Elon Musk, eigenaar en CEO van Twitter, aangekondigd dat Twitter vanaf vandaag advertentie-inkomsten deelt met videomakers. Het nieuwe beleid is alleen van toepassing op advertenties die worden weergegeven in de antwoordthreads van een maker.
De verhuizing komt na YouTube uitgave Het delen van advertentie-inkomsten voor videomakers via het YouTube-partnerprogramma met als doel de meer lonend sociaal platform voor makers.
Sociale netwerken zoals Instagram, TikTok en Snapchat hebben vergelijkbare opties voor het genereren van inkomsten voor videomakers die reels en video-inhoud plaatsen. Het Reels Play-bonusprogramma van Instagram biedt bijvoorbeeld in aanmerking komende makers tot $ 1.200 per Reel-weergave.
De vangst? In tegenstelling tot andere sociale platforms, moeten makers op Twitter er een hebben actief abonnement op Twitter Blue en ontmoet de toelatingseisen voor geverifieerd blauw vinkje.
Hieronder ziet u een voorbeeld van een Twitter-advertentie in een reactiethread (gepromoot door @ASUBootcamps). Het zou inkomsten moeten genereren voor Twitter-maker Blue Verified (@rowancheung), die de thread heeft gemaakt.
Screenshot van Twitter, januari 2023
Om het advertentie-inkomstenaandeel te ontvangen, zouden makers $ 8 per maand (of meer) moeten betalen om een actief Twitter Blue-abonnement te behouden. De prijs van Twitter Blue varieert per locatie en is beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan, het Verenigd Koninkrijk, Saoedi-Arabië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Portugal en Spanje.
Geschiktheid voor het blauwe geverifieerde verificatieteken van Twitter omvat ook het hebben van een asset Twitter Blauw abonnement en voldoet aan de volgende criteria.
Uw account moet een zichtbare naam, profielfoto en bevestigd telefoonnummer hebben. Uw account moet ouder zijn dan 90 dagen en de afgelopen 30 dagen actief zijn geweest. Recente wijzigingen in de gebruikersnaam, weergavenaam of profielfoto van uw account kunnen van invloed zijn op geschiktheid. Bewerkingen na verificatie kunnen ook leiden tot een tijdelijk verlies van het blauwe verificatieteken totdat Twitter uw bijgewerkte informatie beoordeelt. Uw account mag niet bedrieglijk of misleidend overkomen. Uw account mag niet spammen of proberen het platform te manipuleren om deel te nemen of te volgen.
Heb je een Blue Verified-badge ontvangen voordat je je aanmeldde voor Twitter Blue? Dit helpt makers niet die een deel van de advertentie-inkomsten willen. Het verouderde Blue Verified-verificatieteken zorgt er niet voor dat een creator-account in aanmerking komt voor het delen van advertentie-inkomsten.
Gevraagd naar legacy-accounts en het Blue Verified-merk van Twitter, Musk hij twitterde dat de Blue Verified-erfenis “zeer corrupt” is en binnen enkele maanden zal worden uitgedoofd.
Ongeacht hoe je je verificatieteken hebt verkregen, het is belangrijk op te merken dat Twitter een verificatieteken zonder voorafgaande kennisgeving kan verwijderen.
Naast het delen van advertentie-inkomsten voor Twitter Blue Verified-makers, biedt Twitter Dev aangekondigd dat de Twitter API niet langer gratis zou zijn in een voortdurende poging om het aantal bots op het platform te verminderen.
Terwijl speculaties toenemen over een verlies aan advertentie-inkomsten op Twitter, meldde de Wall Street Journal een “fire sale” Super Bowl-bod van Musk om adverteerders terug te winnen.
De laatste gegevens van DataReportal laten een positieve trend zien voor Twitter-adverteerders. Het advertentiebereik is toegenomen van 436,4 miljoen gebruikers in januari 2022 tot 556 miljoen in januari 2023.
Twitter is ook het op twee na populairste sociale netwerk op basis van maandelijkse unieke bezoekers en paginaweergaven wereldwijd, volgens gegevens van RelatedWeb tot en met december 2022.
Uitgelichte afbeelding: Ascannio/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!