fbpx

Update voor de EER en het VK

Update voor de EER en het VK

Share This Post


Google heeft vandaag nieuwe vereisten aangekondigd voor adverteerders die advertenties weergeven in de EER en het VK.

Deze updates hebben betrekking op Consent Management Platforms (CMP’s), die deel uitmaken van het Transparency and Consent Framework (TCF) van IAB Europe.

CMP-vereisten zijn het resultaat van veranderende gebruikersverwachtingen en regelgevende factoren met betrekking tot online toestemmingservaringen.

Lees verder om te begrijpen of en hoe de vereisten van invloed zijn op uw advertentiecampagnes.

Een korte achtergrond

In 2020 integreerde Google zijn advertentiesystemen in de Transparantie en toestemmingskader voor IAB Europa.

Het raamwerk ondersteunt het digitale landschap en het advertentie-ecosysteem, dat verschillende platformen voor toestemmingsbeheer omvat.

Toestemmingsbeheerplatforms bieden wettelijk vereiste kennisgevingen aan gebruikers over:

Welke gegevens worden verwerkt
Welke specifieke entiteiten uw gegevens verwerken en voor welke specifieke doeleinden
Alle andere wettelijke vereisten vereist door verschillende privacyregelgeving

Deze platforms voor toestemmingsbeheer ondersteunen de uitgeverspartners van Google binnen het advertentie-ecosysteem.

Naarmate de verwachtingen van de consument rond toestemming evolueren, heeft Google nieuwe vereisten opgesteld om te voldoen aan de lopende richtlijnen binnen de TCF en voetafdruk te leggen in de hoop dat andere platforms in de branche dit voorbeeld zullen volgen.

De nieuwe eis

In de tweede helft van 2023 vereist Google dat elke partner die een uitgeversproduct gebruikt, een door Google gecertificeerd CMP gebruikt bij het weergeven van advertenties in de EER of het VK. Uitgeversproducten omvatten:

Google AdSense
Google Ad Manager
AdMob

Google helpt adverteerders zich op deze wijziging voor te bereiden door een lijst met door Google gecertificeerde CMP’s te verstrekken die voldoen aan de TCF-specificaties. Naar verwachting zal deze lijst in de komende weken worden verstrekt.

Google is ook begonnen met het certificeren van verschillende CMP’s om adverteerders en uitgevers verschillende opties te bieden. Met behulp van uw aanvullende toestemmingsspecificatie werkt u ook samen met aanbieders van advertentietechnologie die momenteel niet zijn geregistreerd bij het TCF..

De vereiste volgt op de aankondiging van IAB Europe dat haar TCF V2.2 is afgerond. V2.2 bestaat deels uit het ondersteunen van consistentie in de ervaring met toestemming voor online adverteren.

wat betekent dit

Alle adverteerders die momenteel advertenties weergeven of van plan zijn om advertenties weer te geven in de EER of het VK, zullen hierdoor worden getroffen.

Zodra Google de lijst met acceptabele CMP’s heeft verstrekt om mee te werken als een direct resultaat van TCF V2.2, kunt u een kruisverwijzing maken met degene die u momenteel gebruikt.

Terugkijkend op de integratie met het TCF in 2020, gaf Google adverteerders een respijtperiode van 150 dagen om hieraan te voldoen. Hoewel Google geen definitieve datum heeft opgegeven voor naleving van deze nieuwe vereiste, kunnen eerdere tijdlijnen wijzen op een vergelijkbare respijtperiode voor V2.2.

Uitgelichte afbeelding: Song_about_summer/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!