fbpx

Wanneer is het juiste moment om een ​​content audit voor SEO uit te voeren?

Wanneer is het juiste moment om een ​​content audit voor SEO uit te voeren?

Share This Post


De Doe een SEO-vraag van vandaag komt van Nick, die vraagt:

“Welk tijdsbestek is het nuttigst voor een inhoudsaudit? Mijn verkeer verandert op basis van Google-algoritme-updates en er is ook enige seizoensgebondenheid. Moet ik een jaar aan prestatiegegevens gebruiken om mijn strategie te beïnvloeden of is het beter om kleinere brokken gegevens te gebruiken?

Goede vraag, Niek!

Er is geen goed of fout antwoord op de vraag wanneer een inhoudsaudit moet worden uitgevoerd, aangezien elke site uniek is, maar er zijn tekenen dat het tijd is om een ​​inhoudsbeoordeling uit te voeren.

En een jaarlijkse prestatie-audit kan ook geen kwaad.

Een ding om voorzichtig mee te zijn, is het veranderen van dingen alleen maar omdat u een tijdelijk probleem heeft, een C-suite executive in paniek raakt over seizoensinvloeden of omdat er fluctuaties zijn tijdens een update van een zoekmachine.

Vaak wanneer zoekmachines zoals Google updaten, worden ze teruggedraaid en zullen ze goede inhoud en pagina’s retourneren.

Vertrouw niet op updates als teken dat het tijd is om uitsluitend uw inhoud te controleren.

Gebruik in plaats daarvan deze:

Als het verkeer is afgevlakt en goede pagina’s die zouden moeten rangschikken dat niet zijn. (Zodra structurele en technologische problemen zijn opgelost) Inhoud die altijd in de topposities stond, is weggegleden of begon te verschuiven, en uw inhoud is gelijk aan de pagina’s die u vervangen. Wanneer het hoogseizoen zes of zeven maanden verwijderd is en je je ranking niet hebt. Jaarlijkse evaluaties per categorie en pagina.

Meseta-verkeer

Wanneer uw verkeer fluctueert, maar u al een tijdje regelmatig inhoud toevoegt, is het een goed idee om een ​​stapje terug te doen en te kijken naar de inhoud die u plaatst.

Als u geen nieuw verkeer krijgt, heeft u dan al een pagina die hetzelfde type SEO-verkeer krijgt?

Zo ja, verander dan de onderwerpen en vind nieuwe dingen die uw publiek kunnen aantrekken en relevant blijven voor uw belangrijkste producten, diensten en aanbiedingen.

U wilt de pagina of pagina’s die werken niet kannibaliseren. Maar kijk niet alleen naar SEO-verkeer en blijf over hetzelfde onderwerp schrijven: kijk naar je gebruikersbestand en je publiek.

Zijn mensen op sociale media gestopt met het delen van en klikken op uw pagina’s?

Wanneer dit gebeurt, is het waarschijnlijk dat u onderwerpen plaatst die niet interessant zijn voor uw gebruikersbestand, of dat u te ver bent gegaan met die onderwerpen en dat ze hetzelfde beu zijn.

Kijk naar andere soorten inhoud die voldoen aan de behoeften van dezelfde gebruikersgroep.

Dat wil zeggen, als uw doelwit alleenstaande ouders met jongere dochters zijn en u boeken verkoopt, denk dan eens na over andere ‘eenoudergezinnen’. Het kan gaan om kapperszaken, het plannen van verjaardagsfeestjes, kleding kopen, uw dochter voorstellen aan uw nieuwe partner, enz.

Elk van deze onderwerpen heeft bijpassende boeken die uw inhoud kunnen verkopen en oplossingen kunnen bieden voor de behoeften van uw publiek. En met thema’s kunt u samenwerken met influencers in uw niche en cross-promotionele marketingcampagnes maken met complementaire bedrijven.

Dit verhoogt op zijn beurt de blootstelling en kan leiden tot natuurlijke backlinks.

Het is een grote overwinning en kan helpen om uw verkeer terug naar een relevant publiek te laten groeien, terwijl het andere kanalen voedt en uw bedrijf over de hele linie helpt groeien.

Jij, als SEO-professional of copywriter, wordt de held en verdient een plaats aan de marketingplanningstafel.

Pagina’s en categorieën die scrollen

Als u merkt dat pagina’s of categorieën op uw site achteruit gaan, is dit een goed moment om ze te controleren.

Maar begin niet zomaar met strekken, snoeien en herschrijven. Kijk eerst naar:

Wat heeft u vervangen in de zoekresultaten?
Welke onderwerpen behandelen zij die jij niet behandelt? Bedenk hoe u ze op natuurlijke wijze kunt opnemen in uw eigen inhoud als ze relevant zijn.
Hoeveel backlinks en interne links heeft u als uw pagina “echte” media-aandacht heeft? Waarom snappen zij het wel en jij niet? Wanneer geven ze prioriteit aan hun inhoud? Geven ze je een boost met extra signalen via interne links (vooral van pagina’s met kwalitatieve backlinks)?
Heb je de juiste lay-out en sitestructuur en laden je pagina’s snel en bieden ze oplossingen?
Heeft iemand vergelijkbare inhoud op uw site geplaatst die zou kunnen concurreren? Gebruik een SEO-tool om een ​​cluster van zoekwoorden te groeperen en controleer vervolgens of er meerdere pagina’s op uw site verschijnen. Als u concurrerende pagina’s heeft, wilt u misschien enkele combineren, sommige verwijderen of sommige herschrijven om de voordelen voor de bezoeker duidelijker te maken.

Ongeveer zes maanden buiten seizoensverkeer

Als je ongeveer zes maanden verwijderd bent van je hoogseizoen, kijk dan of je momenteel op de belangrijkste voorwaarden loopt.

Als je dat niet bent, doe dan dezelfde oefening als hierboven en kijk hoe je je exemplaar kunt verbeteren.

Ik begin ongeveer acht maanden van tevoren, maar dat komt omdat ik graag meer test dan nodig: zes maanden is genoeg tijd om drie of vier maanden voordat je drukke seizoen begint aan inhoud te komen en code te bevriezen.

pro-type: Splits het organische verkeer en de pagina’s niet.

Dit is op zoveel manieren fout. Maak in plaats daarvan een plan, testkopie en copywriting voor conversies met behulp van PPC en ontwikkel vervolgens de beste ervaring in de loop van de tijd om te zien hoe deze wordt geïndexeerd en gerangschikt.

Jaarlijkse evaluaties

Het is altijd een goed idee om een ​​jaarlijkse evaluatie te doen.

U weet waarschijnlijk wat uw best presterende exemplaar is, maar de categorie van uw site wordt mogelijk niet weergegeven. Dit is gemakkelijk te vinden in de meeste analysepakketten.

Sorteer op SEO-verkeer, geef vervolgens weer op categoriemap (collecties als u op Shopify zit) en kijk hoe de categorieën presteren.

Van daaruit kunt u de structuur van de site wijzigen, interne links maken en zoeken naar ontbrekende gebieden.

U kunt ook gemakkelijker detecteren of kopiëren en H-tags werken op categorieën en categorieën vinden die zijn overgeslagen.

Een andere geweldige bevinding van deze oefening is wanneer berichten die vroeger goed presteerden, wegvielen, maar andere hun plaats innamen. U kunt dit met een tijdvergelijking bekijken en eventueel de gevallen pagina’s overdoen.

Wanneer u merkt dat uw bezoekersaantallen stabiel zijn omdat de ene publicatie het van een andere heeft overgenomen, heeft u nu de mogelijkheid om uw bezoekersaantallen te verdubbelen.

Werk eraan om de pagina’s die zijn teruggeduwd terug te krijgen en de huidige te behouden. Het repareren van oude pagina’s kan soms effectiever zijn dan het maken van nieuwe, en het is gemakkelijker, zodat u tijd kunt besparen.

Er is geen pasklaar moment om een ​​content SEO-audit te doen, maar dit zijn vier goede tijden om er een te doen.

Ik hoop dat dit helpt.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Andrey_Popov/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!