fbpx

Waarom het maken van bulkcontent voor sociale media u tijd bespaart

Waarom het maken van bulkcontent voor sociale media u tijd bespaart

Share This Post


Wat is massacontentcreatie?

Ik denk graag dat het creëren van massale inhoud de nieuwe term zal zijn die door veel marketeers op sociale media wordt gebruikt, dus duimen dat het aanslaat.

Simpel gezegd, het productieproces van bulkinhoud is wanneer u een reeks ideeën voor uw socialemediaplatforms bedenkt en de inhoud, bijschriften, hashtags en programmering gedurende een bepaalde periode produceert.

Ik merk vaak dat als je vier tot zes weken voordat het op sociale media verschijnt content maakt, dit een goed voorbeeld van dat proces zou zijn.

Maar hier is het punt: het is een proces, en soms staat socialemediamarketing een volledig lineaire opbouw niet toe. De wereld is een onvoorspelbare plek en er duiken links, rechts en in het midden trends op, dus daar moet je rekening mee houden.

Wat ik in dit artikel suggereer, is dat het creëren van massale inhoud u in staat stelt productief te zijn en vooruit te plannen voor uw bedrijf (of de bedrijven van uw klant).

Wat is het doel van massale contentcreatie als het gaat om social media marketing?

Ik heb het hierboven al gehad over het doel, maar ik wil mijn denkwijze hier graag uitbreiden.

Ik adviseer mensen altijd, of het nu mijn team, klanten of partners zijn, dat posten op sociale media omwille van het niet volstaat.

Onthoud dat de sleutel tot sociale media is om te zijn sociaal; interactie met uw publiek moet plaatsvinden om relaties op te bouwen en mag niet worden vergeten.

Als uw socialemediastrategie er echter op gericht is uw publiek kennisleiderschap te bieden of hen te stimuleren uw producten/diensten te kopen, helpt het creëren van bulkinhoud u om vooruit te plannen.

Nadenken over de seizoensgebondenheid van uw bedrijf is ook belangrijk, dus wetende dat de feestdagen eraan komen, geeft u voldoende tijd om vooruit te plannen wat uw boodschap of campagne zal zijn.

Hoe massale contentcreatie u tijd kan besparen

Om dit proces effectief te laten werken, hebt u de juiste tools nodig om het te doen.

Ik heb altijd een versie van de contentkalender voor sociale media van Hootsuite gebruikt, die ik in de loop van de tijd heb aangepast.

screenshot van Excel-kalender voor inhoud op sociale mediaScreenshot van de contentkalender voor sociale media van Infinity Digital, oktober 2022

Dit is de social media-contentkalender van Infinity Digital voor een week in september van dit jaar. Zoals u kunt zien, kunt u duidelijk zien:

De week. Publicatie datum. Publicatie tijd. Verlaat het perron. Thema of serie. Inhoud om te maken. Bijschriften inclusief hashtags. Publicatiestatus.

Wanneer ik terug ga naar het plannen van de komende weken van onze inhoud, kan ik postdatums en -tijden invoeren, die zijn afgeleid van hoe mijn laatste reeks posts presteerde.

screenshot van Hootsuite's beste tijd om het rapport te publicerenScreenshot van Infinity Digital op Hootsuite, oktober 2022

Dit is slechts een voorbeeld van onze Facebook-pagina en de beste tijd om te posten om het bereik te vergroten.

We kunnen dan verder gaan met het bepalen van het onderwerp, de serie of de campagne en welke contentoutput het beste is om onze doelen te bereiken.

Daarna kunnen we een bericht maken om te begrijpen welke inhoud we moeten maken.

Het hebben van een statuskolom aan het einde is erg belangrijk omdat het je visueel laat zien waar je bent met de week of maand waarin je je bevindt.

Het is ook vermeldenswaard dat deze sjabloon niet voor elk bedrijf of merk werkt.

En, belangrijk: kwaliteit is alles. Hoewel dit een andere aanpak en proces laat zien, moet u toch nadenken over de kwaliteit van uw inhoud en de impact ervan op uw publiek.

Wat we niet willen, is dat er zomaar een heleboel berichten worden gepubliceerd, zonder enige waarde toe te voegen aan het publiek. Bedenk: Zullen mijn volgers en potentiële volgers iets uit dit bericht halen?

Soms is het een goed idee om verschillende kanalen aan de mix toe te voegen, zoals je websiteblog, omdat je dan de sociale berichten kunt matchen die bij de promotie van die inhoud horen.

Een voorbeeld van wanneer de productie van bulkcontent me bureautijd heeft bespaard

Ik heb het gehad over hoe het me tijd heeft bespaard bij het organiseren van de socialmediamarketing van mijn eigen bureau, maar ik wil het graag hebben over hoe het mijn team heeft geholpen om voor onze klanten te leveren.

Zoals ik hierboven al zei, kan de inhoudskalender veel verschillende vormen aannemen, dus we passen ze voortdurend aan voor onze klanten.

Een van onze klanten, AA Salt Services Ltd, is onlangs bij ons gekomen om hun sociale media te beheren nadat ze de afgelopen 12 maanden met ons heeft gewerkt aan Pay Per Click (PPC) -campagnes.

Tijdens onze strategievergadering werd besloten dat het creëren van bulkcontent tijdens de winterperiode voordelig zou zijn, omdat we posts voor bepaalde weken en dagen vooraf kunnen plannen.

We kunnen ook agenda-slots vrijhouden voor wat ik graag ‘ontdekkingsberichten’ noem, zoals weersveranderingen in de omgeving (met deze client als voorbeeld).

Tools om te gebruiken bij het maken van massa-inhoud

Ik heb het al gehad over de inhoudskalendersjabloon, die is afgeleid van Hootsuite, maar ik wil je graag laten zien welke tools mijn team en ik gebruiken om inhoud in bulk te maken.

De eerste tool, waarvan ik denk dat het een van mijn favorieten is, is Canva.

Goede oude Canva heeft een lange weg afgelegd sinds ik het begon te gebruiken. Je hebt niet alleen de mogelijkheid om sjablonen aan te passen om inhoud te maken, maar met de Pro-versie van Canva kun je het formaat van afbeeldingen en video’s aanpassen aan andere indelingen.

screenshot van de tool voor het wijzigen van de grootte van canvaScreenshot van Canva, oktober 2022

Ik zou het gebruiken om het formaat te wijzigen op andere sociale platforms en met een beetje pokeren (slimme marketingtaal voor het verplaatsen en herschikken van activa) heb ik een complete set afbeeldingen en video’s voor elk sociaal mediaplatform dat ik heb gekozen

We hebben ook geëxperimenteerd met andere beheertools voor sociale media bij mijn bureau, dus het was interessant om te zien welke het beste werken voor ons en onze klanten.

Het uploaden van bulkinhoud van Hootsuite is in het verleden een goedmaker geweest, waardoor u een spreadsheet zoals die hierboven kunt gebruiken en al uw inhoud met slechts een paar klikken kunt plannen.

Ik weet echter dat Later.com deze functie ook heeft, met de mogelijkheid om verbinding te maken met cloudopslag zoals Google Drive en Dropbox, waar je goedgekeurde inhoud rechtstreeks kunt ophalen. Dit is erg handig om te delen met andere geïnteresseerden!

screenshot van later.com media-uploaderScreenshot van later, oktober 2022.

Overzicht

Om mijn eerste artikel over SEJ samen te vatten, laat ik je achter met een uitgesplitst proces van hoe ik massale contentcreatie benader voor socialemediamarketing:

Maak een lijst met ideeën die tot doel heeft uw socialemediastrategie te realiseren.
Ontwikkel uw contentkalender voor sociale media, het opsplitsen per platform en kanaal.
Bepaal het tijdsbestek zou je willen werken
Gebruik tools zoals Canva en CapCut met hun sjablonen om uw inhoud te maken.
Bulkupload met behulp van een beheertool voor sociale media zoals Hootsuite of Later.com.
Analyseer de prestaties van uw berichten in de loop van de tijd om aan te passen wanneer u berichten plaatst om de beste zichtbaarheid voor bereik, betrokkenheid of verkeer te garanderen.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Andrey_Popov/Shutterstock



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!