in de VS zijn er 136,5 miljoen gebruikers waarmee u contact kunt opnemen als onderdeel van uw socialemediamarketing.
Dat gezegd hebbende, het is moeilijk om zelfs maar zes seconden aandacht vast te houden terwijl trends komen en gaan.
Waar kun je beginnen?
Wat u moet weten over TikTok-marketing: het is gemakkelijk om een video te maken, maar moeilijk om op te vallen.
Het is gemakkelijk (en gratis) om toegang te krijgen tot de TikTok Creative Hub for Business, maar je verspilt uren en uren aan het zoeken naar TikToks die jouw merk zou kunnen evenaren.
Maar het is ook gemakkelijk om te verdwalen in de shuffle als je nieuw bent bij de app. Moet je naar de beste hashtags, liedjes, makers of video’s kijken?
Bovendien verandert TikTok periodiek functies op zijn platform (zoals hoe het het tabblad Ontdekken heeft verwijderd en het tabblad Vrienden heeft geprobeerd), waardoor marketeers op sociale media en gewone gebruikers overal ongelukkig zijn.
Dus als je je verloren en gefrustreerd voelt, zijn hier 5 TikTok-trends deze winter om je volgende virale video te inspireren.
Opmerking: deze lijst wordt regelmatig bijgewerkt, dus houd deze bij de favorieten voor de top vijf trends in Amerika op hun hoogtepunt.
Trend #1: Magnetron Popcorn
“It’s corn” is zo afgelopen seizoen. Deze nieuwe trend omvat het combineren van de “Microwave Popcorn”-soundclip met een eenvoudige tutorial, meestal iets dat voor het publiek duidelijk zou moeten zijn.
Hoewel het enigszins sarcastisch van toon is, is het zeker vermakelijk als educatieve video.
U kunt het gebruiken om te benadrukken hoe uw bedrijf nieuwe werknemers opleidt, om uit te leggen hoe een dienst werkt (wat een B2B-kans zou kunnen zijn), of om te laten zien dat solo-ouderschap verkeerd is gegaan.
Je kunt ook je professionele vaardigheden als leraar, influencer, gamer of welke baan dan ook benadrukken.
Er zijn veel manieren om hier creatief te zijn.
Bekijk dit voorbeeld van “branding” van deze trend van een lokale ijs- en sandwichmedewerker die een nieuw personeelslid traint.
Trendnr. 2: Het is tijd
Het is die tijd van het jaar (alweer!).
Deze trend draait om de kenmerkende stem van Mariah Carey aan het begin van de populaire hit: “All I Want For Christmas Is You.”
Het aanstekelijke geluid is perfect voor makers om een aankomend evenement te spawnen!
Laat je publiek weten hoe enthousiast je bent, of het nu gaat om de seizoensuitverkoop van je onlinewinkel, een peperkoekrecept of een nieuw winterproduct.
Bekijk hier dit leuke gebruik van een plantbare potloodclip.
Trend #3: #hetisnietzoslecht
Hier is een creatieve manier om te zeggen: “Het spijt me, het spijt me niet.”
Deze hashtag-trend bevat een geluidsfragment van Yves V en Ilkay Sencan’s “Not So Bad” refrein (of Millennials zullen het deuntje herkennen van Dido’s hit “Thank You” uit 1998).
Gebruik het om te klagen over iets onbeduidends (gebruik een zin in gewone tekst) en maak aan het einde een handgebaar alsof je de “kleinste viool ter wereld” speelt, Mr. SpongeBob Krabs.
Maak grapjes over de “grootste problemen” van uw branche en rol met uw ogen.
Het is ook leuk om te gebruiken als een klap voor trollen in het opmerkingengedeelte. Tot slot is het ook een mooie gelegenheid om uw huisdieren voor te stellen (zoals dit voorbeeld)!
Trend #4: #woensdag
Netflix’s Wednesday Addams Dance is een ding (bedoelde woordspeling) geworden op het platform.
Kleed je in het zwart en zwaai met je handen alsof je geen interactie met je fans wilt.
Make-up- en modemerken, let op.
Het is een goede kans om te pronken met je doe-het-zelfvaardigheden – toeschouwers zijn onder de indruk als het je lukt om hun monochrome uiterlijk, schattige onhandige bewegingen en niet-knipperende blik te kopiëren.
Trend #5: Rudolph het rendier met de rode neus
Van uw adventskalenders met uw merknaam tot heerlijke rendiertaarten, dit is het seizoen om uw kerstsfeer los te laten!
Combineer deze met alles met een rendierthema terwijl het aftellen naar Kerstmis doorgaat.
Op rendieren geïnspireerde make-uptutorial, rendiermelkkunst, rendiertaart, geweinagelkunst en zelfs puppy’s die een rendierkostuum dragen – de lijst gaat maar door!
Verras uw publiek met dit nostalgische deuntje en u zult waarschijnlijk worden beloond met een enthousiaste aanhang.
En dat is een omhulsel voor wintertrends die op hun hoogtepunt zijn.
Hoewel we hebben geprobeerd een variëteit te vinden die bij de meeste merken past, past niet alles bij uw merk.
In dit geval raden we je aan om te leren hoe je TikTok Search gebruikt om op de hoogte te blijven van veranderende trends.
Probeer TikTok Pulse, waarmee uw advertenties op het platform ook kunnen worden weergegeven op de Voor u-pagina van een gebruiker.
Het kan ook geen kwaad om TikTok Insights te gebruiken om meer te weten te komen over je publiek en je volgende live of niet-live video te plannen met de huidige trends.
Laat u inspireren door anderen die deze onderwerpen hebben geüpload en ontwikkel een creatieve korte video die uw identiteit vastlegt.
Wees consistent en zie hoe je volgers in de loop van de tijd groeien. Fijne vakantie!
Meer middelen:
Uitgelichte afbeelding: Roman Samborskyi/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!