Volgens een uitzending van Mark Zuckerberg, CEO van Meta, zijn Instagram-uitzendkanalen via het Meta Channel beschikbaar voor gebruikers over de hele wereld.
Hier is wat je moet weten, inclusief wat ze zijn, hoe je degenen kunt vinden om te volgen en hoe je een kanaal kunt maken voor je Instagram-publiek.
Wat zijn Instagram-uitzendkanalen?
Met Instagram-uitzendkanalen kunnen videomakers eenrichtingsberichten sturen naar kanaalleden (je Instagram-volgers of betaalde abonnees) met tekst, foto’s, video, polls en spraakberichten.
Instagram-screenshot, juni 2023
Hoewel Instagram toegankelijk is via een desktopbrowser, zijn Instagram-uitzendfeeds alleen beschikbaar in de Instagram-app.
Nieuwe experimentele functies
Naast de wereldwijde lancering heeft Instagram experimentele functies aangekondigd, waaronder de volgende:
Vraagverzoeken om feedback en AMA-content te verzamelen. Een speciaal inbox-tabblad voor eenvoudige toegang tot en ontdekking van aangesloten en nieuwe kanalen. Bijdragers om gasten uit te nodigen voor uw uitzendkanaal. Datums en tijden waarop de emissies verstrijken. Integratie van contentmoderators. Bekijk voorbeelden van links om te delen met volgers om hen aan te moedigen lid te worden van een kanaal.
Zuckerberg testte de Collaborators-functie vorige maand met Instagram-CEO Adam Mosseri.
Hoewel de meeste kanaalleden geïnteresseerd waren in meer creatieve tools, bleek uit een peiling aan het einde van de contributiesessie dat velen ook geïnteresseerd zijn in AI-chatbots en beeldgeneratoren.
Instagram-screenshot, juni 2023
Hoe Instagram-uitzendkanalen te vinden
Om Instagram-uitzendkanalen te vinden, ga je naar je inbox voor directe berichten in de Instagram-app en gebruik je de zoekbalk. Hiermee kun je op trefwoord zoeken of voorgestelde kanalen bekijken op basis van je volgers en interesses.
Indien ingeschakeld door de accounteigenaar, ziet u mogelijk ook kanalen vermeld op accountprofielen onder de bio.
Instagram-screenshot, juni 2023
Instagram stuurt ook meldingen om je te laten weten wanneer accounts die je volgt een Instagram-uitzendkanaal hebben gemaakt.
Een Instagram-uitzendkanaal maken
Om een kanaal te maken, ga je naar je inbox voor directe berichten in de Instagram-app en tik je op het pictogram om een nieuw bericht te schrijven.
Daar zou je de optie moeten zien om een uitzendkanaal te maken.
Uitzendkanalen kunnen alleen worden ingesteld voor betaalde volgers of abonnees en kunnen voor promotionele doeleinden worden getoond of worden verborgen.
Instagram-screenshot, juni 2023
Merk op dat het verbergen van het kanaal het niet privé maakt.
Houd er bij het maken van een kanaal rekening mee dat uw betaalde volgers of abonnees een melding ontvangen. Zorg ervoor dat je eerste uitzending erop gericht is mensen enthousiast te maken voor de inhoud die je in die ruimte gaat delen, om de kans te vergroten dat ze lid worden van je kanaal.
Meer manieren om je Instagram-publiek te bereiken
De wereldwijde lancering van Instagram-uitzendkanalen betekent een substantiële update, waardoor makers een nieuwe manier krijgen om het algoritme van Instagram te verslaan en hun publiek te bereiken via meerdere vormen van inhoud.
Of je nu een videomaker bent die je publiek wil betrekken of een gebruiker die lid wil worden van interessante kanalen, deze functie verbetert de Instagram-app-ervaring en benadrukt Instagram’s toewijding om de betrokkenheid van de gemeenschap te bevorderen en videomakers de tools te geven die ze nodig hebben om te slagen.
Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!