fbpx

Wat te tweeten: 24 ideeën voor inspiratie

Wat te tweeten: 24 ideeën voor inspiratie

Share This Post


Bij het opbouwen van uw merkreputatie moet u overwegen hoe u uw bedrijf online wilt presenteren.

Wat u zegt en hoe u het zegt, kan van invloed zijn op hoe uw merk wordt waargenomen, dus het is belangrijk om te posten wat uw unieke waarden weerspiegelt.

Twitter is een effectieve marketingtool om de zichtbaarheid van uw bedrijf te vergroten en uw merkreputatie op te bouwen, en kan zelfs uw zichtbaarheid in Google-zoekopdrachten vergroten als het correct wordt gebruikt.

U kunt uw producten promoten, inhoud delen en toegang krijgen tot relevante trends om in contact te blijven met uw volgers.

Er zijn verschillende manieren om op Twitter te adverteren, maar uw tweets vormen de basis voor uw merk.

Met 280 tekens per tweet kan het echter moeilijk zijn om alles in één bericht te zeggen.

Hier zijn enkele tips voor het maken van de perfecte tweets om effectief uw unieke merk op te bouwen en uw bedrijf op Twitter te promoten.

Nagel je eerste tweet

Of je nu een nieuw bedrijf bent of een bestaand bedrijf dat voor het eerst lid wordt van Twitter, je eerste tweet zet de toon voor je online persoonlijkheid.

Pepsi's eerste tweetAfbeelding van Twitter, maart 2009

Houd het eerst kort. Uw Twitter-account zal gebruikers vertellen wie u bent, en uw biografie moet uw merk effectief genoeg karakteriseren zodat u het niet in uw bericht hoeft te herhalen.

Concentreer u op het presenteren van uzelf op een eenvoudige maar boeiende manier.

Gevestigde bedrijven kunnen wegkomen met een simpele begroeting en uitnodiging voor volgers om verbinding te maken, zoals de Pepsi’s eerste tweet in 2009.

Het is al een algemeen erkend merk, dus het heeft geen formele introductie nodig.

Kleine en nieuwe bedrijven moeten beknopt worden gepresenteerd.

Overweeg een afbeelding of korte video te delen. Dit kan uw logo zijn, uw kantoorlocatie of uw producten. Afbeeldingen zijn opvallend en kunnen, mits goed uitgevoerd, weergeven wat u wilt zeggen zonder dat u het hoeft te zeggen.

Voorbeelden van eerste tweets

@BBCBreaking ging rechtstreeks naar de grote; het is zijn eerste tweet in 2007 bij het lanceren van een breakout-kop. @washingtonpost begon hun feed met een Met vriendelijke groeten in 2008. @redlobster hield dingen bekend met de zijne eerste tweet in 2011 hun nieuwe volgers vragen wat er als eerste in hen opkwam toen ze aan het merk dachten. @Oreo heeft de reputatie in contact te blijven met zijn fans, en dat is precies wat het bedrijf deed toen het dat deed vroeg wie in 2010 van hun koekjes hield. @Arbys ging ook voor vertrouwdheid toen hij deed alsof hij met de zijne in een microfoon sprak eerste tweet in 2010, volgers uitnodigen om een ​​gesprek te beginnen. @kfc had geen introductie nodig, dus zat vast op Twitter met een Strippublicatie uit 2008. @pizzahut kwam in 2009 bij Twitter en gebruikte zijn eerste Tweet als een kans een van hun populairste pizza’s promoten.

Wat te tweeten in de ochtend

Er zijn bepaalde momenten van de dag waarop meer mensen uw tweets waarschijnlijk zullen zien.

Vroege ochtenden, meestal tussen 8 en 9 uur, zijn enkele van de beste tijden om te posten, want dan zijn je volgers in beweging.

Tweet van Waterstones PiccadillyAfbeelding van Twitter, maart 2009

Wat u ‘s ochtends tweet, hangt af van uw merk en uw unieke aanbod.

Je zou een peiling kunnen maken waarin je volgers vraagt ​​hoe hun dag is, waarbij je opties kiest waar je volgers zich op de een of andere manier mee kunnen identificeren.

Als u die dag een nieuw product of promotionele inhoud lanceert, is de ochtend een goed moment om erover te tweeten.

Voorbeelden van ochtend-tweets

@WaterstonesPicc begon zijn dag met deze tweet anno 2021 zijn volgelingen eraan herinneren de boeken te lezen die ze leuk vinden. Het was onmogelijk dat @tacobell een kans zou missen om zijn volgers eraan te herinneren waar National Taco Day om draaide een heerlijke wake-up call in 2018. @MicrosoftUK begon een werkdag in 2020 door de videobelfunctie voor negen personen te promoten. @newlook ging meteen naar Twitter om 7 in de ochtend van deze dag van december 2022 een link delen naar haar kerstcadeaugids voor vrouwen. Trouw aan zijn ware naam, meldt Rasmussen, @Rasmussen_Poll begon de dag met deze tweet door een bijgewerkt rapport uit te brengen over een recent verzoek.

Gerelateerde inhoud om te tweeten

Houd je bij het tweeten voor herkenbaarheid aan onderwerpen waarover je bevoegd bent om te spreken.

Stel dat u een huidverzorgingsmerk heeft; het zou gepast zijn om populaire huidverzorgingsingrediënten, tips voor het verwijderen van acne of technieken voor gezichtsmassage te delen.

Het zou echter niet merkwaardig zijn om te posten over reizen of voertuigonderhoud.

Relevante tweets herinneren je volgers eraan om hun SPF ‘s ochtends aan te brengen of in het weekend te genieten van een hydraterend gezichtsmasker, waar mogelijk met trending hashtags.

Rapport heeft natuurlijk ook te maken met de taal die je gebruikt.

Twitter is een geweldige plek om uw typische professionele jargon af te zwakken en met volgers te communiceren zoals u zou doen met een persoon in uw leven.

U gebruikt misschien geen hashtags, emoji’s of alledaagse uitdrukkingen op uw hoofdsite, maar ze kunnen wonderen doen voor identificatie wanneer ze in tweets worden gebruikt.

Voorbeelden van gerelateerde tweets

@vieve is een make-up merk dat zijn trends kent. Hij speelde met de gebruikelijke grap van iets dat uit de mode raakte met deze tweet, een knipoog naar haar Ninetease-make-upcollectie in taal waar fans zich in kunnen herkennen. @Airbnb wist dat veel van zijn fans enthousiast waren over de aanstaande release van de film Hocus Pocus 2 (2022) en streamde deze voor het merk toen tweette een link naar een replica van het huisje van Sanderson. @animalcrossing (onder het personage Isabelle) handhaafde de gameplay-tijdlijn van zijn spelers op het noordelijk halfrond door trucs delen voor het spelen van het spel in deze tijd van het jaar. @NandosUK onlangs gebruik de kerstperiode in uw voordeel een algemene uitdrukking gebruiken om volgers aan te moedigen een bestelling te plaatsen. @Deliveroo weet hoeveel het VK van een kerstdiner houdt, dus ze deelde een afbeelding en vroeg haar volgers wat er ontbrak het gerecht waar iedereen over kan praten.

Grappige tweets om volgers en betrokkenheid te vergroten

Je volgers willen op een menselijk niveau verbinding maken met je merk, en een van de beste manieren om dat te doen is door je grappige kant te laten zien.

Grappige tweets verhogen niet alleen je verstandhouding, maar ze kunnen ook een geweldige marketingtechniek zijn.

Kijk wat de gemiddelde Twitter-gebruiker plaatst en kijk welke tweets de meeste betrokkenheid genereren. Zijn het korte zinnen of zijn het memes?

Wat je volgers leuk vinden, verbetert je relatie, dus blijf op de hoogte van trends om te zien waar je ze in je voordeel kunt gebruiken.

De rode vlag-trend begon in 2021, en dat waren er veel merken zoals Oreo ze sprongen in op de trend om hun producten te promoten.

Trends als deze stellen bedrijven in staat hun merk en aanbod te promoten op een manier waar volgers zich mee kunnen identificeren.

Voorbeelden van grappige tweets

@netflix is ​​volledig op de hoogte van de “Netflix and chill”-suggestie, dus hij gebruikte het samen met een lachwekkende GIF van een film die op uw platform kan worden afgespeeld. @PopTartsUS deelde een afbeelding van hun SPLITZ-product als garnering van een cocktail, van de gelegenheid gebruik makend om zijn volgelingen lichtjes te bespotten. @MontereyAQ stelde zijn volgelingen voor aan een van zijn langdurig ingezetenen met enkele bekende komische beschrijvingen. @peta behandelt vaak moeilijke onderwerpen, maar houdt er af en toe van om dingen wat luchtiger te maken, zoals wanneer hij dat doet gaf vriendelijke alternatieven voor veelvoorkomende uitdrukkingen dan de referentiedieren. @buglesofficial maakte een grap over hoe hij het liever zou hebben geef je appel per dag op ten gunste van een pakje van hun chips. De tweet, die inspeelde op de populaire ‘Hide The Pain Harold’-meme, was een hit bij volgers.

virale tweets

Je kunt niet garanderen wat wel of niet viraal gaat, omdat het vaak een schot in het duister is en meestal afhangt van het moment.

Het kan zijn voor een uniek nieuw product, een truc van het leven of om je eigen situatie voor de gek te houden; het is bijna niet te voorspellen.

Misschien herinnert u zich de grote rupscake-strijd van 2021. Marks & Spencer ondernam in april van dat jaar juridische stappen tegen Aldi en eiste dat Aldi een specifiek artikel uit de schappen zou halen.

Het item in kwestie was Cuthbert the Caterpillar Cake, die lijkt op de M&S Colin-variëteit.

Wat te tweeten: 24 ideeën voor inspiratie

Sommige merken kunnen voorkomen dat juridische kwesties publiekelijk worden besproken, niet Aldi.

De Duitse discountsupermarkt zag het grappige van de zaak in en speelde daar op Twitter zijn voordeel mee.

Aldi’s pagina werd een reeks spottende memes, verwijzend naar zijn rivalen als “Merken en Snitches‘, zoals hij de hashtag #FreeCuthbert bedacht. Hij is zelfs zo ver gekomen Cuthbert achter de tralies zettenen insinuerend dat M&S ​​de taart gijzelde.

Twitter-gebruikers onthulden hoe goed het sociale team van Aldi humor en gerelateerde memes gebruikte om de situatie op een komische en herkenbare manier aan te pakken. De interactie ging viraal, waarbij duizenden gebruikers variaties van de Cuthbert-gerelateerde memes opnieuw deelden.

Snel vooruit naar juni 2022 en Cuthbert is terug in de Aldi-schappen na een juridische strijd van 15 maanden met de hashtag #cuthback die de trending-lijst bereikt.

Na vorig jaar furore te hebben gemaakt op Twitter, groeide de belangstelling om de taart te proberen waar zoveel mensen over praatten.

Shoppers haastten zich naar Aldi om de rups te kopen, waardoor de verkoop boven het juridische debat uitstak.

De #FreeCuthbert-campagne, die in 2021 de Marketing Week Masters-prijs voor sociale media won, laat zien hoe een gecompliceerde situatie in iets vermakelijks veranderen het gouden ticket kan zijn om viraal te gaan.

Voorbeelden van virale tweets

@weetabix verraste zijn volgers met een vreemde associatie met Heinz-bonen, waar veel mensen over spraken. @Wendys staat bekend om het belachelijk maken van andere merken en ging viraal met deze simpele tweet dat bespotte Facebook omdat het zijn naam veranderde in Meta.

De Ice Bucket Challenge werd een wereldwijd fenomeen toen Chris Kennedy (@ckgolfsrq) de challenge voor de ALS Foundation startte het delen van de eerste video ijswater over je heen gieten.

In wezen is de truc voor succesvol tweeten het verbinden met je volgers op een menselijk niveau terwijl je je merk vertegenwoordigt zoals jij dat wilt.

Je gaat misschien niet altijd viraal, maar je creëert een boeiende online aanwezigheid waardoor je volgers blijven terugkomen voor meer.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: VectorMine/Shutterstock





Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!