Twitter breidt zijn prognosetool voor Campagneplanner voor adverteerders uit naar 15 extra landen en voegt ondersteuning toe voor het doel van videoweergaven.
In eerste instantie gelanceerd in drie landen, schat Campaign Planner de grootte van een doelgroep die u mogelijk kunt bereiken met Twitter-advertenties op basis van de parameters die u heeft ingesteld.
Screenshot van business.twitter.com/en/blog/launching-campaign-planner.html, oktober 2022.
Met de Campagneplanner kunt u een idee krijgen van hoe uw campagne presteert voordat u deze publiceert.
U kunt bereik, vertoningen, gemiddelde frequentie en CPM voor een specifieke doelgroep, campagneduur, frequentie-instelling en locatie voorspellen.
U kunt nu ook campagnes voorspellen met het doel Videoweergaven.
Met budgetprognoses voor op veilingen gebaseerde campagnes krijgt u een beter inzicht in de kosten om uw doelgroep te bereiken.
Met Campagneplanner kunt u uw werk opslaan als een conceptcampagne, zodat u uw instellingen gemakkelijk kunt koppelen aan een echte campagne.
Screenshot van business.twitter.com/en/blog/launching-campaign-planner.html, oktober 2022.
Best practices voor Twitter-campagneplanner
Twitter deelt verschillende best practices voor het gebruik van Campaign Planner, die volgens het bedrijf worden ondersteund door onderzoek.
hoge frequentie
Twitter raadt aan om te budgetteren voor hogere wekelijkse frequenties voor de beste resultaten.
“Meerdere exposures bij hogere investeringsniveaus vergroten de naamsbekendheid in vergelijking met een enkele exposure”, zegt Twitter.
lange duur
Twitter adviseert een campagne van minimaal vijf weken en maximaal 13 weken.
Volgens Twitter is dit de optimale lengte voor uw berichten om relevant en afgestemd te zijn op uw publiek.
beschikbaarheid
Campagneplanner is nu beschikbaar voor adverteerders in in totaal 18 markten: Argentiniƫ, Australiƫ, Braziliƫ, Canada, Duitsland, India, Japan, Mexico, Filippijnen, Spanje, Zweden, Thailand, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten
bron: Twitter
Uitgelichte afbeelding: Ascannio/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!