fbpx

Wat is Enterprise SaaS (met voorbeelden)

Wat is Enterprise SaaS (met voorbeelden)

Share This Post


SaaS is overal om ons heen.

Wie had twee decennia geleden kunnen denken dat je er maandelijks voor zou betalen in plaats van Microsoft Word?

Streamingdiensten en zelfs marketingtools zijn gebaseerd op het SaaS-bedrijfsmodel.

Hoewel er een SaaS van consumentenkwaliteit is die we allemaal kennen, zijn er ook SaaS op ondernemingsniveau.

Enterprise-oplossingen bieden meer functionaliteit en flexibiliteit dan zelfs B2B SaaS.

Als u grootschalige SEO-campagnes uitvoert of PPC- of sociale campagnes voor grote bedrijven beheert, moet u het verschil begrijpen tussen SaaS- en B2B-activiteiten.

Wat is Enterprise SaaS?

SaaS op bedrijfsniveau wel ze verschillent van het platform dat een regulier bedrijf gebruikt, omdat het een robuustere oplossing is met veel aanpassingsmogelijkheden.

Hootsuite is bijvoorbeeld een van ‘s werelds toonaangevende beheerplatforms voor sociale media.

Het platform heeft een businessplan dat een “geharde” versie van Hootsuite is en omvat:

Meer sociale accounts. Advertentieprofielen. Return on Investment (ROI) rapporten. Persoonlijk advies en training. Verdediging van werknemers.

Elk platform is anders, maar zakelijke oplossingen omvatten vaak:

Mogelijkheden om analyses en resultaten beter te sturen. Trainingsmogelijkheden voor teams. Advies om het bedrijf te helpen het platform te maximaliseren.

Hoe bedrijven profiteren van SaaS

Bedrijven betalen meer voor aanvullende oplossingen waarmee managers gemakkelijker kunnen rapporteren aan hun superieuren en ook een beter niveau van klantenservice kunnen bieden.

En bedrijven kunnen op veel manieren profiteren van SaaS, waaronder:

Snellere en betrouwbaardere software-implementatie en functie-updates. Toegewijde klantenservice. Toegang tot meer diepgaande rapportagetools. Verlaging van de uitgaven voor hardware en computerpersoneel. Hogere productiviteit.

Bedrijf versus B2B SaaS

B2B is heel anders dan enterprise SaaS omdat B2B een bedrijf kan zijn met vijf werknemers of meer dan 500.

Ondernemingen zijn meestal grotere bedrijfsentiteiten met meerdere teams, kantoren en werknemers.

Deze entiteiten groeien snel en hebben een behoefte waaraan traditionele B2B SaaS niet kan voldoen.

Stel je een bedrijf voor met 1.000 leveranciers en één met 20.

Beide bedrijven vragen om SaaS-oplossingen, maar het bedrijf met 1.000 leveranciers heeft wellicht het volgende nodig:

Gemakkelijkere manieren om facturen te beheren en betalingen te bekijken. Hogere limieten op facturen die per maand worden verzonden.

Als u nogmaals naar het Hootsuite-voorbeeld kijkt, ziet u dat het zakelijke product teamproductiviteitsrapporten beschikbaar heeft. Het vermogen om te zien wie beter presteert in het team is iets dat HR of teamleiders in een bedrijf willen zien.

Naarmate een bedrijf meer werknemers toevoegt, biedt de oplossing op ondernemingsniveau meer analyses en rapporten die kunnen worden gebruikt om de prestaties te bewaken.

Het is voor een teamleider veel gemakkelijker om een ​​team van vijf mensen en de prestaties van elk lid te managen dan voor een team van honderden medewerkers.

Enkele van de belangrijkste verschillen tussen deze twee SaaS-bedrijfsmodellen zijn:

Prijzen: Enterprise-oplossingen kosten meer en vereisen dat u contact opneemt met het bedrijf voor een demo en offerte. Mogelijk moet u zich binden aan een contract met het SaaS-bedrijf, wat een nadeel is in vergelijking met opties van maand tot maand.
Klantenservice: Bedrijven kunnen accountmanagers hebben en een hoger niveau van ondersteuning. Accounts met een hogere waarde hebben vaak toegang tot training en advies, wat niet beschikbaar is tegen lagere prijsniveaus.
Personalisatie: Mogelijk hebt u toegang tot maatwerk waarmee u branding of extra functies kunt toevoegen die niet beschikbaar zijn voor niet-zakelijke gebruikers.
Analyses en rapporten: Er zullen zeker rapportage- en analyse-opties beschikbaar zijn die nergens anders toegankelijk zijn. Deze rapportageopties zijn gericht op HR-teams en managers die de prestaties van gebruikers beter moeten begrijpen.

Het verschil visualiseren tussen B2B en enterprise SaaS kan het beste worden gedaan door de belangrijkste platforms te onderzoeken die enterprise-opties bieden.

Voorbeelden van zakelijke SaaS

Ahrefs

Ahrefs is een veelgebruikte tool die in SEO wordt gebruikt voor alles van concurrentieanalyse tot zoekwoordonderzoek en site-audits.

Wanneer u zich aanmeldt voor de Business Add-on, krijgt u alle tools die worden aangeboden in de onderstaande tools, maar krijgt u ook toegang tot:

Onbeperkte geschiedenis: Analyseer alle backlink-gegevens in de database sinds 2013 en zoekwoordrangschikkingen sinds 2015.
Toegangsbeheer: Verfijnde toegangscontrole voor teamleden zodat leden bepaalde gegevens kunnen zien en andere niet.
Betaal op factuur: Optie om handmatig betalingen te doen via facturen.
Lijst met mappen: Promoot uw bedrijf in de exclusieve bedrijvengids.
Audit record: Volg alle gebruikersactiviteit voor uw werkruimten.
API: Krijg toegang tot de API van het bedrijf om uw eigen oplossingen te ontwikkelen en de manier waarop uw bedrijf gegevens ziet te verfijnen.
SSO: Mogelijkheid om eenmalige aanmelding te gebruiken.

Ahrefs geeft zijn zakelijke gebruikers een groter stuk data om de geschiedenis van een site te begrijpen en geeft teamleiders beter inzicht in gebruikersactiviteiten.

Semrush

Semrush is een grote concurrent van Ahrefs en beschouwt hun businessplan als een businessplan.

Het biedt echter een aangepast plan waarmee bedrijven meer uit het platform kunnen halen.

De belangrijkste verschillen tussen het ondernemingsniveau en de lagere niveaus zijn:

Historische gegevens van 3 tot 10 keer meer zoekwoordtracking. API-toegang. Stemgeluid metrisch. Advertentie-analyse van productvermeldingen. Groter aantal meldingen. Veel meer.

Met het aangepaste plan kunt u echter meer dingen beperken, zoals zoekwoorden om bij te houden, gebruikers en meer. Bedrijven kunnen met het team samenwerken om een ​​plan te maken dat het beste bij hun behoeften past.

Google Analytics 360

Google Analytics is gratis, maar voor een bedrijf dat nog meer data wil, is het 360-product beschikbaar. De belangrijkste voordelen van een businessplan zijn:

Geavanceerde tools zoals volledige rapportage, data-driven-attributie en BigQuery-export. Service Level Agreements waarin de versheid van gegevens, grotere verwerkingslimieten en gegevensverzameling worden beschreven. Toegang tot een team van toegewijde ondersteuningsspecialisten. Datavolume van 20 miljard bezoeken per maand. Realtime gegevens. 3 miljoen export op rij. Tracking-API Maand.

Ook data-integratie op andere platformen, zoals Salesforce, wordt aangeboden.

conclusie

SaaS-lagen zijn zinvol voor alle partijen, van ontwikkelende bedrijven tot gebruikers.

Gebruikers die meer gegevens gebruiken en hogere limieten, meer rapportage en betere klantenservice nodig hebben, verbruiken meer middelen.

Enterprise SaaS vult het gat door deze aanvullende diensten tegen hogere kosten aan te bieden.

De sleutel tot hogere prijzen is het bieden van de ondersteuning en maatwerk die een bedrijf nodig heeft zonder impact op de service voor andere gebruikers.

Wanneer grotere bedrijven meer controle en toegang tot gegevens nodig hebben, zorgt enterprise SaaS voor lagere initiële kosten en ondersteuning om het meeste uit de oplossing te halen.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: chainarong06/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!