SEO is standaard een digitaal marketingkanaal voor de lange termijn, en dit kan het geduld van SEO-professionals en dat van belangrijke belanghebbenden op de proef stellen.
Er is vaak discipline en een hoog kennisniveau voor nodig om succes te behalen voor bedrijven en hun klanten.
Ik kan het belang van geduldig, gedisciplineerd en gefocust zijn op dit moment niet onderschatten.
Met wekelijks nieuws over nieuwe manieren waarop zoekmachines AI-technologie integreren en hoe zoeken zal veranderen, hebben SEO-professionals veel om over na te denken.
En we moeten erover nadenken en beginnen met het opnemen van AI in onze SEO-strategieën en -processen!
Maar totdat kunstmatige intelligentie algoritmen en zoekresultaten overneemt, moeten we ons ook concentreren op wat vandaag werkt, en dat is geen eenvoudige of basale checklist van dingen die we moeten doen.
Het is nog steeds erg belangrijk om onze strategieën goed te krijgen, af te stemmen op onze eigen doelen, ons publiek en onze concurrenten te kennen en ons te concentreren op de topprioriteiten van wat nu het belangrijkst is voor onze SEO-plannen.
Of je je nu zorgen maakt om bij te blijven, hoe de toekomst van SEO eruit zou kunnen zien, of het nog steeds de moeite waard is om in te investeren, of je gewoon een idee wilt hebben van wat je nu moet doen, ik hoop dat dit artikel je geruststelt.
Ik zal nu acht dingen uitpakken om op te focussen en prioriteiten te stellen terwijl we de AI-boom in evenwicht brengen met onze huidige omgeving en realiteit.
1. Ken uw doelen en doelstellingen
SEO kan een enorme verspilling van tijd en middelen zijn als het niet gericht is op specifieke doelen.
Er zijn zoveel tactieken en dingen om te “doen”, maar alles kan tevergeefs worden gedaan als je niet weet waar je naar op zoek bent en waarom je het doet.
U kunt minder tijd besteden aan het handmatig doen van dingen en uw processen overdragen aan AI, maar als ze verkeerd zijn of niet in overeenstemming zijn met de resultaten van uw doelen, loopt u het risico niet de resultaten te krijgen die u wilt.
Of het nu gaat om een reeks doelen die zijn gekoppeld aan conversies, verkeer, exposure of afgestemd op thought leadership en een klanttraject, u wilt doelen stellen zodat u er op een georganiseerde manier naartoe kunt werken.
2. Zorg voor een vastgesteld proces en standaardwerkprocedures
Als je AI dieper in je methodologie integreert, introduceer je nu nieuwe technologieën en processen.
Innovatie is geweldig en ik sta er 100% achter.
U kunt echter van processen en werkwijzen afkomen als u geen gedefinieerd proces heeft om van uit te gaan.
Mijn team werkt aan het verbeteren van onze processen en standaardwerkprocedures, niet alleen in hoe we SEO doen, maar in ons hele bureau.
We gebruiken hiervoor Systemology, maar er zijn verschillende manieren en benaderingen.
Ongeacht hoeveel u aanpast en aanpast, als u een team van meer dan één heeft, of in de toekomst wilt kunnen delegeren of delegeren, moet u de zaken zo gedocumenteerd en gestandaardiseerd mogelijk hebben.
Ook wilt u grip hebben op wat werkt en wat niet.
3. Wees flexibel en accepteer verandering
Als je al een tijdje aan SEO doet, weet je dat verandering een constante is.
Van grote updates van algoritmen of rangschikkingsfactoren tot doorlopende kernupdates tot machine learning die in het algoritme wordt ingebouwd, er zullen veranderingen plaatsvinden en u zult onvermijdelijk moeten omdraaien, zelfs als u goed ingeburgerd bent waar u wilt zijn op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines. (SERPS).
Zelfs als u sceptisch bent of een “afwachtende” benadering wilt volgen van hoe AI de SERP’s echt zal beïnvloeden en SEO op grote schaal en op de lange termijn zal veranderen, moedig ik u aan om AI vandaag te gebruiken om processen en hefboomwerking te automatiseren – de beer. vermogen om de efficiëntie te verhogen.
4. Profiteer van wat vandaag werkt
Het kan erg duur zijn om nieuwe dingen te proberen, processen aan te passen en AI erbij te betrekken.
Hoewel mijn punt hierboven deze verkenning aanmoedigt, moet u zich niet te veel concentreren op wat vandaag werkt en wat de huidige rankingfactoren zijn.
Handhaaf een menselijke en gebruikersgerichte benadering als het gaat om het gebruik van AI om inhoud te genereren.
Ja, je kunt verschillende AI-tools gebruiken om een goede score te halen, ongeacht of de content door AI of door een mens is gegenereerd.
Maar zelfs als u rankings en verkeer naar uw site krijgt, als uw doel conversies zijn of iets diepers dan dat, resoneert u mogelijk niet op het juiste niveau met uw publiek.
Concentreer u op uw gebruiker, zelfs als u AI gebruikt, om ervoor te zorgen dat u zich onderscheidt van elk niveau van door AI gegenereerde inhoud of inhoud van lage kwaliteit (zelfs als deze door mensen is gegenereerd) in uw branche.
Concentreer u op solide technische, on-page en off-page rankingfactoren die op dit moment gekoppeld zijn aan solide SEO-strategieën en -tactieken.
5. Implementeer vandaag met het oog op de toekomst
Spreekt u mij op dit punt tegen? Ik dacht het niet.
Terwijl jij je concentreert op wat vandaag werkt, gaan mijn boodschap en aanbevelingen over balans. Terwijl u uw huidige strategie implementeert, kunt u niet achterop raken.
Ontdek hoe ChatGPT, Bard en andere aspecten van AI worden gebruikt door zoekmachines en worden geïntegreerd in zoekresultaten. Ontwikkel inzicht in hoe veranderingen in SERP-functies de manier waarop we SEO doen zullen beïnvloeden.
Wees klaar en bereid om je gaandeweg aan te passen en aan te passen.
We zijn nu zeker in een evenwichtsoefening; Wie zich niet aanpast, blijft achter.
Degenen die vandaag worden afgeleid door het glimmende nieuwe object en stoppen met doen wat vandaag werkt, verliezen terrein en momentum.
6. Blijf actief en houd de vaart erin
Een constante vanaf het begin met SEO is de noodzaak om er een langdurige, voortdurende aanpak voor te volgen.
Natuurlijk kunt u een hobbel zien door een ronde optimalisatietactieken uit te voeren.
Ja, u kunt stoppen met actief aan SEO te werken en u ziet mogelijk geen onmiddellijke of drastische daling van het verkeer.
Mijn aanbeveling is echter niet veranderd: je moet een plan hebben (afgebouwd, continue optimalisatie ingebouwd) en op koers blijven.
Zelfs als de SERP’s veranderen en de dingen die vandaag werken, volgend jaar totaal anders zijn voor SEO, wil je vooruitgaan en niet zelfgenoegzaam worden. Momentum is belangrijk in SEO-strategieën en om u te brengen waar u heen wilt met uw doelen.
Zoekmachines zijn niet de enige die veranderen.
Uw markt en uw concurrenten zijn extra variabelen waarmee u te kampen heeft.
7. Schrijf SEO niet gemakkelijk af
SEO is de afgelopen jaren in sommige opzichten moeilijker geworden.
Aangezien de gestage druk op onroerend goed aan de top van de organische resultaten aanhoudt, kunnen we hoge rankings zien, maar minder onroerend goed verkeer.
Kijkend naar mijn historische Google Search Console-gegevens, kan ik dat bevestigen.
SEO kan worden geschaad door niet over de middelen (interne of externe, zachte of harde kosten) te beschikken die verder gaan dan mensen met een SEO-diploma om succes te zien. Inhoud is brandstof voor SEO; Alle ontwikkel-, UX- en IT-teams hebben een rol te spelen.
Uw algehele marketingstrategie en ervoor zorgen dat dingen samenwerken via meerdere marketingkanalen, kan inzicht en SEO-verbeteringen opleveren.
Er zijn veel redenen waarom SEO niet werkt.
Laat het niet aan jezelf over en heb geen oneerlijke verwachtingen.
Schrijf het niet af zonder het volledig te testen.
Een investering van drie maanden is niet genoeg. Het kost extra tijd en middelen, maar als de berekening van het rendement op investering (ROI) werkt, is het de moeite waard om na te streven, zodat u echt weet of het al dan niet succesvol kan zijn voor uw merk.
8. Houd SEO geïntegreerd met andere kanalen en inspanningen
Natuurlijk hebben SEO en betaald zoeken veel gemeen, zoeken naar dezelfde doelgroepen en proberen verkeer binnen te halen dat op een SERP terechtkomt.
Andere digitale en traditionele marketingkanalen met inhoud, websites en klantreiskaarten kunnen inzichten bieden en ‘met’ SEO werken in plaats van er los van te staan.
Scheid SEO niet van uw algehele marketingplan en -strategie. U kunt veel profiteren van verbondenheid.
En terwijl u probeert te profiteren van nieuwe technologieën, kan dit een proeftuin zijn voor het vinden van gebieden waar eerder tijdrovende en inefficiënte processen kunnen worden verbeterd.
conclusie
Ik ben enthousiast over hoe technologie SEO zal verbeteren.
Mijn team is volop aan het testen en maakt al gebruik van AI voor interne processen en content output. Wij zullen dit blijven doen.
We zijn echter nog steeds bezig met het dagelijkse proces van het optimaliseren van sites van klanten en het implementeren van strategieën binnen wat vandaag werkt om doelen te bereiken.
De sleutel tot elke grote verandering in SEO is altijd het balanceren van het hier en nu versus de toekomst geweest.
Dit is misschien wel een van de grootste golven van afleiding en ontwrichting die we hebben gezien, maar de behoefte aan evenwicht blijft bestaan, en kan ook belangrijker zijn dan ooit naarmate technologie en AI snel vooruitgaan.
Meer middelen:
Uitgelichte afbeelding: Treecha/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!