fbpx

Wat ze zijn en hoe je ze krijgt

Wat ze zijn en hoe je ze krijgt

Share This Post


Er zijn veel dynamieken die van invloed zijn op wat wordt weergegeven op de pagina’s met zoekresultaten van Google (SERP’s).

Zoals Google momenteel zoekresultaten beschrijft, kunnen SERP’s tekstresultaten, visuele resultaten, uitgebreide elementen, verkenningsfuncties en meer bevatten.

Hoe groter de ruimte en hoe meer onroerend goed u kunt hebben in de SERP’s, hoe groter uw kansen om de gewenste klikken en websiteverkeer van uw doelgroep te krijgen.

Een belangrijk en vaak over het hoofd gezien aspect van SERP’s en uw kans op zichtbaarheid zijn sitelinks.

Wat zijn sitelinks?

Sitelinks zijn aanvullende links of navigatie-elementen voor een specifieke website of domein die verschijnen met een tekstresultaat of advertentieresultaat in de SERP.

Meer in het algemeen zijn ze van aard voor navigatie en stellen zoekers in staat om meer manieren te zien waarop ze naar uw site kunnen doorklikken.

In het huidige tijdperk van contextgerichte SEO en nadruk op betrokkenheid en gebruikerservaring (waar ik het van harte mee eens ben), zijn sitelinks geweldige manieren om niet alleen onroerend goed te bezitten, maar ook om belangrijke klikken te krijgen en gebruikers verslaafd te maken wanneer ze dat ook zijn. landen op uw site.

Bij organisch zoeken geeft het algoritme van Google alleen sitelinks weer voor pagina’s die het relevant en nuttig acht voor de gebruiker.

Een van de voordelen van sitelinks is dat ze de doorklikratio’s (CTR’s) kunnen verbeteren door de hoeveelheid onroerend goed die een tekstresultaat heeft in de SERP te vergroten. Door dit te doen, duwen ze mogelijk andere resultaten onder de vouw of uit het zicht.

Sitelinks kunnen de zichtbaarheid van interne pagina’s verbeteren. Slecht presterende pagina’s kunnen zorgen voor meer verkeer als ze worden weergegeven als sitelinks op meer populaire pagina’s.

Het hebben van sitelinks naar uw organische resultaten en betaalde advertenties is een belangrijke kans die vaak over het hoofd wordt gezien.

CTR’s, ervoor zorgen dat gebruikers blijven en hen betrekken bij de inhoud die ze van ons willen, zijn essentieel voor succes in de SERP’s.

Sitelinks kunnen een onderdeel zijn van het doen van meer met uw positieve rankings en het leveren van nog meer kwalitatieve leads aan zoekers.

Soorten sitelinks

Er zijn verschillende soorten algemene sitelinks:

Links naar online sites. Uitgebreide sitelinkgroepen. Zoekvak. Links naar betalingssites.

Links naar online sites

Online sitelinks worden meestal weergegeven als vier links in een horizontale rij onder het hoofdzoekresultaat.

Links naar online sitesGoogle-screenshot, december 2022

Uitgebreide sitelinks

De versie die als eerste in je opkomt, zoals bij mij, zijn uitgebreide sitelinkgroepen.

Deze nemen het meeste onroerend goed in de SERP in beslag en verschijnen als een lijst onder het belangrijkste (of organische) tekstresultaat. Ze bevatten ook beschrijvingen, die kunnen worden ontleend aan de metabeschrijving of tekst die Google heeft gekozen om relevant te zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker.

Vier verticale sitelinks met beschrijvingenGoogle-screenshot, december 2022

Zoekvak sitelinks

Een zoekvak-sitelink is een beknopt zoekvak dat onder het hoofdtekstresultaat verschijnt. Hiermee hebben gebruikers rechtstreeks toegang tot de zoekmachine van uw site.

Zoekvak voor sitelinksGoogle-screenshot, december 2022

Links naar betalingssites

Deze zijn gekoppeld aan advertenties en zijn het meest controleerbaar door site-eigenaren.

Sitelinks kunnen worden gemaakt en toegevoegd aan relevante campagnes en advertentiegroepen en worden onder de tekstadvertentielink weergegeven en meestal gekopieerd.

Links naar advertentiesitesGoogle-screenshot, december 2022

Merk op dat ik ook andere soorten sitelinks heb gezien in kortstondige gevallen. Een recent voorbeeld was een horizontale, glijdende carrousel van sitelinks op mobiel die niet langer actief of in het wild lijkt te zijn.

Sitelinks krijgen

Er is geen manier om Google te vertellen sitelinks weer te geven of sitelinks rechtstreeks toe te voegen of te verwijderen.

U hebt echter specifieke manieren om actie te ondernemen en best practices te implementeren om ze indirect te verkrijgen en te beheren.

Tekstlinks Best practices voor sitelinks

Voor organische kansen beginnen best practices voor het plaatsen van sitelinks onder een tekstresultaat met het gebruik van informatieve, relevante en beknopte paginatitels en koppen op uw website.

U wilt ook een sitestructuur waarin gebruikers en bots efficiënt kunnen navigeren.

Dit betekent ervoor zorgen dat belangrijke en relevante pagina’s vanaf de pagina worden gelinkt. Het gebruik van breadcrumbs kan Google ook helpen de structuur van uw site, de relatie tussen pagina’s en de algemene hiërarchie te begrijpen.

Het is ook belangrijk om de tekst van uw ankerlink beknopt en relevant te houden voor uw site en inspanningen.

Andere soorten sitelinks

Als u via Google Ads adverteert, kunt u gemakkelijk sitelinks krijgen door ze toe te voegen aan uw advertentiegroepen en campagnes.

Het zoekvak voor sitelinks kan ook een aantrekkelijk en nuttig hulpmiddel zijn voor uw site.

Om een ​​sitelink-zoekvak in uw tekstresultaat te laten verschijnen, moet u een functionele zoekmachine op uw site hebben waar zoekopdrachten van gebruikers hen naar een pagina met zoekresultaten leiden. U moet ook gestructureerde websitegegevens toevoegen aan de startpagina die de zoekactie definieert.

Een zoekvak voor een sitelink verwijderen

Als u daarentegen een zoekvak voor een sitelink van uw site wilt verwijderen, voegt u eenvoudig deze metatag toe aan uw startpagina:

Voornaam=“Google” inhoud=“sitelink zoekvak”>

Beheer

Als een ongewenste pagina wordt weergegeven als een sitelink, overweeg dan of die pagina volledig moet worden geïndexeerd.

Als het moet worden geïndexeerd maar niet relevant is voor de resultatenpagina, overweeg dan hoe er op de pagina naar wordt gelinkt.

Door indexering en fysieke links kunt u enige controle hebben over het verwijderen van pagina’s uit uw sitelinks als ze niet thuishoren of niet relevant zijn.

In het verleden waren er tools in Google Webmaster Tools (de voorloper van Google Search Console) waarmee je bepaalde sitelinks kon verwijderen, maar die controles zijn verdwenen. Nu kunt u het beste beheren welke links daadwerkelijk op uw site staan ​​en hoe ze worden gepresenteerd aan gebruikers en zoekmachines.

gevolgtrekking

Het bezitten van zoveel mogelijk onroerend goed in de SERP’s voor organische resultaten is een belangrijk SEO-doel en kan een positieve invloed hebben op het aantal vertoningen en klikken op uw site.

Met veel andere soorten niet-organische inhoud die concurreren in de SERP’s, wilt u zoveel mogelijk zichtbaarheid en controle hebben.

Sitelinks kunnen u meer ruimte geven, gebruikers naar diepere links op uw site leiden en zoekers meer context bieden voordat ze uw site bezoeken.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: MaximP/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!