Dit bericht is gesponsord door Semrush. De meningen in dit artikel zijn die van de sponsor.
Stel je voor dat je 24 uur per dag marketingadvies krijgt van experts van topmerken als Google, Amazon, Pinterest en Adobe.
Stel je nu voor dat je deze waardevolle inzichten gratis krijgt.
Dankzij Semrush hoeft dit idee niet alleen in je verbeelding te bestaan, want hun Global Marketing Day-conferentie heeft het werkelijkheid gemaakt.
“Global Marketing Day is mijn droomevenement”, zegt Olga Andrienko, VP Brand Marketing bij Semrush.
“Ik heb nog nooit een conferentie als deze gezien. Daarom wilde ik dat we bij Semrush er een zouden creëren die uniek, complex en buitengewoon was, maar toch zo eenvoudig en gemakkelijk om aan deel te nemen en te bekijken.
Dus wat is Global Marketing Day (GMD) precies en wat kun je verwachten als je aanwezig bent?
Nou, om te beginnen is het een non-stop live streaming-evenement over de hele wereld, en het is echt uniek.
GMD bestaat uit 48 sessies waar je alles kunt leren, van hoe maak uw bedrijf recessiebestendig A hoe je een sterke community opbouwt op sociale media.
Op donderdag 16 februari wordt deze 24-uurs marketingconferentie live uitgezonden vanuit drie studio’s in New York, Londen en Dubai.
Met meer dan 150 keynote-sprekers van ‘s werelds grootste merken zal Global Marketing Day u zeker waardevolle inzichten bieden die u kunt toepassen op uw eigen strategieën. Want, zoals Andrienko zegt:
“Wie wil er nu geen marketingtips ontdekken van Google, Mleeftijd, ik TikTok? Of leer hoe Xbox, Modei Nestelen hun producten aan hun publiek op de markt brengen?”
Bovendien krijgen marketeers en bedrijfseigenaren de mogelijkheid om rechtstreeks in contact te komen met experts via realtime vragen.
En het beste van alles? GMD is helemaal vrij bijwonen.
Mis uw kans niet om in contact te komen met marketingprofessionals van over de hele wereld. Registreer u gratis op globalmarketingday.com.
Welke onderwerpen komen aan bod op GMD 2023?
Er zijn altijd nieuwe technologieën en strategieën om te leren en te verbeteren, vooral omdat het digitale marketinglandschap blijft evolueren.
Global Marketing Day behandelt een breed scala aan onderwerpen om aanwezigen up-to-date informatie en relevante informatie te bieden.
“Ons doel is om marketeers te inspireren om iets nieuws in hun aanpak te implementeren of zelfs een nieuw hoofdstuk in hun carrière te openen”, zegt Andrienko.
Op het congres van dit jaar komen onderwerpen aan bod als:
seo inhoud Reclame Merk campagnes. AI-oplossingen. Teamontwikkeling op afstand. De toekomst van werk.
“We behandelen alles op Global Marketing Day omdat we weten dat alle gebieden van marketing met elkaar verbonden zijn en dat het belangrijk is om up-to-date te blijven.”
Zie de volledige evenementenagenda voor meer informatie over de onderwerpen die aan bod komen op GMD 2023.
Welke sprekers zullen te zien zijn op GMD 2023?
“We hebben de gastsprekers en experts van over de hele wereld met de hand uitgekozen, dus er is een verscheidenheid aan verschillende achtergronden en ervaringen”, zegt Andrienko.
“En we hebben elke sessie zo gestructureerd dat elke marketeer of iedereen die geïnteresseerd is in het promoten van zijn eigen bedrijf dit 24-uursevenement kan verlaten met casestudy’s op basis van ervaringen uit de eerste hand, actuele trends en toepasselijke tips en trucs.”
Elke spreker op de Global Marketing Day deelt gedurende 15 minuten zijn inzichten, voordat hij wordt vergezeld door twee extra gastexperts voor een paneldiscussie van 15 minuten.
Het panel zal bestaan uit gasten met verschillende achtergronden, zoals andere bureaus of merken, om uiteenlopende meningen te geven en een unieke draai te geven aan elk marketingonderwerp.
Andrienko zal zelf vanuit de studio in Dubai live uitzenden om te bespreken hoe lang het duurt om hoger in Google te scoren.
“Ik kan niet wachten om af te stemmen op andere sessies over branding, sociale media en creatieve campagnes”, zegt ze. “Als je geïnteresseerd bent in recessiebestendige benaderingen van digitale marketing en de toekomst van werk, dan hebben we ook iets voor jou.”
Enkele van de sprekers waar hij in het bijzonder naar uitkijkt zijn:
Linda Li, hoofd klant, marketing en e-commerce, H&M Americas: Linda beheert marketing-, e-commerce- en klantgerichte activeringen in de Noord-Amerikaanse, Canadese en Latijns-Amerikaanse markten van H&M. Het zal inzicht geven in hoe klanten terug naar de winkels kunnen worden gehaald en hoe bedrijven meer bezoekers kunnen trekken.
Chanelle Kalfas, hoofd merkmarketing bij The New York Times: Chanelle zal dieper ingaan op emotionele verhalen voor merken. Met meer dan 15 jaar ervaring in het creëren van een wereldwijde merkstrategie en creatieve ontwikkeling voor iconische merken zoals Star Wars, Marvel en My Little Pony, bracht Chanelle de merkmarketing van The New York Times naar nieuwe hoogten met zijn recente “Independent Journalism for an Independent Life. ” campagne
Tejali Shete, creatief directeur/artdirector, Amazon Prime Video: Tejali maakte naam door te werken bij een aantal van ‘s werelds toonaangevende bureaunetwerken, waar hij opklom van junior art director tot senior creative director en daarbij een paar prijzen won. Tijdens de pandemie begon hij zijn reclame- en creatieve vaardigheden gratis aan te bieden aan lokale bedrijven. Het succes en de grote vraag ernaar brachten haar ertoe Roll Dot Agency op te richten, dat ze runt naast haar fulltime baan bij Amazon. Hij zal het hebben over het combineren van fulltime werk bij Amazon met een bijbaantje: zijn bureau.
Voor de volledige lijst met sprekers en een samenvatting van de agenda van dit jaar, bezoek zeker de website van het World Marketing Day-evenement.
Wat inspireerde de oprichting van Global Marketing Day?
Semrush is al lang een krachtpatser op het gebied van digitale marketing, met klanten in meer dan 180 landen en een sterke wereldwijde gemeenschap van opinieleiders.
Hoewel ze vooral bekend staan als een op SEO gericht merk, zijn hun producten geëvolueerd naar een alles-in-één marketingplatform dat ook contentmarketing, concurrentieonderzoek, PPC en socialmediamarketing omvat.
“Ons publiek heeft altijd van webinars gehouden”, merkt Andrienko op, “dus video is een geweldig formaat gebleken.”
Sinds het merk in 2018 7.000 deelnemers had ontvangen voor Digital Transformation Day, besloot het merk om het idee uit te breiden en een webinar te creëren dat zich onderscheidt van alle andere evenementen in de wereld.
“24 uur non-stop klonk als een uitdaging die echt de aandacht trekt”, zegt Andrienko. “Dus we zijn gegaan!”
Global Marketing Day is in het leven geroepen om marketeers over de hele wereld in staat te stellen kennis met elkaar te verbinden en te delen.
Het was ook belangrijk voor Semrush om deze kennis toegankelijk te maken voor iedereen op de planeet, vanuit het comfort van hun eigen huis en gratis.
Volgens Andrienko is dit wat GMD echt uniek maakt, omdat het de waarden van inclusie, innovatie en continu leren weerspiegelt.
Semrush rolde dit ambitieuze concept voor het eerst uit in 2019, met meer dan 56.000 registranten en gemiddeld meer dan 15.000 live kijkers tegelijk.
“We hebben mensen van over de hele wereld met elkaar in contact gebracht op een manier die nog nooit eerder was gedaan”, zegt Andrienko, “absoluut op een manier die persoonlijk niet mogelijk was geweest.”
Global Marketing Day is een unieke kans om te leren, te netwerken en geïnspireerd te raken door andere marketeers over de hele wereld.
Meld u gratis aan en rust uzelf uit met de inzichten die u nodig heeft om uw marketingstrategie te verbeteren.
Communautaire impact van Wereldmarketingdag
“We willen de volgende generatie marketeers inspireren! We brengen graag de wereldwijde marketinggemeenschap samen, en dat geldt ook voor het verwelkomen van nieuwkomers”, zegt Andrienko.
Semrush heeft Global Marketing Day in het leven geroepen als een plek voor marketeers en bedrijfseigenaren om op de hoogte te blijven van wat er in de branche gebeurt en om collega’s te raadplegen.
“Ons doel is om altijd de beste sprekers van ‘s werelds grootste merken te hosten, zodat marketeers alles kunnen leren over de nieuwste marketingtrends en -inzichten”, voegt Andrienko toe. “We willen dat marketeers ze toepassen op hun eigen successtrategieën en voorop blijven lopen.”
Of je nu nieuwe ideeën wilt ontdekken, nieuwe tactieken wilt leren of gewoon je vaardigheden wilt verbeteren, dit jaar wil je het evenement niet missen. Meld u nu aan om toegang te krijgen tot inzichten die u nergens anders vindt.
Start jouw unieke marketingavontuur!
Global Marketing Day is jouw kans om deel te nemen aan een speciaal soort online evenement.
“Hoewel er veel online conferenties beschikbaar zijn, denk ik dat je de onze een unieke ervaring zult vinden”, zegt Andrienko. “Het is een liefdeswerk en we hebben al onze energie gestoken in het realiseren van dit evenement. We weten dat het voor iedereen een waardevolle ervaring zal zijn.”
Semrush werkt zelfs samen met professionele studioteams om technische problemen te voorkomen en ervoor te zorgen dat bezoekers de beste kwaliteitservaring hebben.
En als u zich zorgen maakt over het missen van sessies buiten uw tijdzone, want realistisch gezien, wie blijft er 24 uur achter elkaar op de hoogte? – Semrush heeft je gedekt.
“We willen niet dat marketeers informatie missen, dus nemen we alle sessies op”, merkt Andrienko op. “Geregistreerde deelnemers die op een bepaald moment tijdens de livestream meedoen en kijken, hebben na het evenement toegang tot de opnames.”
Klaar om te leren en in contact te komen met ‘s werelds beste marketeers? Ga online, waar u ook bent, en ontvang 24 uur lang branche-informatie.
Global Marketing Day 2023 begint op 16 februari om 10:00 uur ET. Zie je daar!

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!