fbpx
Wat je moet weten

Share This Post


Hoe meet u de effectiviteit van uw marketingcampagnes?

Heb je ooit gehoord dat gegevens van sommige marketingkanalen “in een vacuüm” lijken te zijn, wat betekent dat het moeilijk is om hun ware impact te ontdekken?

Kanalen zoals aangesloten tv, satellietradio, digitale advertenties, e-mail en sociale media hebben het analyseren van marketingcampagnes tot een complex vakgebied voor marketeers gemaakt.

Maar u kunt waardevolle informatie voor uw strategieën vinden als u weet waar u moet zoeken.

Gelukkig staat u op het punt erachter te komen waar die verborgen gegevens zich nu bevinden.

Op 28 september heb ik een webinar gemodereerd door Shaubhik Ray, Senior Director of Digital Analytics bij iQuanti.

Ray legde uit hoe u uw vermogen om het succes van uw marketingprogramma’s te voorspellen kunt verbeteren.

Hier een samenvatting van het webinar.

Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de hele presentatie.

Het wat, waarom en hoe van marketingeffectiviteit

Marketingeffectiviteit gaat hand in hand met efficiëntie. Als uw marketing effectief werkt, zijn de kosten voor het kopen of uitvoeren van een campagne efficiënter.

Het onderliggende doel van alle marketeers is inzicht te krijgen in het werkelijke rendement op hun investering via verschillende kanalen.

Het meten van marketingeffectiviteit is belangrijk omdat u wilt optimaliseren:

Marketingprestaties. Budget voor marketing. Zakelijke prestaties.

Het is echter niet altijd gemakkelijk te volgen vanwege externe en interne factoren.

[Learn Your Barriers Of Effectiveness] Direct toegang tot het webinar →

Meettechnieken om succes te meten

Maak eerst een KPI-raamwerk om uw belangrijke zakelijke KPI’s te identificeren.

Ontwerp vervolgens een oplossing om de KPI’s van uw bedrijf nauwkeurig vast te leggen.

Standaardiseer vervolgens de gegevensverzameling van je kanaal.

Ontwikkel ten slotte een gestructureerde aanpak om vast te stellen welke marketing-KPI’s moeten worden verzameld om zakelijk succes te meten.

Marketingeffectiviteit meten: wat u moet weteniQuanti, september 2022

Zodra u de verschillende statistieken die u vastlegt begrijpt, kunt u zich concentreren op het standaardiseren van de manier waarop u die gegevens vastlegt.

Deze methoden kunnen zijn:

Kader voor campagnetagging. Naamgevingsconventies voor campagnes. Een campagnetracker lanceren.

[Easy Technique: Learn How To Use Google & Facebook For Data Collection] Direct toegang tot het webinar →

Geavanceerde technieken voor het meten van effectiviteit

U kunt de effectiviteit van uw marketingcampagne meten door het volgende te volgen:

attributie oorzaak en gevolg Modellering van de marketingmix.

Digitale attributie

Digitale attributie is de wetenschap van het toekennen van krediet aan elk marketingcontactpunt in het klanttraject op basis van de invloed van dat contactpunt op hun uiteindelijke conversiebeslissing.

Marketingeffectiviteit meten: wat u moet weteniQuanti, september 2022

Benaderingen omvatten op regels gebaseerde en algoritmische attributie.

[Learn What These Are & How They Help] Direct toegang tot het webinar →

Incrementaliteit: demonstratie van oorzaak en gevolg

Marketinglift is de toename of toename van een gewenst bedrijfsresultaat (bijvoorbeeld bekendheid, webbezoeken, conversies, omzet) als gevolg van een marketinginterventie.

U kunt dit op gebruikersniveau of op geografisch niveau aanpakken.

[Learn More] Direct toegang tot het webinar →

Marketingmix modellering

Marketing Mix Modeling (MMM) is een statistische techniek die wordt gebruikt om de relatie tussen een vooraf gedefinieerde KPI, zoals verkoop, en de factoren die daarop van invloed zijn, te identificeren en te kwantificeren.

Deze aanpak is privacyvriendelijk, holistisch en flexibel.

[See it in action] Direct toegang tot het webinar →

Statistieken om marketinguitgaven te meten

Het analyseren van de uitgavenstatistieken die u voor een specifieke campagne bijhoudt, kan u een goed inzicht geven in de effectiviteit van verschillende campagnes.

Er zijn veel uitgavenstatistieken, maar de drie kostenstatistieken die u helpen te begrijpen hoe elk van uw campagnes presteert, zijn:

Kosten per acquisitie (CPA). Kosten per incrementele acquisitie (CPIA). Marginale kosten per acquisitie (MCPA).

[Take a closer look at each metric] Direct toegang tot het webinar →

Nu je de technieken en metrics kent, kun je de selectie volgen.

Hoe u de juiste meettechnieken selecteert

Houd rekening met de volgende factoren bij het kiezen van geschikte meettechnieken:

Beschikbaarheid van data
Is er een databank? Historische gegevensbeschikbaarheid en gegevensgranulariteit.

Beschikbaarheid van bronnen
Wat is de huidige technologie-stack voor metingen? Toegang tot gekwalificeerde bronnen.

De use-case
Het belangrijkste doel van de analyse. Industrie- en klantreizen (pad naar conversie).

Als u weet waar u moet zoeken, vindt u waardevolle informatie voor uw strategieën, krijgt u duidelijkheid en gaat u de goede kant op met uw campagnes.

[Find Your Best Measurement Technique] Direct toegang tot het webinar →

Marketingeffectiviteit meten: wat u moet weten [Webinar]

Hier is de presentatie:

Doe mee met ons volgende webinar!

6 sleutels die uw bedrijf nodig heeft om te winnen met uw marketingbureau

Vertrouwen opbouwen bij uw bureau en een solide marketingbasis leggen, is een trefzekere manier om uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Dit webinar leidt u door manieren om een ​​duidelijk, transparant en vertrouwd partnerschap met uw bureau te hebben en resultaten te behalen.

Afbeeldingscredits:

Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!