Wilt u de positie van belangrijke productpagina’s verhogen en tegelijkertijd secundaire KPI’s genereren?
Wilt u uw producten op de eerste pagina van Google krijgen?
Op 7 juni heb ik een webinar gemodereerd met Cory Collins, Nick Katseanes en Kimberly Brown van Page One Power, die ons een unieke en alomvattende aanpak lieten zien.
In dit webinar deelden ze innovatieve manieren om linkbuilding en contentcreatie te combineren voor sterkere SEO-campagnes.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
Stappen om een trechter te maken die de positie van productpagina’s stimuleert
We willen allemaal meer zoekinkomsten.
Maar hoe krijgen we het?
Het antwoord is via productzoekwoorden en gekwalificeerd verkeer.
Hier is het stapsgewijze proces:
Stap 1: Zoek naar bestaande linkmogelijkheden
Als u de kracht van zoeken wilt benutten, moet u uw categoriepagina’s beïnvloeden door middel van linkbuilding.
[Learn where potential backlinks can be found] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Stap 2: Controleer uw inhoud op relevantie, rankings en links
Controleer de zoekwoorden waarop u scoort. Heeft u echt relevante inhoud voor dit zoekwoord en deze categorie?
Heb je content gemaakt voor de lower, middle en upper funnel?
Bekijk uw bestaande inhoud en vergelijk deze met delen van de trechter die u mogelijk hebt gemist. Vul die hiaten met koppelbare inhoud.
Stap 3: Maak inhoud op middelhoog niveau voor zoekwoorden met een hoge intentie
Kies zoekwoorden met een hoge intentie waarmee u op natuurlijke wijze inhoud kunt maken binnen deze algemene categorieën:
Gebruik gevallen Vragen en zorgen van klanten. De kenmerken begrijpen. Jargon, termen en definities voor beginners.
Dit helpt u uw autoriteit als aanbieder op dit gebied op te bouwen en helpt u een koppelbare bron te worden voor iedereen die onderzoek doet naar uw gegevens.
Een paar categorieën die u wilt vermijden, vooral als u denkt aan zoekinkomsten, zijn:
De beste producten. Productrecensies. Vergelijking (mijn product versus concurrent).
[Get access to good content examples] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Stap 4: Maak toptrechterinhoud voor links
Waarom zou een andere website, vooral een gezaghebbende website, bereid zijn om naar uw pagina te linken?
De echte reden is om je te verhouden tot je publiek. Ze moeten waarde hebben.
[Discover types of pages that can be created to build top-of-the-funnel content] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Stap 5: Koppelingen maken en de trechter koppelen
Koppelingen maken naar:
Een lijst maken van sites die geïnteresseerd zouden moeten zijn in linken. Promoot, promoot en promoot nog eens. E-mail tracking, antwoorden en links. Verfijning op basis van eerste reactie.
Vergeet niet alles te linken
De inhoud van de bovenste trechter is speciaal ontworpen om een brug te slaan tussen de middelste trechter en de onderste trechter (product) pagina’s.
U wilt dat de bovenste trechter, de middelste trechter en de onderste trechter met elkaar worden verbonden.
Screenshot van Page One Power, juni 2023
Uw product-, categorie-, service- of oplossingenpagina moet onderaan de trechter staan. Uiteindelijk is het wat het u, klanten, zal brengen.
Vergeet niet om te linken wanneer u een interne link van de ene pagina naar de andere heeft als onderdeel van uw reguliere inhoudsonderhoud.
[Rank higher with a funnel of content & links] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Stap 6: Meet impact, KPI’s en prestaties
Het hebben van een verhaal is cruciaal in SEO-rapportage, omdat het klanten en besluitvormers helpt de impact van uw werk te begrijpen.
Het verhaal bestaat uit de statistieken die de voortgang aangeven in de richting van het doel om de omzet te verhogen:
Verbeterde positie van producttermen (primair doel). Nieuwe rankings voor zoekwoorden met een hoge intentie. Organische verkeersgroei. Nieuwe banden, relaties en overwinningen.
Deze metrics moeten vervolgens gekoppeld worden aan business value, met metrics die gericht zijn op de output:
klikken Web formulieren Gekwalificeerde leads. Conversies/inkomsten.
[Slides] Hoe u de positie van productpagina’s kunt verbeteren met een content- en linktrechter
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Het schrijven van SEO-content verbeteren met AI: kansen en uitdagingen
Sluit u aan bij Connor Carreras, Senior Director of Digital Customer Success bij Conductor, terwijl hij belangrijke inzichten geeft over hoe u AI-gegenereerde inhoud kunt gaan gebruiken om hoger in de SERP’s te scoren.
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!