fbpx

Top 10 Google Optimize-alternatieven voor 2023

Top 10 Google Optimize-alternatieven voor 2023

Share This Post


Google Optimize, de freemium A/B-test- en analysetool van Google, komt er bovenop.

Google Optimize en zijn grotere bedrijfsversie, Optimize 360, zijn niet langer beschikbaar vanaf 30 september 2023. En plotseling zijn gebruikers op zoek naar een nieuwe test- en analysetool.

Om u te helpen bij de overstap naar een alternatieve tool, hebben we de top 10 van Google Optimize-alternatieven bekeken en hebben we een overzicht van elk om u te helpen de beste beslissing te nemen voor uw behoeften.

Wat zijn Google Optimize en Optimize 360?

Voor het eerst gelanceerd op 1 juni 2012, als Google Website Optimizer, is Google Optimize, zoals het bekend werd, een webtest- en analysetool.

Hiermee kunnen webmasters experimenteren met hun webpagina’s en varianten testen om te zien hoe goed ze werken voor bepaalde doelen.

Het bestaat uit twee hoofdelementen:

De bewerker – Een Chrome-plug-in, waarmee u de visuele HTML-elementen voor de test kunt wijzigen, inclusief knoppen, calls-to-action (CTA’s) en paginastructuur. Pas aangepast JavaScript toe op uw experimentregels en werk op verschillende apparaten.
De rapportagesuite – Door gegevens uit uw gekoppelde Google Analytics-account te gebruiken, krijgt u tastbare gegevens over deze experimenten.

Gecombineerd stellen ze webmasters in staat om nieuwe inhoud, ontwerpen en lay-outs A/B te testen op een subset van bezoekers.

Statistieken geven inzicht in wat werkt, waardoor website-eigenaren weloverwogen beslissingen kunnen nemen over hun pagina’s.

Vóór de komst van dit soort tools waren ontwerpers gedwongen om op instinct en gevoel te vertrouwen om te bepalen wat het beste werkt.

Met de gratis versie, Optimize, kunnen gebruikers maximaal 5 experimenten tegelijk uitvoeren, terwijl u met de betaalde versie, Optimize 360, meer dan 100 experimenten tegelijk kunt uitvoeren.

Waarom is Google Optimize Sunset?

Optimize-gebruikers waren kritisch over de functies van het platform, met name de gratis versie, die het aantal tests, doelstellingen, variabelen en looptijd van experimenten beperkt.

De gratis versie mist ook toegewijde klantenondersteuning en wordt ervan beschuldigd het aantal bezoekers op te drijven.

Het vereist ook de installatie van een anti-flikkeringsfragment dat de laadtijd kan beïnvloeden om ervoor te zorgen dat bezoekers geen vluchtige glimp van de originele pagina opvangen.

Deze problemen, evenals het algemene gebrek aan functies en services die klanten nodig hebben om te experimenteren, hebben ertoe geleid dat Google besloot om Optimize en Optimize 360 ​​te beëindigen.

In plaats daarvan is het begonnen te investeren in integraties van derden voor Google Analytics 4 die betere en effectievere oplossingen zullen bieden voor het testen van releases en het verbeteren van gebruikerservaringen.

De 10 beste alternatieven voor Google Optimize

Als u op zoek bent naar iets dat de functionaliteit van Google Optimize en Optimize 360 ​​biedt, zijn hier enkele alternatieven die u zou kunnen overwegen:

1. Converteer ervaringen

Convert Experiences, een snelle en flikkervrije versiebeheertool, biedt geavanceerde testopties zoals A/B, split, multi-variabele en multi-page testing.

Ervaring conversie toolScreenshot van Convert Experiences, februari 2023

Gebruikers kunnen zich met behulp van meer dan 40 filters op een zeer specifiek publiek richten en botsingspreventie voorkomt dat bezoekers aan meer dan één experiment tegelijk worden blootgesteld.

Gedeeltelijke lijst met functies:

Meer dan 90 integraties, waaronder Google Analytics. A/B-test. Visuele editor. Code-editor Verkeerstoewijzing. Preview-modus. Targeten op apparaat. Domeinoverschrijdend testen.

prijs: $ 99- $ 1.599/mnd.

2. VWO-toetsen

Met Visual Website Optimizer, of VWO-testen, kunnen gebruikers gebruikerservaringen creëren en testen zonder dat er diepgaande technische kennis nodig is.

VWO-toetsenScreenshot van VWO Toetsen, februari 2023

Met behulp van sjabloonwidgets en een visuele editor met aanwijzen en klikken (een code-editor is ook inbegrepen), is deze testtool ontworpen om prototyping en testen snel en gemakkelijk te maken.

Gedeeltelijke lijst met functies:

Uitgebreide integraties, waaronder Google Analytics en Adobe Analytics. Bayesiaanse machtsstatistieken. Gesegmenteerde resultaten. Parallelle laadtijd. Heatmaps en bezoekersregistraties. Vastleggen en archiveren van testresultaten. Kanban-borden. Volledige trechtertracking.

prijs: Gratis beperkte versie, betaalde versies beginnen bij $ 356 per maand.

3. Kameleon

Kameleoon is gericht op organisaties op ondernemingsniveau en biedt volledige experimenten in één optimalisatieoplossing.

Kameleon-toolScreenshot van Kameleoon, februari 2023

Door dieper te experimenteren met zowel gebruikerservaringen als veranderingen aan de serverzijde, kan uw webteam alle statistische gegevens op één plek bekijken.

HIPAA-gecertificeerd, het bevat ook uitgebreide privacyfuncties en een machine learning-model om de intentie van bezoekers te voorspellen en uw doelgroep nauwkeurig te segmenteren.

Gedeeltelijke lijst met functies:

Meer dan 30 integraties, waaronder Adobe en Google. Tools voor gegevensprivacy, beveiliging en toestemmingsbeheer. Visuele en code-editors. Dynamische verkeerstoewijzing Meer dan 45 segmentatiecriteria voor native doelgroepen. KPI-tracking.

prijs: op basis van offertes.

4. Zoho PageSense

Zoho PageSense is ontworpen om u te helpen begrijpen wat er op uw website werkt en hoe uw bezoekers omgaan met uw site. Zoho PageSense heeft een aantal tools voor tracking, analyse, optimalisatie en personalisatie.

Bezoek PageSenseZoho PageSense-screenshot, februari 2023

Naast contentoptimalisatie kunt u hiermee de effectiviteit van pop-ups, formulieren en vervolgkeuzelijsten analyseren.

In tegenstelling tot andere opties biedt het geen geavanceerde code-editor en is het testen beperkt tot 10 projecten met in totaal 50 doelen.

Gedeeltelijke lijst met functies:

Veel, waaronder Google Ads en Analytics. Tools voor trechteranalyse. Visuele warmtekaarten. Gesplitste URL en A/B-testen. Polling-functionaliteit. Aanpassingsmogelijkheden.

prijs: $12-780/maand, afhankelijk van functionaliteit en maandelijkse bezoekers.

5. AB Saborós

Een ander platform dat is ontworpen om marketing en groei te integreren met back-end producten en ontwikkeling, AB Tasty biedt een scala aan tools voor experimenten.

AB_LekkerScreenshot van AB Tasty, februari 2023

De marketingfunctionaliteit, waar de meeste mensen die op zoek zijn naar een Google Optimize-vervanging in geïnteresseerd zullen zijn, is een gebruiksvriendelijke, low-code manier om met verschillende wijzigingen te experimenteren en een website te optimaliseren.

Gedeeltelijke lijst met functies:

Integraties van derden. A/B- en multivariate testen. Verkeerstoewijzing AI-personalisatie. Datagestuurde targeting. Gedetailleerde campagnetriggers.

prijs: op basis van offertes.

6. Omniconvert Verkennen

Omniconvert Explore is speciaal ontworpen voor retailers en e-commercesites en biedt een verscheidenheid aan personalisatie- en targetingtools om u te helpen uw site te optimaliseren voor meer verkoop.

Omniconvert VerkennenOmniconvert Explore-screenshot, februari 2023

Het wordt gebruikt door meer dan 10.000 bedrijven en wordt geleverd met meer dan 100 overlay-sjablonen en een handige debugger voor experimenten.

Gedeeltelijke lijst met functies:

A/B-test. Webpersonalisatie. Enquête hulpmiddelen. CDN-cache-bypass. CSS- en JavaScript-editor. API-toegang. Bayesiaanse en frequentistische statistiek.

prijs: $390-12.430+/mnd. Aangepaste prijzen zijn beschikbaar.

7. Optimaliseer

Met drie producten die het hele testgamma bestrijken, van planning tot het genereren van inkomsten, is Optimizely ontworpen om alle klantcontactpunten te optimaliseren.

optimaliserenScreenshot van Optimizely, februari 2023

Optimizely Experiment biedt dezelfde functionaliteit als Google Optimize en nog wat meer, waardoor u een wetenschappelijke benadering kunt volgen van bezoekerservaringen op verschillende kanalen en apparaten, met gegevens die elke 90 seconden worden vernieuwd.

Gedeeltelijke lijst met functies:

Lage en no-code proefopties. Functionaliteit voor inhoudsbeheer. Headless-API Realtime segmentatie en gevalideerde aannames op schaal. Ervaar levenscyclusbeheer. Functies en releases markeren. Samenwerkingsinstrumenten.

prijs: op basis van offertes.

8. Adobe-doel

De maker van Acrobat en InDesign biedt ook een publieksgerichte experimenteertool in de vorm van Adobe Target.

Met behulp van machine learning-algoritmen biedt het testen van gebruikerservaringen met kunstmatige intelligentie, terwijl het personalisatie en automatisering op schaal biedt.

Adobe-doelScreenshot van Adobe Target, februari 2023

Het wordt doorgaans gebruikt door organisaties op ondernemingsniveau en sluit naadloos aan op de analysetools van Adobe, maar is alleen beschikbaar als onderdeel van de Marketing Cloud van het bedrijf.

Gedeeltelijke lijst met functies:

Intuïtieve interface. A/B- en multivariate testen. Geautomatiseerde omnichannel personalisatie. AI-ondersteunde ervaringssegmentatie. Gelijktijdige uitvoering van meerdere testen.

prijs: op basis van offertes.

9. SiteSpect

SiteSpect is een experimenteer- en A/B-testtool die wordt gepresenteerd als een pionier in het veld.

Het is gericht op organisaties op ondernemingsniveau met veel siteverkeer en heeft tools voor marketeers, productmanagers, ontwikkelaars en netwerkoperaties.

SiteSpectScreenshot van SiteSpect, februari 2023

Al deze tools dienen om de conversiepercentages te verbeteren en de omzet te verhogen.

Gedeeltelijke lijst met functies:

Integraties van derden. A/B- en multivariate testen. Op AI gebaseerde gedrags- en contextuele begeleiding. Targeting per apparaat en omnichannel. Aanpassingstools voor grote volumes. Visuele editor. Geen flikkering. SEO-vriendelijk.

prijs: op basis van offertes.

10. OS DynamicYield-ervaring

Met DynamicYield Experience OS, een andere tool die is gericht op sites met een hoog volume, kunt u inhoud, aanbiedingen en producten algoritmisch afstemmen op individuele bezoekers van uw website.

Dynamische opbrengstSchermafbeelding DynamicYield Experience OS, februari 2023

Het werkt in teams en is ontworpen om u in staat te stellen een breed scala aan naadloze ervaringen te bieden en uw personalisatieprogramma af te stemmen op uw specifieke vakgebied en KPI’s.

Gedeeltelijke lijst met functies:

Agnostisch platform ontworpen om toekomstbestendig te zijn. A/B-test. Uitgebreid maatwerk in kanalen en contactpunten. Aanpasbaar aan uw behoeften. Voorspellend testen verbeteren met behulp van machine learning. Client-side en server-side tools. Uitgebreide ondersteuning en middelen.

prijs: op basis van offertes.

Tijd om verder te gaan met Google Optimize

Google Optimize was een handig hulpmiddel, maar met de einddatum in zicht, kun je niet tot het laatste moment wachten om te beslissen over de vervanging ervan.

En hoewel er tientallen opties beschikbaar zijn voor A/B-testen, zullen ze niet allemaal aan uw unieke behoeften voldoen.

Voordat u een beslissing neemt, moet u goed kijken hoe u momenteel Google Optimize of Optimize 360 ​​gebruikt. Kijk naar de functies die u het meest gebruikt, en naar de uitgebreide functionaliteit die u graag zou willen.

Evalueer vervolgens zorgvuldig uw opties om de beste testtools voor u te vinden.

Gelukkig bieden de meeste van de hier vermelde platforms een soort proefversie of demo, zodat u uit de eerste hand kunt zien wat ze bieden en hoe ze werken voordat u de trekker overhaalt voor een langetermijnovereenkomst.

Wees niet bang om uw opties te verkennen, inclusief platforms die hier niet worden vermeld.

Niemand kent uw vereisten beter dan u, maar door uw huiswerk zorgvuldig te doen en uw behoeften te beoordelen, kunt u de beste tool vinden om de tevredenheid van bezoekers te vergroten en uw winst te verhogen.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: VectorMine/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!