fbpx

Verkeerstrends in de software-industrie tonen zoom omlaag, andere zoomen omhoog [New Data]

Share This Post


SoortgelijkeWeb, een platform voor digitale informatie, heeft onlangs een diepe duik genomen in de verkeerstrends van de 95 grootste Amerikaanse beursgenoteerde softwarebedrijven, gerangschikt op marktkapitalisatie, maar exclusief FAANG: Meta (voorheen bekend als Facebook), Amazon, Apple, Netflix en Alphabet (voorheen bekend als Google).

Wereldwijde markten beleefden in het tweede kwartaal van 2022 een periode van instabiliteit, waardoor de aandelenkoersen van grote softwarebedrijven een grote klap kregen.

Maar terwijl het websiteverkeer in de software-industrie turbulent was, becijferde SimilarWeb de cijfers in zijn 2022 Software Company Comparison Book en zag een licht aan het einde van de tunnel.

Dit zijn de drie belangrijkste bevindingen:

Het bedrag is gedaald; de kwaliteit is toegenomen. Het maandelijkse bezoek aan de websites van deze 95 softwarebedrijven wereldwijd daalde in het tweede kwartaal van 2022 met meer dan 1 miljard bezoeken in vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2001. Maar de duur van de bezoeken en het aantal pagina’s per bezoek namen toe, wat wijst op bezoeken van hogere kwaliteit en meer. gerichte kopers.
Er is nog groei te bespeuren. Bedrijven die afhankelijk waren van werken op afstand zagen de grootste dalingen, waaronder zoom.us, die een jaar-op-jaar daling van het verkeer met bijna 45% kende. In juni 2022 verhoogde 41% van de 95 beste softwarebedrijven hun websiteverkeer echter maand na maand.
Als je zoom.us uitsluit, verschijnt er een andere afbeelding. Exclusief zoom.us en zijn marktaandeel van 43%, ondervonden de andere 94 softwarebedrijven slechts een daling van het verkeer met 7% op jaarbasis. En aangezien ze tijdens COVID-19 een toename van het verkeer met 23% zagen, hebben ze sinds het pre-pandemische tijdperk wereldwijd een toename van het verkeer met 16% gezien.

Wat betekenen verkeerstrends in de software-industrie voor digitale marketeers

Veel SEO-, contentmarketing- en social-mediamarketingprofessionals richten zich op zoekalgoritmen en updates van sociale media. Maar de meeste CMO’s, VP’s van Marketing en digitale marketingstrategen houden zich meer bezig met consumententrends of veranderingen in het klanttraject.

Dus, voordat we ingaan op het tactische advies dat wordt gegeven door SimilarWeb’s Benchmarking Playbook for Software Companies, wil ik u eerst enkele strategische ideeën geven die u niet in het playbook zult vinden.

Nu weten u en uw collega’s op alle niveaus van uw bedrijf of klanten dat COVID-19 de consumententrends en het klanttraject in maart 2020 drastisch heeft beïnvloed. En u begrijpt dat deze veranderingen en veranderingen veel dieper gingen dan welke algoritme-update dan ook.

De pandemie zette bijvoorbeeld Amerikaanse kantoren op zijn kop als niets in het geheugen.

Op het hoogtepunt van de lockdowns, in mei 2020, werkte ongeveer een derde van de Amerikaanse arbeiders gedurende de maand op afstand, volgens het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics. Natuurlijk zijn banen in bepaalde bedrijfstakken nooit verplaatst en zijn andere in kleine en middelgrote steden teruggekeerd naar kantoor.

Maar in de 10 grootste Amerikaanse steden werkte volgens onderzoekers van Stanford en elders nog een derde van de zogenaamde “corporate” werknemers vanuit huis.

Dus hoe zullen ze reageren op de back-to-the-office (RTO) plannen van hun bedrijf? Hoe zal het ‘nieuwe normaal’ eruitzien?

Dit zijn vragen die van cruciaal belang zijn voor bedrijfsleiders en bedrijfseigenaren in de software-industrie. En de antwoorden zullen van invloed zijn op uw beslissingen over verschillende andere vragen, zoals: “Moeten we onze investeringen in video- of evenementmarketing verhogen?”

En zelfs als het senior management besluit uw investeringen in videomarketing te verhogen, moeten CMO’s, VP’s of Marketing en digitale marketingstrategen nog steeds beslissen welke sociale videoplatforms ze willen gebruiken.

Populariteit van het sociale videoplatform

Volgens aanvullende gegevens van SimilarWeb ontving YouTube in juli 2022 aanzienlijk meer maandelijkse bezoeken dan Facebook, en waren de gemiddelde minuten per bezoek van YouTube meer dan het dubbele van die van Facebook.

Maar misschien willen CMO’s, VP’s van Marketing of digitale marketingstrategen zich concentreren op snelgroeiende sociale videoplatforms. Hoe dan ook, hier zijn de cijfers die ze moeten weten over de top vijf van sociale-mediawebsites in de VS in juli 2022.

YouTube het ontving 35 miljard hits en het gemiddelde bezoek was 21:49 minuten.
Facebook ontving 19,4 miljard hits en het gemiddelde bezoek was 9:52 minuten.
mijnstagram het ontving 6,6 miljard hits en het gemiddelde bezoek was 7:39 minuten.
Twitter ontvangen 7,1 miljard bezoeken, en het gemiddelde bezoek was 10:57 minuten.
Tik Tok ontving 1,8 miljard hits en het gemiddelde bezoek was 3:53 minuten.

Daarom kunnen bedrijven of slimme klanten een deel van hun teams en budgetten verplaatsen van Facebook naar TikTok, Instagram en YouTube. Wat betreft Twitter is het niet duidelijk wat softwarebedrijven moeten doen. Nu Elon Musk zich probeert terug te trekken uit zijn deal van $ 44 miljard om Twitter over te nemen, zegt mijn Magic 8 Ball: “Ik kan het nu niet voorspellen.”

Wat betekenen verkeerstrends in de software-industrie voor adverteerders met betaald zoeken?

Hoewel het Vergelijkingsboek voor softwarebedrijven voor 2022 van SimilarWeb deze strategische inzichten niet bevat, biedt het wel tactisch advies voor adverteerders met betaald zoeken.

Het laat bijvoorbeeld zien dat betaalde zoekadvertenties in deze branche nog steeds verkeer van hoge kwaliteit kunnen genereren.

Van hun lijst van 95 bedrijven, investeerde adobe.com in juni 2022 het meest in betaald zoekverkeer en won 27,4% van de markt. Wix.com behaalde een marktaandeel van 14,27% en dropbox.com 9,31%.

De impact van een betaalde zoekcampagne hangt natuurlijk af van de zoekwoorden die een bedrijf of bureau selecteert. Meer populaire zoekwoorden zullen meer kosten en daarom minder leads per dollar opleveren, terwijl onpopulaire zinnen mogelijk geen verkeer genereren.

Vaak is de best betalende zoekstrategie het vinden van niche-zoekwoorden die uw doelgroep aanspreken, maar niet op grote schaal worden nagestreefd.

Wanneer u een PPC-strategie (pay-per-click) voor uw bedrijf of klant maakt, moet u ook rekening houden met lokale trends (bijvoorbeeld in de 10 grootste steden in de VS) en temporele trends (bijvoorbeeld reacties op RTO-plannen) wanneer het kiezen van de juiste zoekwoorden voor uw zakelijke aanbieding. Deze kunnen grote gevolgen hebben voor het verkeer.

En als je succes meet door advertentie-uitgaven versus bezoeken te berekenen, dan is dit wat het spelboek van SimilarWeb je vertelt:

Adobe.com betaalde gemiddeld $ 1,6 per bezoek.

Wix.com betaalde gemiddeld $ 1,6 per bezoek.

Dropbox.com betaalde gemiddeld $ 1,2 per bezoek.

Nu is het begrijpelijk dat een doelgroep moeilijker te bereiken is wanneer ze via een betaalde zoekadvertentie naar een pagina worden geleid in plaats van via meer organische marketingkanalen.

Maar uit het Benchmarking Playbook voor softwarebedrijven voor 2022 van SimilarWeb blijkt dat Adobe.com een ​​bezoekduur van 5 minuten en 49 seconden had, gemiddeld 7,15 pagina’s per bezoek had en een laag bouncepercentage van 26,01% had.

Uw uitgaven van $ 1,6 per klik lijken dus een effectieve investering te zijn geweest. Maar Adobe.com kan nog veel leren van andere softwarebedrijven zoals intuit.com, met opmerkelijke resultaten; bezoekduur van 11:58 minuten, 12,55 pagina’s per bezoek en een laag bouncepercentage van 23%.

Met andere woorden, betaalde zoekadvertenties kunnen een effectieve vorm van marketing zijn, maar inzicht in uw markt is essentieel om de beste resultaten te krijgen.

Marketing voor het nieuwe normaal

Het is vermeldenswaard dat een paar pagina’s in het Similarweb-playbook u vertellen hoe u uw strategie kunt vergelijken met die van uw concurrenten en kunt bepalen welke benaderingen het beste werken voor uw doelmarkt.

Maar het leeuwendeel van het draaiboek bevat:

Originele informatie, rapporten, onderzoek of analyse.

Een substantiële, volledige of uitputtende beschrijving van het onderwerp.

Inzichtelijke analyse of interessante informatie die niet voor de hand ligt.

Daarom voldoet het 2022 Software Company Comparison Book van SimilarWeb aan Google’s definitie van “kwaliteitsinhoud”. En zelfs “vergelijkings-how-to”-pagina’s voldoen aan de nieuwste definitie van Google van “nuttige inhoud”.

En zelfs SEO-professionals, contentmarketeers en social-mediamarketeers in de software-industrie zullen engagementstatistieken en tactische tips in het draaiboek vinden om hen te helpen navigeren door ‘het nieuwe normaal’.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: ra2 studio/Shutterstock





Source link

More To Explore

De grootste uitdagingen voor SEO in 2023
Marketing Nieuwtjes

De grootste uitdagingen voor SEO in 2023

Wanneer u uw strategie voor het komende jaar voorbereidt, is het essentieel om te plannen voor mogelijke toekomstige problemen en uitdagingen. Dit jaar hebben SEO-professionals

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!