fbpx

Vraag en antwoord met Martin Splitt van Google

Vraag en antwoord met Martin Splitt van Google

Share This Post


Hoe gebruikt Google Search Console markeringen voor productschema’s?

Maakt semantische HTML het makkelijker voor zoekmachines om uw website te begrijpen?

De concurrentie is hevig en je hebt alle gemakkelijke overwinningen nodig, maar is semantische HTML het waard?

Op 23 februari heb ik een webinar gemodereerd met Google’s eigen Martin Splitt, die zijn mening, gedachten en inzichten deelde over verschillende technische SEO-onderwerpen, waaronder semantische HTML, Google Search Console, indexering, weergave van de client en server en nog veel meer. .

Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot alle vragen en antwoorden.

Wat zijn de best practices voor foutafhandeling met SPA’s?

“Mijn klant heeft een applicatie met één pagina; De server gaat niet correct om met SPA HTTP-statuscodes die 400 of 500 zijn.

Wat zijn de best practices voor foutafhandeling bij het werken met SPA?”

Martin Splitt zegt:

“Er zijn manieren om hiermee om te gaan. Ik weet precies waar je mee te maken hebt, want het punt is dat de server vrijwel niet veel doet als het gaat om het afhandelen van verzoeken.

Het biedt slechts één verzoek van 200 voor elke URL die u beheert. Het JavaScript aan de clientzijde beslist vervolgens dat dit een fout is, wat leidt tot brute kracht van de software en mogelijk gecompliceerde situaties.

Hetzelfde met min of meer 500 foutcodes en applicaties van één pagina. Gelijkaardig verhaal.

Wat je wel kunt doen, is dat als je begrijpt dat het een 404 is, je het hebt twee opties omdat er twee dingen kunnen gebeuren waarvan je niet wilt dat ze gebeuren.

Een daarvan is een foutpagina die wordt geïndexeerd en in zoekresultaten verschijnt waar dat niet zou moeten. Het andere is dat je 404’s maakt in de zoekconsole en dat je waarschijnlijk met je gegevens aan het knoeien bent.

[Discover how to avoid these two things] Direct toegang tot het webinar →

Hoe geeft Google prioriteit aan headerstructuur?

“Als twee H1’s op een pagina verschillende inhoud hebben, vechten de H1’s dan om welke meer gewicht of waarde heeft voor Google om te crawlen?

En hoe geeft Google prioriteit aan de koptekststructuur binnen deze inhoud?”

Martin Splitt zegt:

“Het draait allemaal om structuur. Ik kan dit niet genoeg benadrukken, als je ervoor kiest om H1 als hoofdstructuur van je inhoud te gebruiken, is dat prima.

Het betekent alleen dat het hoogste niveau van inhoud is gestructureerd langs H1’s.

Als je een H1 hebt en niets anders eronder behalve de H2’s en dan de H2-inhoud en dan de H2-inhoud, verandert dat niets.

Dit betekent dat je je content anders hebt gestructureerd. Je hebt het niet beter gestructureerd. Je hebt het niet erger gestructureerd. Je hebt het anders gestructureerd.

Maar beide structuren zijn logisch. Het kiezen van H1 als uw algemene titel betekent niet dat het meer gewaardeerd wordt of meer betekent voor wie dan ook: zoekers, wie ze ook zijn.

Het betekent gewoon een ander niveau betreden en dan andere subniveaus. Maakt niet uit.

Het maakt niet uit of je een H1 hebt en dan H2, H2, H2, H2, H2, of dat je H1-content, H1-content en H1-content hebt.

Dit betekent dat er niet zo’n globale kop is vanaf het H1-niveau van het document, maar dat we al uit de titel halen.

Dus, fundamenteel, dat maakt niet zoveel uit.

[Get the rest of the conversation] Direct toegang tot het webinar →

Waar moet je je op richten voor SEO in 2023?

“Waar moeten mensen zich nu op richten?

[Any] punten waarvan u denkt dat SEO’s of ontwikkelaars deze over het hoofd zien?”

Martin Splitt zegt:

“Ik zou zeggen, zorg ervoor dat je je concentreert op de inhoud kwaliteit en waar je je op richt waarde toevoegen aan uw gebruikers.

Dit waren, zullen altijd zijn en zijn op dit moment de belangrijkste dingen. Al het andere zou daaruit moeten volgen.

Stel dat u tijd besteedt aan het verfijnen van de technische details of structuur of opmaak van uw website. In dit geval mis je waarschijnlijk de belangrijkste kansen om jezelf af te vragen wat mensen nodig hebben van onze website.

Wat verwachten ze van onze website en hoe kunnen we die beter, sneller en leuker maken?”

[Get the whole Q&A] Direct toegang tot het webinar →

Andere technische SEO-vragen beantwoord in het on-demand webinar

Bekijk de volgende lijst met aanvullende vragen die Martin Splitt beantwoordt tijdens dit on-demand webinar:

Waarom is semantische SEO belangrijk? Is er iets dat binnen semantische HTML kan worden gedaan om beter met Google te communiceren? Moeten de opmaakgegevens in het schema overeenkomen met die in het document? Bij welke onderdelen van semantisch zoeken heeft Google de meeste hulp nodig? Wat is de mening van Martin Splitt over header-tags? Is de SEO-professional of de ontwikkelaar verantwoordelijk voor het implementeren van semantische HTML? Hoe toegankelijk is semantische HTML in een omgeving in WordPress- of Gutenberg-stijl? Hoe compatibel is semantische HTML met WCAG? Hoe verhoudt semantische HTML zich tot het algemene concept van het semantische web, RDF, enz.? Kunnen onjuiste miniaturen worden gecorrigeerd met behulp van semantische HTML?

[Get all the answers] Direct toegang tot het webinar →

Is er een ander type schema-opmaak dat nog steeds kan verwijzen naar de organisatie en ID’s van artikelpagina’s? Kan het toevoegen van schema-opmaak om de hiërarchie van de productcategorie weer te geven en het aanpassen van de HTML Google helpen de relatie tussen het product en zijn categorie beter te begrijpen? Is het belangrijker om de kopteksthiërarchie te behouden dan de koptekst die u gebruikt? Is het een slechte gewoonte om verschillende inhoud op pagina’s weer te geven aan terugkerende en nieuwe gebruikers? Wat zijn de best practices voor foutafhandeling met SPA? Wat is de beste manier om om te gaan met zoekqueryparameters die worden geïndexeerd in Google? Moet u zich zorgen maken dat productpagina’s niet worden opgenomen in de XML-sitemap? Hoe geeft Google prioriteit aan headers? Hoe belangrijk is het dat ontwikkelaars en SEO-professionals nu beginnen met het implementeren van semantische HTML? Waar moeten SEO-professionals en ontwikkelaars zich op richten?

[Get all the answers] Direct toegang tot het webinar →

Doe mee met ons volgende webinar!

Ontdek de top 3 manieren om autoriteit op te bouwen die verder gaat dan linkbuilding

Sluit u aan bij Sabrina Hipps, VP Partner Development, en Jeremy Rivera, Director of Content Analytics bij CopyPress, terwijl zij deskundig advies delen om u te helpen uw marketinginspanningen te stimuleren en de meest prangende vragen over contentpromotie te beantwoorden.

Afbeeldingscredits:

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!