De economische impact van de pandemie blijft een belangrijke factor in de meeste marketingbudgetten.
En de huidige concurrentie om marketingdollars en -ruimte is heviger dan ooit.
Dus op welke innovatieve en kosteneffectieve manieren kunt u uw merk laten opvallen?
Welke nieuwe kanalen kunt u aan uw marketingmix toevoegen om de ROI te maximaliseren?
Op 12 april heb ik een webinar gemodereerd met Sreekant Lanka, SVP of Digital Solutions bij iQuanti.
Om de resultaten te maximaliseren, liet Lanka zien hoe u uw zoekstrategieën kunt bijwerken en in contact kunt komen met uw doelgroep met behulp van krachtige marketingkanalen.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
belangrijkste punten
Stem uw media af op uw publiek.
Uw inhoud moet de intentie van uw potentiële bezoeker tijdens elke fase van de trechter aanspreken, van het creëren van context bovenaan de trechter tot het specifieker worden onderaan de trechter.
Top van trechterstrategieën
Tactiek: Richt uw activeringen in het begin van de trechter met video’s om de bekendheid en herinnering te stimuleren. KPI: Verhoogd ondersteund en niet-ondersteund geheugen en bewustzijn van de geest.
[Get examples] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Kerntrechterstrategieën
Tactiek: Voed je middelste trechter met een combinatie van video en statisch rijden en consistent rijden. KPI’s: Betrokkenheidspercentages, retentiepercentages, kwalitatieve website-/appbezoeken, merkzoekvolumes en CTR.
Onderkant van de trechterstrategieën
Tactiek: sluit de onderste trechter met zoeken, retargeting en andere doelgroepen op basis van hoogwaardige signalen. KPI’s: CPA, ROAS en LTV/CAC.
Meet succes door:
Verschillende KPI’s per trechterfase. Een gevoel van algehele CAC om de algehele gezondheid van marketingkanalen te helpen beoordelen. Uitdagingen op het gebied van attributie en privacy maken de weg vrij voor een grotere acceptatie van incrementele tests.
Let op het evoluerende zoeklandschap
Om uw merk te laten groeien, moet u nadenken over wat trending is en welke kanalen in opkomst zijn. Houd er om te beginnen rekening mee dat gebruikers nu naar andere dingen zoeken dan voorheen.
Let op wijzigingen in zoekopdrachten
Het zoeklandschap verandert en neemt afstand van een zoekwoordbenadering.
U kunt de wijzigingen zien:
Van zoekwoorden tot conversaties. Verlenging in meerdere sessies. Verschijnen als “Near me”, “best of”, etc. Voorbij de onderste trechter.
Meld wijzigingen in biedstrategieën
Biedstrategieën veranderen ook, voornamelijk gedreven door de mogelijkheden van Google om ecosystemen op te bouwen die verder gaan dan zoekwoorden.
Screenshot van iQuanti, april 2023
[See how bidding is evolving] Direct toegang tot het webinar →
Herken wijzigingen in verticaal zoeken
Marktplaatsen en sociale netwerksites hebben een groot deel van de zoekopdrachten naar producten.
Begrijp hoe AI het zoekveld verandert
In dit opzicht is de exacte impact van AI op SERP’s nog onduidelijk. Toch kunt u het potentieel zien van zoekwoordtargeting, zoekvolume en implementatie.
Site-optimalisaties zullen waarschijnlijk de sleutel zijn naarmate tools evolueren om meer relevante en actuele informatie op te nemen.
Wijzig uw strategie rond nieuwe segmenten en evoluerende behoeften
Zoeken als product is aan het veranderen, vooral nu Gen Z op weg is om het meest dominante klantensegment te worden.
Als het segment met de laagste aandachtsspanne, zou je moeten kijken naar hoe verticals evolueren met verandering.
[Find out how this influences looking beyond search] Direct toegang tot het webinar →
Daarnaast hebben sociale media de reis van consumenten aanzienlijk beïnvloed met veranderend gedrag.
Hiermee staan nieuwe platforms en korte inhoud centraal om te voorzien in de behoeften van het evoluerende klantenbestand. Draai om te focussen op:
Sociale video. Korte video. CTV. TikTok
Welke mediakanalen beïnvloeden de customer journey
Retailmedianetwerken zijn in potentie de derde grote golf van digitale advertenties na Search & Social.
14,7% van de Amerikaanse uitgaven voor digitale advertenties in 2021 ging naar retailmedianetwerken. Retail Media Networks zal naar verwachting in 2024 goed zijn voor een aandeel van 19,1% in de Amerikaanse digitale advertentie-uitgaven.
[Discover the advantages of Retail Media] Direct toegang tot het webinar →
In termen van dingen laten retailmedia de diversificatie van media zien en CPG-media toont de groei van sociale kanalen.
Screenshot van iQuanti, april 2023
Marketeers kunnen diversifiëren weg van enkele van de duurdere en zeer concurrerende kanalen door uit te zoeken waar de juiste gebruikers zijn en hoe ze deze kunnen uitgeven.
[Slides] Denk verder dan zoeken: topkanalen en opkomende trends om uw merk te laten groeien
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
3 eenvoudige Google Ads-tweaks die de verkoop onmiddellijk verhogen
Doe met ons mee terwijl we ingaan op enkele winstgevende Google Ads-strategieën die op elk type bedrijf kunnen worden toegepast.
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!