Het is gebruikelijk dat marketeers zich richten op individuele zoekwoorden bij het maken en optimaliseren van inhoud. Onderwerpclusters zijn echter een nog krachtigere manier om zoekwoordonderzoek te doen.
Met onderwerpgroepering kunt u resultaten krijgen voor de afzonderlijke termen waarop u zich richt en een sterke verzameling gerelateerde en relevante zoekwoorden opbouwen om meer verkeer naar uw website te leiden.
Op 25 januari heb ik een webinar gemodereerd met Dave Snyder, CEO en oprichter van CopyPress, en Sabrina Hipps, VP van Partner Development. Ze lieten zien hoe u een beter universum van zoekwoorden kunt creëren voor uw marketinginspanningen.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
Het probleem met zoekgerichte inhoud
Op zoek gerichte inhoudproductie richt zich nog steeds voornamelijk op ‘traditioneel zoekwoordonderzoek’ of ‘lineair zoekwoordonderzoek’, waaronder:
slechte gegevens Beperkt bereik. Gericht op een enkel zoekwoord in plaats van intentie. Verspillingen en overbodigheden in je contentstrategie. Onnauwkeurige ROI-modellering en prognoses. Een aanzienlijke hoeveelheid arbeid om goed te schalen. Verhoogde kans op onnauwkeurigheid van gegevens door tools van derden.
Zoals u kunt zien, richt traditioneel of lineair zoekwoordonderzoek zich meestal op enkelvoudige zoekwoorden. Het richt zich niet holistisch op dingen en het richt zich niet op de intentie van de gebruiker.
Hoe onderwerpgroepering zoekgerichte problemen oplost
Een geclusterde benadering van verwante woorden kan resulteren in iets dat de moeite waard is om aan uw inhoud toe te voegen.
Groepering van onderwerpen:
Het vermindert verspilling en biedt duidelijke ideeën voor het groeperen van zoekwoorden in stukjes inhoud. Het biedt een beter prognosemodel dat rekening houdt met al het potentiële verkeer dat elk stuk inhoud kan genereren. Het verlaagt de kosten van zoekwoordonderzoek vanuit zakelijk perspectief aanzienlijk. Het verzwakt de potentiële effecten van slechte volumenauwkeurigheid van derden.
[Find out how clustering differs from linear keyword research] Direct toegang tot het webinar →
2 manieren om zoekwoordgroepen te ontdekken en te gebruiken
Er zijn geavanceerde machine learning-programma’s die uw workflow kunnen versnellen, evenals handmatige methoden die u kunt proberen.
Low-tech handmatige benadering van onderwerpgroepering
Deze aanpak vereist wat mankracht, maar als je 10 of 20 blogberichten per maand plaatst, is het een gemakkelijke manier om je concepten te groeperen en een betere prognose te krijgen.
[Get the steps] Direct toegang tot het webinar →
Geautomatiseerde, hoogtechnologische benadering van onderwerpgroepering
Vermijd SEO-schaal- en onderwerpclusteringsproblemen met machine learning.
Het model dat we gebruiken in ons on-demand webinar gebruikt een leermodel dat vergelijkbaar is met wat Netflix gebruikt om mensen te helpen nieuwe films en programma’s te vinden die vergelijkbaar zijn met wat ze eerder hebben gezien.
Zoekwoordgegevens worden verzameld op basis van de initiële voorwaarden van de gebruiker en concurrenten. De beste SERP-resultaten voor elk zoekwoord worden vervolgens verzameld. De beste SERP-resultaten worden door modellen gehaald om te bepalen hoe vergelijkbaar Google denkt dat deze datasets/termen zijn. Een secundair machine learning-proces wordt vervolgens gebruikt voor termen die verband houden met de kubus op basis van een door de gebruiker bestuurde schaal.
Copypress, januari 2023
[See how it works] Direct toegang tot het webinar →
De hoogtechnologische benadering van onderwerpgroepering bespaart tijd en maakt interne middelen vrij, vooral op de lange termijn.
[Slides] Hoe u uw zoekwoordonderzoek een boost kunt geven met krachtige onderwerpgroepering
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Zakelijke SEO: 7 use cases om website-optimalisatie te verbeteren met website-intelligentie
Ali Habibzadeh, CTO van Lumar, en Ashley Berman Hale, VP of Professional Services bij Lumar, zullen innovatieve manieren bespreken om uw website te laten slagen in de zoekresultaten en tegelijkertijd uw bezoekers een eersteklas gebruikerservaring te bieden
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!