fbpx

Waarom een ​​tweet waarin Google werd vergeleken met Dying Mall viraal ging?

Share This Post


Een tweet dat Google geen bruikbare resultaten meer geeft, maakt anderen boos die er hetzelfde over denken, waardoor het viraal gaat. De tweet kreeg meer dan 42.000 likes en bijna 6.000 retweets van andere mensen die niet tevreden zijn met Google.

De tweet vergeleek Google met vervallen winkelcentra waar je niet kunt krijgen “waar je voor kwam”.

De persoon twitterde:

Google Zoeken wordt een van die uitstervende winkelcentra. Je gaat er nog steeds uit gewoonte heen, maar als je er eenmaal bent, is niets meer wat je wilt. Je kunt je herinneren dat het een nuttige plek was om te bezoeken, maar nu is het vreemd leeg en vertrek je zonder te krijgen waarvoor je kwam.

— Emily Velasco (@MLE_Online) 25 oktober 2022

Anderen dachten hetzelfde over Google

Misschien dachten anderen op Twitter er ook zo over, misschien om uit te leggen waarom de tweet viraal ging.

Sommigen vonden dat Google de laatste tijd slechter is geworden:

Natuurlijk is het vreemd hoe het zo erg is geworden als in de afgelopen maand of zo. Het lijkt op een strategiewijziging van Google.

— Becky Vernieuwd (@BeckyVernieuwd) 25 oktober 2022

Godzijdank voor deze draad en deze retweet, ik dacht dat ik gek werd.

— Egan Reich (@jeganreich) 26 oktober 2022

Ik heb het ook gemerkt. Vreemde websites die lijken te zijn gegenereerd op basis van inhoud van een andere site

— Thor Lindberg (@thor_lindberg) 25 oktober 2022

Sommige mensen zijn blij met Google

Niet alle antwoorden waren van mensen die Google niet leuk vond:

Misschien krab ik vooral aan de technische dingen, maar het lijkt uitstekend te zijn

— Xiao Wang (@xiaowang1984) 26 oktober 2022

Ja, ik zie dit soort topics regelmatig voorbij komen en heb geen idee waar ze het over hebben. Google geeft me nog steeds bijna precies wat ik de overgrote meerderheid van de tijd wil.

— Derek Clark (@clarky07) 26 oktober 2022

Maar degenen die tevreden waren met de SERP’s van Google waren overweldigend de uitbijters.

De meeste reacties kwamen overeen met de originele tweet en ontvingen meer dan 42.000 likes, wat aangeeft dat misschien meer mensen niet tevreden zijn met Google dan blij zijn.

Google Force-intentie in SERP’s

Een van de trends in deze discussie is dat Google zijn interpretatie van de zoekopdracht afdwingt.

Maar Google verandert de bedoelde betekenis, wat resulteert in verkeerde antwoorden.

Dit dwingt de gebruiker om te proberen zijn zoekopdracht opnieuw te formuleren.

Mensen die hierover klagen, kunnen het zich niet voorstellen.

Uit een recent SEMRush-onderzoek bleek dat bijna 30% van de zoekopdrachten opnieuw moet worden geformuleerd.

De SEMRush-studie merkte op:

“Er is hier veel verfijning van zoekwoorden in het spel.

Als we het aantal Google-klikken combineren met het aantal trefwoordwijzigingen, zien we dat bijna 30% van de mensen hun zoekopdrachten op de een of andere manier verfijnen of uitbreiden.

… 27,6% van de zoekopdrachten ondergaan uiteindelijk een vorm van zoekopdrachtverfijning…”

Een deel van de geforceerde bedoeling kan worden verklaard doordat Google geolocatie verkeerd toepast op de zoekopdracht en een zoekopdracht interpreteert als een lokale zoekopdracht.

De persoon die de tweet begon, suggereerde ook dat gebruikers niet gedwongen zouden moeten worden om aanhalingstekens of geavanceerde zoekoperators te gebruiken.

Sommige dating-tweets zeggen dingen als “als je de trucs kent, werkt het nog steeds”, wat nergens op slaat.

1. Veel van de oude trucs werken niet meer
2. We moeten niet zo hard proberen een zoekmachine te misleiden om nuttige resultaten te retourneren

— Emily Velasco (@MLE_Online) 25 oktober 2022

Veel mensen op Twitter waren het erover eens dat de SERP’s van Google een verkeerde interpretatie van zoekopdrachten afdwingen.

Ik zat er laatst aan te denken hoeveel minder nuttig het is geworden. Het lijkt erop dat u zoektermen niet langer kunt forceren, maar in plaats daarvan bij gerelateerde zinnen kunt blijven waarvan Google denkt dat ze nuttig voor u zijn.

— Rabi Abonour (@rabonour) 26 oktober 2022

Ik gebruik het om echt duistere dingen te onderzoeken, dus de vaststelling dat elk zoekresultaat iets te maken moet hebben met mijn huidige locatie in centraal Pennsylvania, is een bug, geen functie.

— 12-voet Verna sKaleton (@vernakale) 25 oktober 2022

Ik probeerde de invoerregels te controleren als Amerikaan die terugkeerde naar de VS vanuit Canada, en aangezien ik in Canada was, STAPTE het AAN me te vertellen wat Canadezen nodig hadden om naar de VS te reizen of wat ze mee naar huis konden nemen naar Canada.

— Oostelijke Hellbender (@CorynWolk) 26 oktober 2022

Slechte sitekwaliteit in Google SERP’s

Een andere trend in de discussie die door de virale tweet wordt gegenereerd, is dat SERP’s vervuild zijn met geschraapte sites, slechte receptresultaten die gebruikers dwingen langs nutteloze inhoud te scrollen om bij generieke, nutteloze recepten en inhoud te komen.

Geschraapte sites in SERP voor coderingsquery’s

Ja, dat heb ik ook gemerkt met coderingsresultaten – GitHub-probleempagina’s krassen en stapelen overloopthreads die soms de originele thread ontgroeien

— shriphani (@shriphani) 25 oktober 2022

slechts een van de vele voorbeelden.
alles over codering – resultaten besmet met hete en gemengde oude stack-overloopreacties.
En nu hebben bots die inhoud gebruikt om automatisch duizenden YouTube-video’s te genereren met tekst-naar-titelkaarten en spraaksynthese.

— Justin (@Trumpery45) 25 oktober 2022

Slechte receptensites

Heeft iemand geprobeerd een voor Google geoptimaliseerde receptenwebsite te lezen? “Eerst, hier is de geschiedenis van de peper”… 10 alinea’s later heb je het recept

— neal boren (@neal_boren) 26 oktober 2022

SERP’s werden beschreven als zo nutteloos dat de ervaring werd vergeleken met wandelen door onkruid:

Ik zat hier gisteren over na te denken toen ik iets zocht en wist heel goed dat ik door het onkruid zou moeten bladeren in de hoop iets bruikbaars te vinden.

— Craig Behenna (@CraigBehenna) 25 oktober 2022

Een van de meest trieste reacties is dat het gevoel van ontdekking van Google is verdwenen:

Ik vond de coolste donkere pagina’s op internet door te zoeken op Google. Het was leuk, het hielp me nieuwe perspectieven te leren en te ontdekken, maar nu krijg ik meestal gesponsorde en betaalde bedrijfswebsites die me naar commerciële producten of zeer vage generieke informatie leiden.

— Westelijk Prodigy (@WesternProdigy) 25 oktober 2022

Is het de schuld van Google? Of is het de inhoud online?

Een deel van de schuld zou bij Google kunnen liggen, omdat het enige tijd geleden lijkt te hebben besloten om inhoud te verwijderen van forums, dit zijn gemeenschappen waar echte mensen praten over interessante onderwerpen.

SERP’s vol inhoud maar geen menselijke kennis

Google heeft nooit expliciet gezegd dat het geen prioriteit gaf aan inhoud op het gebied van forumrangschikking. Maar als forumcommunitymanager en iemand die andere mensen kent die forums beheren, lijkt het er zeker op dat Google zich heeft teruggetrokken uit het rangschikken van inhoud die is gegenereerd door echte mensen.

Een veelgehoorde klacht is dat Google de neiging heeft om inhoud te rangschikken, maar niet de statistieken van echte mensen.

Ik merk dat ik bij elke zoekopdracht “reddit” of “wikipedia” gebruik, omdat dit de enige manier is om relevante informatie te vinden die door mensen is geschreven.

— Peter (niet afgebeeld) (@ThePeterShep) 25 oktober 2022

Facebook-groepen hebben blijkbaar ook de oude forums verwijderd. Hele toegewijde gemeenschappen zijn inactief of bestaan ​​niet. Het internet wordt over het algemeen minder nuttig omdat het iedereen beter verbindt met streaming video. Datacaps zijn ook erg vervelend.

— Minachting voor industriële techniek (@jdubrocketshirt) 25 oktober 2022

Een deel van de schuld wordt bij de SEO-industrie gegooid voor het uitpompen van inhoud die is geschreven door schrijvers, maar niet noodzakelijk door experts.

Tegenwoordig zijn er tools die SERP’s schrapen en inhoudsoverzichten genereren, schetsen voor schrijvers om in wezen voor SEO geoptimaliseerde inhoud te herschrijven.

Er is een SEO-theorie genaamd de Skyscraper-strategie die pleit voor het inventariseren van de inhoud van uw concurrent en vervolgens het onderwerp onderzoeken en herschrijven om het tien keer groter en (hopelijk) beter te maken.

Deze tools en strategieën stimuleren en helpen niet-experts om inhoud te schrijven en mensen merken het op.

De enige keer dat ik Google Zoeken gebruik, is als ik een nummer moet vinden dat ik niet op tijd kon Shazam.

Want als ik echte antwoorden nodig heb, vind ik alleen maar onzinartikelen geschreven door mensen die net zo weinig weten als ik. Of Reddit.

— Riko’s Maker Machine (hem/haar) (@themakermachine) 25 oktober 2022

Zoveel artikelen die lezen alsof ze willekeurig zijn gegenereerd door mijn zoekinvoer 🙁

— Moeder (@PrimalNight) 25 oktober 2022

De perceptie dat Google disfunctioneel of corrupt is

Ten slotte is er de oude klacht dat Google gemotiveerd is om advertenties in de gezichten van gebruikers te schuiven, en die is stuk. Deze klacht bestaat al sinds Google advertenties begon weer te geven en nam toe nadat Google openbaar werd.

Of het nu waar is of niet, de perceptie dat Google corrupt is, blijft tot op de dag van vandaag bestaan.

Nee, dat hadden ze.
Ze hadden toen ook een werkende zoekmachine.
Niets wat Google maakt is meer functioneel. Als het advertentie-inkomsten genereert, maakt het ze niet uit.

— Sidney Rutledge (@hs_dubbing) 25 oktober 2022

Bedankt voor de foto, het geeft heel goed weer wat ik denk. Het is pijnlijk omdat het in zekere zin een self-fulfilling prophecy is; Google verliet zijn oorspronkelijke missie om de informatie van de wereld te organiseren om een ​​virtueel winkelcentrum te worden en doodde het web zoals we het kenden.

— Carlos Ribeiro (@carribeiro) 25 oktober 2022

Ik denk dat er te veel nadruk ligt op het verkopen van advertenties en te veel SEO-games in het systeem

— Emily Velasco (@MLE_Online) 25 oktober 2022

Wat is jouw ervaring met Google?

Dagen voordat de virale tweet werd gepost, werd ik ontmoedigd door de Google-zoekfunctie en plaatste deze op mijn Facebook-feed.

Ik schreef:

“Ik moest mijn Google-zoekopdracht gewoon een paar keer herformuleren. Google bleef volhouden dat ik op zoek was naar iets anders.

En toen moest ik mijn toevlucht nemen tot het toevoegen van negatieve zoekopdrachten om te voorkomen dat Google volhield dat ik naar iets anders op zoek was en uiteindelijk dacht ik dat dat dom was.

Dus ging ik naar Bing en vond wat ik zocht met een zoekopdracht.

Dit gebeurt niet elke keer als ik zoek. Maar het lijkt erop dat ik mijn zoekopdrachten steeds meer moet herformuleren omdat Google blijft volhouden dat ik op zoek ben naar iets anders.”

Chuck Price (LinkedIn-profiel), een expert op het gebied van zoekmarketing, reageerde op mijn Facebook-bericht door te schrijven:

“Ik ervaar dit nu al een paar maanden. Toen ik een tijdje terug hier op FB vroeg of mensen merkten dat ze Bing vaker gebruikten, was het een volmondig nee.

Oude gewoontes sterven hard, maar je kunt niet langer vertrouwen op Google voor de “beste” zoekresultaten.

Ik merk dat ik vaak naar Bing en zelfs naar Yandex verwijs als ik antwoorden nodig heb.”

In mijn ervaring ziet Google er goed uit en is het zelfs in staat om verrassende resultaten te geven voor zoekopdrachten die lijken op vragen die aan een mens worden gesteld.

Google toont bijvoorbeeld het juiste antwoord (Cemetry Gates van The Smiths) voor de vraag “wat is dit nummer over vrienden die elkaar ontmoeten op een begraafplaats?”

Wat is jouw ervaring met Google de laatste tijd?

Wilt u uw vragen opnieuw formuleren?

Hoe vaak wordt u gedwongen om aanhalingstekens te gebruiken om Google te dwingen de juiste resultaten weer te geven?

Wat de waarheid over Google Zoeken ook is, het is vermeldenswaard dat een simpele klacht over het crashen van Google Zoeken bij een gebruiker een gevoelige snaar raakte en ervoor zorgde dat de tweet viraal ging.

Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Jihan Nafiaa Zahri





Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!