fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Titelwijzigingen in Google Zoeken veroorzaken onrust; Dagelijks overzicht van woensdag

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.

Goedemorgen, Marketeers, Google heeft de afgelopen week een kleine wijziging aangebracht die van invloed was op enkele van de klikbare titels in de fragmenten van zoekresultaten, en sommige SEO's en marketeers hebben het moeilijk met de wijziging.

Al meer dan tien jaar laat Google de titeltag in de metadata van uw pagina vaak niet zien als de klikbare link in de zoekresultaten van Google. Maar er is vorige week iets veranderd met hoe en wanneer Google de title-tag toont versus headers of andere inhoud van de pagina of links. En met die verandering zorgt het voor veel onrust onder de SEO-gemeenschap.

Zowel Brodie Clark als Lily Ray hebben dit zeer gedetailleerd beschreven, en ik heb beschreven wanneer dit gebeurde, namelijk op 17 augustus , en hoe het los staat van de op passages gebaseerde rangschikking. Maar wees gerust, Google heeft de feedback gehoord en verzamelt voorbeelden van wanneer deze titels niet kloppen. Danny Sullivan zei zelfs dat dit zou kunnen leiden tot meer controle binnen Google Search Console zodat we onze titels in de zoekresultaten van Google beter kunnen beheren. Wie weet of dat gaat gebeuren? Andrew Charlton kwam met een leuke tool om je te laten zien hoe Google je title-tags verandert – houd er rekening mee dat veel van de titel-tag-wijzigingen afhankelijk zijn van de zoekopdracht.

Mijn advies: dit lijkt geen grote verandering te zijn. We hebben al gezien dat Google onze title-tags niet eerder gebruikt en als SEO's zijn we geweldig in het omgaan met veranderingen. We zullen dit aanpassen en in de toekomst in ons voordeel gebruiken.

Barry Schwartz,
Mijn titel verandert veel

Google Ads leek afgelopen vrijdag een bug te hebben met Google Shopping in sommige regio's, zoals het VK, waar de winkelvermeldingen niet werden weergegeven. Sommige adverteerders beweerden dat hun vermeldingen daalden met meer dan 90%, ja, 90% vertoningsdalingen voor Google Shopping-campagnes.

Het aantal vertoningen en uitgaven is gedaald in Smart Shopping voor veel Britse adverteerders vanaf 20 augustus 2021. "Een groot deel van de in het VK gevestigde adverteerders hebben sinds vrijdag de 20e een daling gezien in vertoningen, kosten en inkomsten voor hun PLA-campagnes", tweette PPCer Liam Waden. Google Ads Platinum-productexpert Emmanuel Flossie heeft op de forums gepost dat het een bekend probleem is.

Waarom het ons iets kan schelen. "Ervan uitgaande dat het wordt opgelost, moet u er rekening mee houden dat biedstrategieën waarschijnlijk worden beïnvloed en mogelijk opnieuw in de leerfase terechtkomen", tweette Wade in de eerste thread. Als uw accounts of campagnes door dit probleem zijn getroffen, is het van cruciaal belang om klanten en belanghebbenden te laten weten dat deze wijziging een fout is in hun statistieken en niet wijst op andere problemen. Het zou ook nuttig zijn om deze wijziging in Google Analytics te annoteren, zodat eventuele KPI's in toekomstige rapporten kunnen worden vermeld. De bug zorgt er ook voor dat adverteerders vraagtekens zetten bij de machine learning en automatisering die achter de schermen in advertenties plaatsvinden. Let op, dit was dinsdag laat in de middag opgelost, dus alles zou nu goed moeten zijn.

Lees hier meer.

Google link spam-update is eindelijk klaar met uitrollen

Een volledige maand nadat Google aanvankelijk begon met het uitrollen van de link-spam-update, heeft het bedrijf eindelijk bevestigd dat de update voltooid is. Google zei aanvankelijk dat deze update slechts twee weken zou duren. Nu, een volledige maand nadat het was aangekondigd, zei Danny Sullivan van Google via het Search Liaison-account "de link-spam-update is nu voltooid."

Waarom het ons iets kan schelen. Dit kan voor u of uw klanten moeilijk te lokaliseren zijn, aangezien het een maand duurde om volledig uit te rollen. Maar als u de afgelopen maand veranderingen in uw ranglijst ziet, misschien in belangrijke mate, kan dit te maken hebben met deze nieuwe link-spam-update. Zorg ervoor dat uw links natuurlijk zijn en in overeenstemming zijn met de webmasterrichtlijnen van Google. Werk aan het verbeteren van uw site, zodat deze in de loop van de tijd vanzelf nieuwe links kan aantrekken.

Lees hier meer.

Google Ads rolt een nieuw campagne-configuratiescherm uit

Google Ads introduceert een nieuw configuratiescherm voor advertentiecampagnes met de stappen om uw campagnes in te stellen aan de linkerkant van het scherm, in plaats van aan de bovenkant van het scherm. Dit lijkt nu breed uit te rollen en kan sommige adverteerders verrassen die gewend zijn aan de oudere versie van dit scherm.

Sommige adverteerders zijn, zoals u zich kunt voorstellen, geen fan van deze verandering. Het zorgde ervoor dat veel dierenartsen in de branche een dubbele poging deden en het vertraagde hun proces van het opzetten van nieuwe campagnes in Google Ads. We vermoeden wel dat adverteerders zich in de loop van de tijd snel zullen aanpassen aan dit nieuwe scherm.

Waarom het ons iets kan schelen. Wees niet verbaasd als u dit nieuwe configuratiescherm voor de Google Ads-campagne ziet. Misschien heb je dezelfde reactie als veel van je collega's waar het nu langer duurt om de campagnes op te zetten omdat je niet gewend bent aan waar de dingen zijn verplaatst. Maar u zult snel de verandering leren en in een mum van tijd nieuwe campagnes kunnen starten.

Nieuwe opties voor automatisch optimaliseren van Google AdSense

Google AdSense heeft drie nieuwe instellingen toegevoegd om functies in uw experimenten automatisch te optimaliseren. Deze nieuwe methoden omvatten het selecteren van verkeer, het blokkeren van een stijl en het blokkeren van een experiment.

  • Verkeer selecteren : selecteer het percentage gebruikers aan wie u optimalisatie-experimenten wilt weergeven.
  • Een stijl blokkeren : verwijder een advertentiestijl waarvan u niet wilt dat experimenten met automatische optimalisatie worden uitgevoerd. (Alleen AdSense voor zoeken)
  • Een experiment blokkeren : verwijder typen optimalisatie-experimenten die u niet op uw site wilt hebben, bijvoorbeeld:
    • Vignet-advertenties en ankeradvertenties (AdSense voor inhoud)
    • Standaardsjablonen, winkelsjablonen en zoektermen (AdSense voor zoeken).

Waarom het ons iets kan schelen. Uitgevers, het is waarschijnlijk de moeite waard om enkele van deze nieuwe opties voor automatisch optimaliseren voor uw Google AdSense-advertenties te testen en te kijken of ze invloed hebben op uw inkomsten. U kunt meer lezen over hoe deze op te zetten leren hier .

Aangepaste statistieken in Google Ads, heeft COVID de SEO veranderd en wordt Crunchbase gekraakt

Aangepaste Google Ads-statistieken . Google heeft de toevoeging aangekondigd van vier nieuwe statistieken , waaronder het vertoningspercentage van het zoeknetwerk, het vertoningspercentage van klikken, het vertoningspercentage van het display en alle statistieken voor telefoongesprekken.

Poll: Heeft COVID SEO veranderd? J. Turnbull vroeg op Twitter: " heeft COVID de manier veranderd waarop we SEO doen? ” 52,5% zei nee, COVID heeft de manier waarop we SEO doen niet veranderd. 216% zei ja, COVID heeft de manier waarop we SEO doen veranderd. En 22% zei: "het hangt ervan af."

Google crunches Crunchbase . Uit gegevens van FiveBlocks blijkt dat Google sinds afgelopen donderdag 19 augustus een stuk minder vaak resultaten van Crunchbase laat zien . Waarom? We weten het niet zeker, maar dat is wat de gegevens laten zien.

We hebben onze keuzes op internet samengesteld, zodat u uw feedlezer kunt stopzetten.


Over de auteur

Barry Schwartz een bijdragende redacteur van Search Engine Land en een lid van het programmeerteam voor SMX-evenementen. Hij is eigenaar van RustyBrick , een in New York gevestigd webadviesbureau. Hij runt ook Search Engine Roundtable , een populaire zoekblog over zeer geavanceerde SEM-onderwerpen. Barry's persoonlijke blog heet Cartoon Barry en hij is hier op Twitter te volgen.

More To Explore