fbpx

Twitter rolt zoekwoordadvertenties uit naar alle adverteerders

Twitter rolt zoekwoordadvertenties uit naar alle adverteerders

Share This Post


Twitter lanceert een nieuw advertentieblok genaamd Zoekwoordadvertenties waarmee gebruikers gesponsorde tweets in zoekresultaten kunnen promoten.

Adverteerders kunnen nu betalen om hun tweets bovenaan de zoekresultaten te laten verschijnen voor specifieke zoekwoorden.

De functie is vergelijkbaar met gesponsorde tweets die verschijnen op de tijdlijnen van gebruikers, maar met het extra voordeel dat ze in zoekresultaten verschijnen.

Hierdoor kunnen adverteerders een breder publiek bereiken, aangezien gebruikers die zoeken naar specifieke zoekwoorden nu worden blootgesteld aan gesponsorde tweets.

Adverteerders kunnen zoekwoordadvertenties vinden als een nieuw campagnedoel in de Twitter Ads-interface.

Zoekwoordadvertenties zijn een nieuw conversie “campagnedoel” in de Twitter Ads-interface.

Voorlopig worden deze campagnes alleen geoptimaliseerd voor conversies op websites van adverteerders en is integratie met Twitter Pixel of Conversion API (CAPI) vereist om de relevantie te maximaliseren. pic.twitter.com/xCowp8yvfL

— Twitter Zakelijk (@TwitterBusiness) 25 januari 2023

Zoals het bedrijf in de bovenstaande tweet aangeeft, is het nieuwe zoekwoordadvertentiedoel ontworpen om conversies op de websites van adverteerders te stimuleren.

Zoekwoordadvertenties op Twitter zijn uniek omdat ze alleen gericht zijn op gebruikers die actief zoeken naar specifieke zoekwoorden, wat een nauwkeuriger signaal geeft van de intentie van de gebruiker.

Voor maximale relevantie moet u de Twitter Pixel of Conversion API op uw website gebruiken.

Twitter is van plan om zoekwoordadvertenties in de toekomst uit te breiden naar andere advertentiedoelen.

Net als andere gesponsorde tweets, worden zoekadvertenties duidelijk gelabeld als ‘gepromoveerd’, waardoor uw advertenties kunnen worden onderscheiden van organische tweets.

Zoekwoordadvertenties kunnen een belangrijke bron van inkomsten zijn voor Twitter, wat het bedrijf nu nodig heeft.

Reuters meldt dat de advertentie-uitgaven op Twitter in december met 71% zijn gedaald.

Deze daling wordt toegeschreven aan het feit dat grote adverteerders hun uitgaven op het socialemediaplatform hebben verlaagd na de overname van Elon Musk.

Zal de introductie van zoekadvertenties adverteerders helpen terug te keren?

Mogelijk komen we later deze week meer te weten over de plannen van Twitter om de inkomsten te verhogen, wanneer het bedrijf zijn inkomsten oproept.





Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!