Een gelokaliseerde marketingbenadering kan een aanzienlijk groeipotentieel voor uw bedrijf ontsluiten, maar kan ook zeer concurrerend zijn.
Dus wat is er nodig om de lat hoger te leggen en uw concurrentie te overtreffen? Hoe kunt u gemiste omzetkansen voorkomen en de zichtbaarheid van uw merk maximaliseren?
Op 31 mei heb ik een webinar gemodereerd door Monica Ho, CMO van SOCi, en Damian Rollinson, Director of Market Insights.
Ho & Rollinson presenteerde de resultaten van de Local Visibility Index (LVI) en ontdekte hoe kostbaar het is om niet te voldoen aan de hoge normen die vereist zijn voor gelokaliseerde marketing.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
De lokale zichtbaarheidsindex: resultaten en trends voor 2023
Laten we in de bevindingen van 2023 duiken en de significante resultaten en waargenomen patronen onderzoeken.
Screenshot van SOCi, mei 2023
Resultaten en trends van de lokale zichtbaarheidsindex
Het gemiddelde Amerikaanse bedrijf:
Het is vrijwel onzichtbaar in 2 van de 3 lokale zoekopdrachten. Negeer 92% van de vragen van klanten die op hun Google-profielen zijn geplaatst. Het reageert niet op 54% van zijn consumentenrecensies, het behandelt geen klachten, en erger nog, het bedankt de consumenten niet voor hun feedback.
Deze onzichtbaarheid kost uw bedrijf alleen al in de Amerikaanse detailhandel 2,4 miljard dollar.
[Explore the data] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Screenshot van SOCi, mei 2023
Wat de trends laten zien
Merken laten de sterkste prestaties van 2023 zien op het gebied van zoeken en bieden de grootste kans op reputatie.
LVI-leiders groeien 2x sneller in omzet dan hun collega’s. Sociaal is het meest uitgebreide groeigebied.
[See how Kohl, a high performer in LVI, showed the value of local visibility] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Zoek- en reputatiehoogtepunten
Bedrijven presteren goed wanneer ze hun profielen claimen en aanvullen op zowel Google als Yelp.
Screenshot van SOCi, mei 2023
Bovendien hebben merken nog steeds moeite om het lokale bedrijfsschema op hun bestemmingspagina’s te gebruiken.
Sociale aspecten
Moedig uw consumenten aan om uw lokale winkelpagina’s op Facebook te volgen.
Het opbouwen van een lokaal publiek op sociale media stimuleert loyaliteit en herhalingsaankopen.
Screenshot van SOCi, mei 2023
[Discover the most improved brand in 2023 & see what a well-optimized Google profile looks like] Direct toegang tot het on-demand webinar →
Vergroot de zoekzichtbaarheid, lokale reputatie en sociaal bereik
U moet duidelijke stappen ondernemen om uw zoekzichtbaarheid, lokale reputatie en sociaal bereik te vergroten.
Hoe u de zichtbaarheid van zoekopdrachten kunt vergroten
Verhoog uw 3-Pack-aanwezigheid door uw Google-profiel te optimaliseren. Claim en optimaliseer alle andere belangrijke profielen op sites zoals Yelp en Facebook. Maak informatieve en goed gecodeerde lokale bestemmingspagina’s.
Hoe de lokale reputatie te vergroten
Reageer op zoveel mogelijk reviews, op alle platformen. Reageer snel op alle reviews, idealiter binnen 24-48 uur. Gebruik beoordelingen als een bron van feedback van consumenten om de prestaties te verbeteren.
Hoe gelokaliseerd sociaal te groeien
Moedig paginavolgers aan om lokale doelgroepen te creëren voor elke winkel of kantoorlocatie. Plaats elke maand met een benchmarkfrequentie of hoger om lokale doelgroepen te bereiken, met behulp van foto’s en video’s. Maak boeiende, informatieve en nuttige inhoud om uw publiek betrokken te houden.
[Unlock significant growth potential for your business] Direct toegang tot het on-demand webinar →
[Slides] Waarom Amerikaanse merken $ 2,4 BA per jaar verliezen vanwege lokale onzichtbaarheid
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Hoe u de positie van productpagina’s kunt verbeteren met een content- en linktrechter
Sluit je aan bij Cory Collins en Nick Katseanes van Page One Power terwijl ze innovatieve manieren delen om linkbuilding en contentcreatie te combineren voor sterkere SEO-campagnes.
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!