fbpx

Top 10 essentiële strategieën voor website-optimalisatie

Top 10 essentiële strategieën voor website-optimalisatie

Share This Post


Google werd 24 jaar geleden officieel gelanceerd in 1998.

Sindsdien is er veel veranderd, maar één ding is hetzelfde gebleven. Als je je simpelweg richt op de basis, kun je online nog steeds heel succesvol zijn.

Natuurlijk zijn de basisprincipes van 2022 heel anders dan de basisprincipes van 1998. Het is gemakkelijk om overweldigd en afgeleid te raken. Het is nog nooit zo belangrijk geweest om gedisciplineerd te zijn in uw benadering van SEO.

De voor de hand liggende vraag is dus: op welke factoren moet u zich concentreren? Hoe kun je de ranking verhogen? Hoe kan iemand verkeer genereren in zo’n competitieve omgeving?

In dit bericht wordt ingegaan op welke factoren het meeste gewicht in de schaal leggen en hoe u voor elke factor kunt optimaliseren.

1. Zoekintentie

Naarmate machine learning, kunstmatige intelligentie en deep learning blijven evolueren, zullen ze allemaal meer gewicht krijgen in het kernalgoritme van Google.

Het uiteindelijke doel van Google is om de context van een bepaalde zoekopdracht te begrijpen en resultaten te leveren die consistent zijn met de bedoeling van de gebruiker. Dit maakt geavanceerd zoekwoordonderzoek en zoekwoordselectie belangrijker dan ooit.

Voordat u tijd en middelen besteedt aan het proberen te rangschikken voor een zin, moet u kijken naar de websites die momenteel bovenaan de SERP’s voor die zin staan.

De contextuele relevantie van een zoekwoord moet overeenkomen met een zoekopdracht. Er zullen enkele zoekwoorden en zoekopdrachten zijn die er zullen zijn onmogelijk te classificeren.

Als Google bijvoorbeeld heeft vastgesteld dat mensen die zoeken naar ‘Letselschadeadvocaat [insert city]U wilt een lijst met advocaten om uit te kiezen, dan verschijnen er bovenaan de SERP’s een aantal vertrouwde juridische mappen.

Een enkel individu of bedrijf zal deze mappen niet vervangen. In deze gevallen moet u uw strategie verfijnen.

2. Technische SEO

De basis van technische SEO is het hebben van een solide website-architectuur.

Je kunt niet zomaar een willekeurige verzameling pagina’s en berichten publiceren. Een SEO-vriendelijke site-architectuur leidt gebruikers door uw hele site i het voor Google gemakkelijker maken om uw pagina’s te crawlen en te indexeren.

Zodra u de juiste architectuur heeft, is het tijd om een ​​technische of SEO-audit uit te voeren.

Dankzij de vele beschikbare SEO-tools is een SEO-audit niet langer een ontmoedigende taak. Dat gezegd hebbende, de sleutel is weten hoe de verstrekte gegevens moeten worden geïnterpreteerd en wat ermee te doen.

Om aan de slag te gaan, moet u het volgende controleren en eventuele gevonden problemen oplossen:

Controleer op statuscodefouten en corrigeer deze. Controleer de robot.txt op fouten. Optimaliseer indien nodig. Controleer de indexering van uw site met Google Search Console. Controleer en los eventuele ontdekte problemen op. Herstel dubbele titeltags en dubbele metabeschrijvingen. Controleer de inhoud van uw website. Controleer verkeersstatistieken in Google Analytics. Overweeg slecht presterende inhoud te verbeteren of in te korten. Corrigeer verbroken koppelingen. Deze zijn een vijand van de gebruikerservaring en mogelijk van rankings. Dien uw XML-sitemap in bij Google met behulp van Google Search Console.

3. Gebruikerservaring

User experience (UX) richt zich op het verkrijgen van informatie over gebruikers, hun behoeften, hun waarden, hun mogelijkheden en hun beperkingen.

UX houdt ook rekening met zakelijke doelen en doelstellingen. UX best practices richten zich op het verbeteren van de kwaliteit van de gebruikerservaring.

Volgens Peter Morville zijn de factoren die UX beïnvloeden onder meer:

Bruikbaar: Uw inhoud moet uniek zijn en in een behoefte voorzien.
Bruikbaar: Uw website moet gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te navigeren zijn.
Wenselijk: Je designelementen en branding moeten emotie en waardering oproepen.
vindbaar: Integreer ontwerp- en navigatie-elementen om het voor gebruikers gemakkelijk te maken om te vinden wat ze nodig hebben.
Beschikbaar: Inhoud moet voor iedereen toegankelijk zijn, ook voor de 12,7% van de bevolking met een handicap.
Geloofwaardig: Uw site moet betrouwbaar zijn, zodat gebruikers u kunnen vertrouwen.
waardevol: Uw site moet waarde bieden aan de gebruiker in termen van ervaring en aan het bedrijf in termen van positieve ROI.

Multivariate en A/B-testen zijn de beste manier om te meten en een betere ervaring voor websitegebruikers te creëren. Multivariate tests zijn het beste bij het overwegen van complexe veranderingen.

Er kunnen veel verschillende elementen worden opgenomen en getest om te zien hoe ze allemaal samenwerken. A/B-testen daarentegen zullen twee verschillende elementen van uw site vergelijken om te bepalen welke het beste werkt.

4. Mobiel eerst

Google is in maart 2018 officieel begonnen met het uitrollen van de mobiele index. Slimme marketeers kozen al lang voor de officiële lancering voor een mobiele aanpak.

Volgens Google Centraal zoeken:

“Noch mobiele compatibiliteit, noch een mobiel-responsief ontwerp zijn vereisten voor mobiele indexering. Pagina’s zonder mobiele versie werken nog steeds op mobiel en kunnen worden gebruikt voor indexering. Dat gezegd hebbende, het is tijd om alleen van desktop over te stappen en mobiel te omarmen :)”

Hier zijn enkele basisprincipes om uw site mobielvriendelijk te maken:

Maak uw site responsief voor elk apparaat, of het nu een desktop, mobiel of tablet is. Vergroot altijd uw afbeeldingen bij gebruik van responsief ontwerp, vooral voor mobiele gebruikers. Gebruik korte metatitels. Ze zijn gemakkelijker te lezen op mobiele apparaten. Vermijd pop-ups die uw inhoud bedekken en voorkomen dat bezoekers zien waar uw inhoud over gaat. Minder kan meer zijn op mobiel. In een mobiele wereld staat content met een lange vorm niet noodzakelijkerwijs gelijk aan meer verkeer en betere rankings. Gebruik je mobiele telefoon niet als excuus om je te verstoppen. Gebruikers en zoekmachines moeten dezelfde inhoud zien.

5. Kernwebvitaliteit

In juli 2021 is de Page Experience Update geïmplementeerd en deze is nu ingebouwd in het kernalgoritme van Google als rankingfactor.

Zoals de naam al doet vermoeden, is het Core Web Vitals-initiatief ontworpen om de statistieken te kwantificeren die essentieel zijn voor een gezonde website. Dit is in overeenstemming met de inzet van Google om de beste gebruikerservaring te bieden.

Volgens Google vormen “de laadervaring, interactiviteit en visuele stabiliteit van pagina-inhoud en gecombineerd de basis van Core Web Vitals.”

Elk van deze statistieken:

Het richt zich op een uniek aspect van de gebruikerservaring. Het is meetbaar en kwantificeerbaar voor een objectieve bepaling van het resultaat.

Tools om de fundamentele vitale waarden van het web te meten:

PageSpeed ​​​​​​Inzichten: Het meet zowel mobiele als desktopprestaties en geeft aanbevelingen voor verbetering.
Vuurtoren: Een geautomatiseerde open source-tool ontwikkeld door Google om ontwikkelaars te helpen de kwaliteit van webpagina’s te verbeteren. Het heeft verschillende functies die niet beschikbaar zijn in PageSpeed ​​Insights, waaronder enkele SEO-controles.
Zoekconsole: Er is nu een Core Web Vitals-rapport opgenomen in GSC, waarin de URL-prestaties worden weergegeven, gegroepeerd op status, statistiektype en URL-groep.

6. Schema

Overzichtsopmaak, eenmaal toegevoegd aan een webpagina, creëert een rijk fragment – een verbeterde beschrijving die in zoekresultaten verschijnt.

Alle grote zoekmachines, waaronder Google, Yahoo, Bing en Yandex, ondersteunen het gebruik van microdata. De echte waarde van schema is dat het context kan geven aan een webpagina en de zoekervaring kan verbeteren.

Er is geen bewijs dat het toevoegen van schema’s enige invloed heeft op SERP’s.

Hieronder staan ​​​​enkele van de meest populaire toepassingen van het schema

Als je het idee om een ​​overzicht aan een pagina toe te voegen intimiderend vindt, zou je dat niet moeten doen. De regeling is vrij eenvoudig uit te voeren. Als u een WordPress-site heeft, zijn er verschillende plug-ins die dit voor u kunnen doen.

7. Contentmarketing

Er wordt voorspeld dat er dit jaar wereldwijd 97 zettabyte aan data zal worden gecreëerd, vastgelegd, gekopieerd en geconsumeerd.

Om dat in perspectief te plaatsen: dat is het equivalent van 18,7 biljoen nummers of 3168 jaar HD-video per dag.

De uitdaging om door de rommel heen te breken zal met het verstrijken van de tijd exponentieel moeilijker worden.

Om het te doen:

Creëer een contentcentrum in de vorm van een informatiecentrum. Vul uw informatiecentrum met een mix van nuttige, informatieve en vermakelijke inhoud. Schrijf “spokes”-stukken met betrekking tot uw informatiecentrum en link ernaar. Schrijf nieuwsartikelen met betrekking tot uw bron en link ernaar. vertel het verder Promoot uw nieuwsartikelen op sociale media. Grijp trending onderwerpen met betrekking tot uw inhoud. Promoot op sociale netwerken. Gebruik de camera van je smartphone. Afbeeldingen en video’s hebben de neiging om beter te converteren dan alleen tekst. Update verouderde en weinig bezochte inhoud.

8. Koppelingen bouwen

Links zijn nog steeds een van de belangrijkste ranking factoren.

In de loop der jaren is Google bedrevener geworden in het identificeren en devalueren van spamlinks, vooral na de release van Penguin 4.0. In dit geval blijft kwaliteit prevaleren boven kwantiteit.

De beste linkbuildingstrategieën voor 2022 zijn:

9. Veranderingen van bewijsstukken en documenten

U beheert wat u meet.

Een recente studie toonde aan dat minder dan 50% van de “geoptimaliseerde” pagina’s resulteert in meer klikken. Erger nog, 34% van de wijzigingen resulteerde in een afname van het aantal klikken!

Basisstappen voor SEO-testen:

Bepaal wat u test en waarom. Vorm een ​​hypothese. Wat verwacht u dat er gebeurt met uw wijzigingen? Documenteer uw bewijs. Zorg ervoor dat het betrouwbaar kan worden gerepliceerd. Publiceer uw wijzigingen en dien vervolgens de URL’s in voor inspectie met Google Search Console. Voer de test lang genoeg uit om te bevestigen of uw hypothese juist is of niet. Documenteer uw bevindingen en eventuele andere observaties, zoals wijzigingen die zijn aangebracht door concurrenten die de uitkomst kunnen beïnvloeden. Onderneem passende actie op basis van uw testresultaten.

Dit proces kan eenvoudig worden uitgevoerd en gedocumenteerd met behulp van een spreadsheet.

10. Monitoring en analyse van KPI’s

Volgens Roger Monti zijn de volgende de 9 belangrijkste SEO KPI’s om te overwegen:

Customer Lifetime Value (CLV). Efficiëntie van inhoud. Gemiddelde deelnametijd. Conversiedoelen op basis van percentages. Nauwkeurige zoekzichtbaarheid. Zichtbaarheid van het merk in de zoekresultaten. Nieuwe en terugkerende gebruikers. Gemiddelde tijd ter plaatse. Omzet per duizend (RPM) en gemiddelde positie.

Het ding om te onthouden over deze KPI’s is dat ze ervan afhankelijk zijn uw doelen en doelstellingen. Sommige zijn mogelijk van toepassing op uw situatie, andere niet.

Zie dit als een goed startpunt om te bepalen hoe u het succes van een campagne het beste kunt meten.

conclusie

Omdat internet geen vervaldatum heeft, worden er dagelijks tonnen informatie en verkeerde informatie weergegeven in verschillende zoekopdrachten.

Als je niet oppast, kan het toepassen van slecht of achterhaald advies desastreuze gevolgen hebben.

Doe jezelf een plezier en concentreer je op deze 10 essentiële zaken. Door dit te doen, bereidt u zich voor op succes op de lange termijn.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Rawpixel.com/Shutterstock





Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!